Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن آرمین گفت: کف خیابان راه حل نیست بلکه معضلات و مشکلات را پیچیده‌تر، آزادی ‌ها را محدودتر می‌کند و هزینه‌هایی فراتر از ظرفیت‌های جامعه به جامعه تحمیل می‌کند.

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، محسن آرمین، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ به تازگی طی اظهارات جالب توجه گفته است که تندروی دیگر نتیجه نداده و مردم از افراطی ها رویگردان شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنان از جانب یکی از فرماندهان اصلی و میدانی اغتشاشات نشان می دهد محفل رادیکال اصلاح طلب پس از انتخابات و رای دو میلیونی نامزد مطلوب، وزن خود را سنجیده و برآورده های جدیدی را ثبت نموده است.

این اظهارات از سوی آرمین با سخنان او تا همین دو ماه قبل اختلاف ۱۸۰ درجه ای دارد.آرمین مدتی قبل به ایسنا گفته بود که شرایط اجتماعی و سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ با شرایط  سالهای ۹۲ و ۹۶ متفاوت است و اگر روند برگزاری انتخابات بگونه‌ای طراحی شد که اصلاح‌طلبان از گزینه‌ای محروم شدند لزومی به شرکت آنان در انتخابات نیست!

محسن آرمین در زمره کسانی است که قائل به حفظ هویت اصلاح‌طلبی و زائل‌نکردن آن به پای سیاست ائتلاف با نیروهای غیراصلاح است؛ در این طرح رادیکال ها می توانند از هر وسیله ای از جمله فشار خیابانی برای حفظ موقعیت میدانی و سیاسی استفاده کنند. البته به زودی مشخص می شود که اظهار نظر جدیداصلاح طلب رادیکال از سر تاکتیک برای ماندن در حیات سیاسی ایران است، یا آنکه او شور دیگری در سر دارد.

در ادامه بخش های مهم گفتگوی محسن آرمین با برنا را می خوانید:

** عرصه سیاست عرصه رقابت میان گفتمان‌های سیاسی است نه رقابت احزاب سیاسی. گفتمان‌ها هستند که با هم رقابت می‌کنند. مادام که یک گفتمان قادر به پاسخ گویی به مبرم ترین نیازهای جامعه باشد و در حل مشکلات و رفع موانع کارآمد و راهگشا باشد، به حیات خود ادامه می‌دهد. این که گفتم قادر به پاسخگویی به مبرم‌ترین نیازهای جامعه باشد و در حل مشکلات راهگشا باشد البته امری نسبی است یعنی نسبت به گفتمان‌های رقیب چنین توانمندی و کارآمدی را داشته باشد. حال اگر گفتمان رقیبی پا به عرصه بگذارد و به نیازهای اساسی‌تر و مبنایی تر بپردازد و در راهگشایی و ارائه طریق، توانمندتر و کارآمد تر عمل کند خواه ناخواه گفتمان اول را از میدان به درخواهد کرد و طرفداران بیشتری جذب خواهد کرد. در حال حاضر من گفتمان رقیبی و آلترناتیوی که دارای چنین توانمندی و کارآمدی باشد برای اصلاحات نمی‌شناسم. راه حل کارآمدتری برای حل مشکلات جامعه نسبت به صندوق رأی نمی‌شناسم.

** تجربه کف خیابان تا نون جز هزینه‌های سنگین بر اقشار جامعه، فروبردن جامعه به حالت انفعال برای مدتی طولانی، پراکنده شدن و خروج نیروها از کشور چه نتیجه‌ای داشته و کدام مشکل را توانسته حل کند؟ هیچ نیرویی قادر به کنترل کف خیابان و تبدیل کردن آن به نیرویی برای گفت و گو و وادار کردن رقیب به تمکین در برابر مطالبات مردم نیست. بلکه بر عکس می‌توان حدس زد که جرقه اولیه حرکت‌های کف خیابان دقیقاً توسط نیرویی زده می‌شود که بعد توسل به خشونت و اسلحه به کنترل و سرکوب آن می‌پردازد.

**  نیازمند این هستیم که کاملاً مسؤلانه و از موضع التزام به مصالح ملی و منافع جامعه به تفکر و گفت و گو بپردازیم. ممکن است نهایتاً به این نتیجه برسیم که پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر، وارد شرایط و مرحله‌ای شده‌ایم که گفتمان اصلاح طلبی نیز قادر به تأمین مطالبات جامعه نیست بسیار خوب آن گاه اصلاح طلبان باید به انتظار سربرآوردن نیروهای اجتماعی جدید باگفتمانی جدید باشند یا خود حامل چنین گفتمان نوینی شوند. در حال حاضر چنان که گفتم تصوری از چنین گفتمان آلترناتیوی ندارم.

**اصلاح طلبان از جامعه عبور نکرده‌اند که به آن بازگردند. آن چه رخ داده است بی اعتمادی جامعه به اصلاح طلبان است. این بی اعتمادی البته بیش از آن که ناشی از بد بینی و قضاوت‌های منفی در باره اصلاح طلبان باشد نتیجه ناامیدی و بی اعتمادی نسبت به نظام است!

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اصلاح طلبان فتنه 88 محسن آرمین اصلاح طلبان محسن آرمین کف خیابان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۲۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت گفتمان‌سازی با مردم با محوریت جوانی جمعیت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان تشکل‌های مردمی مرتبط با موضوع جمعیت با دبیراجرایی جایزه جوانی جمعیت دیدار و گفت‌وگو کردند.

این دیدار با جضور موسوی پناه مدیر کل هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیر برگزاری رویداد کانون‌های فرهنگی و مساجد و حجت الاسلام رنجبر دبیر تشکل‌های فراگیر تبلیغ، حجت الاسلام رضا رویت مدیرعامل بنیاد ملی خانواده و مسئول بخش سازمان‌های مردم نهاد جایزه ملی جمعیت و خانم ارشادی از بنیاد بین المللی آبشار عاطفه‌ها برگزار شد.

ارشادی ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در برگزاری دومین جایزه ملی جوانی جمعیت گفت: راه اندازی قرار گاه سبحان برای آموزش و تقویت زیر ساخت‌های فرزند آوری و بسترسازی‌های مناسب برای رشد جمعیت، حمایت مالی از مشکلات ناشی از درمان ناباروری زوجین و نیز حمایت از خانواده‌ها تا ۲ سال درخصوص تامین پوشاک و تغذیه نوزادان از جمله اقداماتی است که ما در موسسه آبشار عاطفه‌ها در حال انجام آن در سراسر کشور هستیم.

در این دیدار حجت الاسلام احسان رنجبر گفت: الحمدلله ظرفیت‌های بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد و روحانیت به عنوان به عنوان مرجع و نهاد اجتماعی مورد وثوق جامعه می‌توانند در این زمینه نقش فعال و موثری داشته باشند.

وی افزود: قریب به ۴۰۰ گروه تبلیغاتی در این زمینه درحال فعالیت هستند و یکی از اصلی‌ترین اهداف این گروه ها، مردمی سازی تبلیغات در نشر و بسط گفتمان سازی با مردم با محوریت جوانی جمعیت است.

درادامه این دیدار زهرا سادات موسوی پناه ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته درخصوص افزایش فعالیت‌های تبلیغاتی در مساجد گفت: مساجد هنوز هم می‌توانند به عنوان مرجع و پایگاه اجتماعی بسیاری از معضلات اجتماعی درد‌ها و آلام جامعه را تسکین بخشند و هنوز قدرت و مرجعیت مساجد را کمتر مرجع اجتماعی داراست.

وی افزود: امیدوارم دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت بتواند به صورت مستمر فضایی ایجاد کنند تا بستر‌های لازم برای رشد جمعیت در طول سال با هدف تسهیل برای خانواده و فرزند آوری صورت گیرد.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • اعتراف نگران کننده بلینگام: واقعا خسته هستم!
  • کوچ ملی‌پوش والیبال ایران به اندونزی!
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است
  • ضرورت گفتمان‌سازی با مردم با محوریت جوانی جمعیت
  • رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند | دولت با گفتمان ایدئولوژیک، درکی از مشکلات ندارد