Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@23:31:15 GMT

افزایش میزان رهاسازی آب از سد کرخه و دز

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۳۰۷۴

افزایش میزان رهاسازی آب از سد کرخه و دز

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری مجدانه رئیس مجلس شورای اسلامی، همکاری وزارت نیرو و پیرو مصوبه نشست روز جمعه استانداری خوزستان از ساعت یک بامداد امروز یک شنبه میزان خروجی سد کرخه و سد دز برای مناطق پایین دست افزایش و رهاسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بر این اساس میزان خروجی سد کرخه ۱۶۰ متر مکعب و سد دز ۱۴۰ متر مکعب بر ثانیه افزایش یافت.

رودخانه‌ها و تالاب‌های خوزستان طی روز‌های اخیر با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کنند. اگرچه به گفته یک استاد دانشگاه اگر پیش بینی‌ها دقیق‌تر انجام می‌شد، شاهد چنین رخ داد‌هایی نبودیم.

اما این مسئله باعث شده تا در شهر‌های مختلف خوزستان شهروندان دست به تجمعاتی بزنند که تاکنون جان‌باختن مصطفی نعیماوی، یکی از رهگذران، تایید شده است که پدر او، خرابکاران را عامل مرگ پسر خود عنوان کرد.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سد دز سد خاکی کرخه رهاسازی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۳۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در یادداشتی برای همشهری درباره فعالیت این معاونت درسال گذشته و دستاوردهای آن نوشت؛
معاونت پارلمانی رئیس جمهور سیزدهم از آغاز این دولت سعی کرده است تا همواره تعاملی خوب و سازنده میان قوه مجریه و قوه مقننه برقرار کند تا حل مسائل کلان کشور و مشکلات مردم همواره به عنوان مهم ترین موضوع میان قوا در دستور کار قرار گیرد. اما به بهانه پایان سال ۱۴۰۲ و آغاز سال نو، گزیده‌ای از مهم ترین اقدامات معاونت پارلمانی رئیس جمهور را به سمع و نظر مردم فهیم ایران میرسانم.

اول: برنامه ریزی و هماهنگی دیدار و جلسات سید ابراهیم رئیسی، ریاست محترم جمهوری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ ارتباط رئیس‌جمهور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارای ابعاد وسیعی بوده که با حضور ایشان در مجلس شورای اسلامی ( 15 جلسه ) در قالب مراسم تحلیف، جلسات معرفی و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، تقدیم برنامه توسعه، ارائه و دفاع از لایحه بودجه پیشنهادی و ... و در مجموعه دولت در قالب جلسات مجامع استانی (31 جلسه) ، ملاقات با هیئت رئیسه مجلس –روسای کمیسیون – فراکسیون و .... ( 5 جلسه)‌و اجلاسیه های مشترک دولت و مجلس ( 5 جلسه) برقرار می‌شود. که از جمله دستاوردهای این جلسات و نشست‌ها همدلی و همراهی میان دولت و مجلس و فراهم نمودن زمینه‌های مناسب اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و .... در جامعه است.

دوم: برنامه ریزی و هماهنگی دیدار و جلسات معاون اول رئیس‌جمهور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ ملاقات های معاون اول رئیس‌جمهور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب 8 مجمع استانی شامل 101 نفر و اعضا کمیسیون‌های اقتصادی ، صنایع و معادن و بهداشت و درمان، شامل 66 نفر نماینده و فراکسیون شاهد 8 نفر و تعدادی ملاقات انفرادی برگزار گردیده است. در این نشست‌ها سخنان و درخواست‌های نمایندگان در موضوعات مهم اقتصادی و تولیدی کشور و مسایل و مشکلات حوزه های انتخابی و منطقه‌ای مطرح شده، پاسخ ها و پیشنهاداتی از سوی معاون اول بیان گردید.

سوم: برنامه‌ریزی و هماهنگی دیدار و جلسات اعضا هیئت دولت در مجلس شورای اسلامی ؛ ملاقات و جلسات اعضا هیئت دولت با نمایندگان مجلس همواره بصورت حضور در صحن ،کمیسیون‌های تخصصی، فراکسیون‌ها و ملاقات های انفرادی در مجلس شورای اسلامی بوده است. در این میان اجرای طرح مشترک دولت و مجلس " دوشنبه‌های انس" (ملاقات وزرا و معاونین رئیس‌جمهور با نمایندگان در روزهای خاص) یکی از نوآوری‌های این دولت است که توسط اداره کل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی روابط دولت و مجلس تنظیم و اجرا گردید. همچنین حضور فعال وزرا و معاونین رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی با هدف تبیین برنامه و ارائه گزارش عملکرد دستگاه مربوطه، پاسخگویی به سوالات نمایندگان مردم و نشست های تخصصی بوده است که نشان از اهتمام ویژه دولتمردان به تعامل و مشارکت در فرآیند کارشناسی مجلس شورای اسلامی دارد.

چهارم: دیدار و جلسات معاون اجرایی رئیس‌جمهور؛ معاون اجرایی رئیس‌جمهور که وظیفه پیگیری امور اجرایی کشور را بخ عهده دارد از ابتدای دولت سیزدهم با تعداد 509 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب 28 مجمع نمایندگان استانی و دیدارهای انفرادی ملاقات داشته است. این جلسات با محوریت سفرهای استانی رئیس‌جمهور، پیگیری مصوبات سفرها و سایر امور اجرایی مرتبط با حوزه‌های انتخابیه در استان‌های مختلف کشور، شکل گرفته است.

پنجم: جلسات مشترک اعضا هیئت دولت با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ( موضوعات خاص) یکی از نوآوری های دیگر در زمینه برنامه ریزی و هماهنگی روابط دولت و مجلس شورای اسلامی در راستای تعامل بهتر، برگزاری جلسات مستمر در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه قبل از جلسه علنی است که با همکاری دفتر دولت در مجلس و آقایان حاجی بابایی و پژمانفر برگزار می‌گردد در این جلسات بر حسب مورد و اهمیت، موضوع تخصصی در دستور کار قرار می گیرد

کد خبر 840700 برچسب‌ها سید محمد حسینی دولت سیزدهم معاون پارلمانی رئیس جمهور

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی امیر آشتیانی و قالیباف
  • دومین دیدار قالیباف با رهبران مقاومت فلسطین
  • دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با قالیباف دیدار کرد
  • دومین دیدار قالیباف با رهبران مقاومت فلسطین در امروز
  • دیدار زیاد نخاله با رئیس مجلس
  • دیدار اسماعیل هنیه با رییس مجلس
  • اسماعیل هنیه با قالیباف دیدار کرد
  • دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دفتر سیاسی حماس
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • دیدارهای نوروزی رئیس مجلس شورای اسلامی