Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا ضمن انتقاد از رویکرد قاضی دادگاه آمریکا و صدور رای علیه صد‌ها هزار مهاجر این کشور این رای را "عمیقا ناامیدکننده" خواند و از دادگاه تقاضای تجدیدنظر کرد.

جو بایدن همچنین وعده داد در روز‌های آینده طرحی را برای حفاظت از مهاجران در آمریکا به کنگره ارائه دهد و از نمایندگان کنگره نیز خواست در رای دادن به این طرح همراه دولت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن در بیانیه‌ای از دیوان عالی خواسته است  حکم قاضی آمریکایی تجدیدنظر کنند. در ادامه این بیانیه رییس جمهور آمریکا اظهار کرد: به زودی وزارت امنیت داخلی آمریکا که وظیفه تامین امنیت مهاجران را برعهده دارد، آیین نامه جدیدی را با هدف تقویت جایگاه قانون داکا تنظیم خواهد کرد.

بایدن در ادامه همچنین از کنگره خواست دولت آمریکا را در تصویب این آیین نامه جدید و اجرایی شدن آن همراهی کند.

رییس جمهور آمریکا با انتقاد از رویکرد دادگاه تصریح کرد: این حکم صد‌ها هزار جوان مهاجر را در آمریکا با آینده‌ای نامشخص مواجه خواهد کرد.

آندرو هانن، قاضی دادگاه آمریکا در روز‌های اخیر و با تحریک جمهوری خواهان به خروج صد‌ها هزار مهاجر که از زمان کودکی در آمریکا زندگی می‌کنند رای مثبت داد.

صد‌ها هزار مهاجر از زمان کودکی خود به صورت غیرقانونی توسط والدینشان وارد آمریکا شدند و در حال حاضر در سن نوجوانی و جوانی به سر می‌برند. در سال ۲۰۱۲ و در زمان باراک اوباما، رییس جمهور اسبق آمریکا طرحی موسوم به "داکا" به تصویب رسید که به موجب آن این مهاجران با دریافت کد خدمات اجتماعی می‌توانستند در آمریکا زندگی کنند و از حقوق شهروندی و شغلی بهره‌مند شوند.

این طرح از ابتدا با مخالفت جمهوری خواهان مواجه شد. کنگره می‌گوید اوباما برای تصویب این طرح پا را از اختیارات خود فراتر گذاشته و کنگره را دور زده است. حالا دادگاه آمریکا در حکمی که با فشار حداکثری جمهوری خواهان صادر شده، خواستار خروج این مهاجران است.

تا به حال بیش از ۷۰۰ هزار جوان مهاجر از طرح داکا بهره‌مند شده اند و حالا معلوم نیست با رای دادگاه  چه اتفاقی ممکن است در آینده برای آن‌ها و خانواده هایشان بیافتد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهاجران آمریکایی طرح داکا جو بایدن جمهوری خواهان کنگره آمریکا دادگاه آمریکا رییس جمهور صد ها هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۳۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌ خواری» بایدن

به گزارش جام جم آنلاین، جیمز ماراپه، نخست وزیر پاپوآ گینه‌ نو با اشاره به داستانی که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا درباره سربه‌نیست شدن دایی‌اش در این کشور واقع در اقیانوس آرام تعریف کرده است، گفت که پاپوآ گینه نو لایق این نیست که به آن لقب «آدم‌ خوار» داده شود!

بایدن هفته گذشته داستانی را درباره آمبروز فینِگن، برادر مادرش تعریف کرد؛ کسی که به گفته بایدن حین مامورتی در گینه نو، پس از سقوط هواپیمای وی در اقیانوس آرام، مفقود شد. به گفته رییس جمهور آمریکا، هواپیما ساقط شد و جسد دایی او هرگز پیدا نشد چون «آنجا در آن بخش از گینه نو، آدم‌خوارهای زیادی بودند»!

ماراپه با اشاره به اینکه در چهار موقعیت با بایدن ملاقات کرده است، درباره اظهارات وی گفت: او همیشه احترام زیادی برای پاپوآ گینه نو قائل بوده است اما گاهی اوقات خون به مغزتان نمی‌رسد! شاید حرف‌های بایدن اشتباه لفظی بوده است؛ با این حال، کشور من لایق برچسب «آدم‌ خوار» نیست!

نخست وزیر پاپوآ گینه نو ادامه داد: کشور ما در جنگی که برای خودش نبود، به جنگ جهانی دوم کشانده شد. از آمریکا می‌خواهیم تا به پاکسازی این کشور و جزایر سلیمان از بقایای جنگ جهانی دوم از جمله اجساد انسان، لاشه هواپیما و کشتی، تونل و بمب که همچنان جان انسان‌ها را تهدید می‌کند، کمک کند.

وی در ادامه نیز با طعنه به بایدن گفت: شاید اگر این کار انجام شود، حقیقت درباره سربازان گمشده همچون آمبروز فینِگن مشخص شود.

دیگر خبرها

  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • یک روح قاتل در دو بدن
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌ خواری» بایدن
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین
  • پول‌پاشی برای مثلث نیابتی
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • انتقاد بولتون از بایدن به دلیل فشار بر اسرائیل