Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، بهنام بیگ‌محمدی، مجری بنیاد برکت استان همدان اظهار داشت: از سال ۹۸ تاکنون ۱۵۰ خانوار با استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی بنیاد برکت از شهرهایی، چون تهران و سایر استان‌ها به روستای مادری خود در استان بازگشته و با استفاده از این تسهیلات در روستای خود صاحب شغل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد در سال ۹۸ نخستین پایلوت اشتغال‌زایی بنیاد برکت انتخاب شد و طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت در این شهرستان زودتر از سایر شهرستان‌ها شروع شده است، بیان کرد: به‌همین دلیل از ۱۵۰ مهاجرت معکوس خانوار‌ها با استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی بنیاد برکت تعداد ۱۰۰ مورد از مهاجرت‌های معکوس به این شهرستان اختصاص داشته است.

بیگ محمدی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد پنج شهرستان شامل اسدآباد، تویسرکان، کبودرآهنگ، ملایر و نهاوند در سطح استان همدان پایلوت اشتغال‌زایی بنیاد برکت هستند، افزود:سهمیه اشتغال این تعداد شهرستان در سال‌جاری ۱۶۰۰ نفر با اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد تومان خواهد بود.

او در ادامه از پویش "به روستا برمی‌گردم" خبر داد و بیان کرد: در این پویش بنیاد برکت، به افراد شهرنشین و حاشینه‌نشینی که تمایل به بازگشت به روستای مادریشان داشته باشند، تسهیلات و خدمات ارائه می‌دهد که در این رابطه تاکنون بیش از ۴۰۰۰ نفر در سطح کشور در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و درصورت تأیید با استفاده از تسهیلات و خدمات ارائه شده بنیاد برکت برای ایجاد شغل به روستای مادری خود باز خواهند گشت.

بیگ‌محمدی با بیان اینکه طرح پویش"به روستا برمی گردم" در سطح استان همدان نیز آغاز شده و افراد علاقمند به مهاجرت معکوس می‌توانند با ثبت‌نام و تأیید شدن نسبت به بازگشت و استفاده از تسهیلات و خدمات بنیاد برکت برای اشتغال در روستای مادری خود استفاده کنند، اضافه کرد: در سال‌جاری چندین مورد مشاغل جدید توسط بنیاد برکت به رده‌های شغلی اضافه شده که فروش اینترنتی و از راه دور از جمله غذا‌های خانگی، کشت جو، ذرت علوفه‌ای، کشت گیاهان دارویی، چون زعفران و موسیر از جمله موارد رده‌های شغلی جدید به شمار می‌روند که توسط بنیاد برکت در این رابطه تأمین مالی خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهاجرت معکوس اشتغالزایی اشتغال زایی بنیاد برکت استفاده از تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهرداد اصغری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل گفت: به همراه مسئولین شهرستان نیر از طرح‌های آبیاری اراضی کشاورزی روستا‌های این شهرستان بازدید داشتیم که اقدامات مناسبی در زمینه مدیریت مصرف آب صورت گرفته است.

وی افزود: با مشارکت مردم و حمایت‌های بنیاد برکت، ۲۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی در روستاهای شهرستان نیر به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل اظهار کرد: این اقدام با مشارکت مردم صورت گرفته و ضمن مدیریت مصرف آب در منطقه و افزایش بهوره وری در تولید محصولات کشاورزی باعث شده است زمین‌های دیم بیشتری به صورت آبی کشت شوند.

اصغری گفت: در راستای افزایش تولید و مشارکت مردم در استان اردبیل تاکنون بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند
  • صندوق کارآفرینی امید مهاباد ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد
  • اجرای طرح زراعت چوب در تنگ فنی پلدختر
  • اشتغالزایی بنیاد برکت در شهرستان چگنی
  • افزایش تسهیلات مسکن روستایی به۳۵۰ میلیون تومان
  • کاهش صف تسهیلات نوسازی مسکن