Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@12:49:34 GMT

عمل جراحی برداشتن غدد لنفاوی خلف صفاق

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۴۵۴۶

عمل جراحی برداشتن غدد لنفاوی خلف صفاق

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دکتر حمید پاک منش، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و متخصص کلیه و مجاری ادراری، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی لاپاروسکوپی و اندواورولوژی گفت: عمل جراحی برداشتن غدد لنفاوی خلف صفاق RPLND در بیمار مبتلا به تومور پیشرفته و مهاجم بیضه با سابقه پاسخ ندادن به شیمی درمانی، برای اولین بار در جنوب شرق کشور در اتاق عمل اورولوژی بیمارستان شهید باهنر کرمان به صورت لاپاروسکوپی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه این عمل جراحی، هفته گذشته انجام و بیمار با حال خوب دو روز پس از جراحی مرخص شده است، افزود: در این روش تمام مراحل، شامل آزاد سازی عروق بزرگ خلف صفاق و جدا کردن توده روی آئورت از طریق سه سوراخ کوچک انجام شد.

 پاک منش با بیان اینکه برگشت زودتر به محل کار و درد کم تر پس از جراحی و عوارض کم تر زخم و زیبایی بیشتر از مزایای این روش  است، بیان کرد: در گذشته برای درمان این بیماران برش بزرگ در طول شکم ایجاد می‌شد که با انجام جراحی لاپاروسکوپی در این بیمار، علاوه بر درمان کامل تومور، از عارضه برش بزرگ شکمی جلوگیری شد.

او تصریح کرد: در حال حاضر در صورت تشخیص به موقع و درمان صحیح، تومور بیضه یک بیماری قابل درمان قطعی است. 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه جراحی لاپاروسکوپی RPLND دربیماری که قبلا شیمی درمانی شده است، جزو پیشرفته‌ترین تکنیک‌های لاپاروسکوپی است، بیان کرد: هم اکنون همه انواع جراحی لاپاروسکوپی در حیطه کلیه و مجاری ادراری به ویژه روش رتروپریتونوسکوپی که فقط در سه مرکز در ایران انجام می‌شود، در کرمان نیز صورت می گیرد و جزو کم عارضه‌ترین روش‌های کم تهاجمی در درمان بیماری‌های کلیه از جمله سنگ کلیه و حالب و تومور‌های کلیه  است. 

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی جراحی عمومی جراحی لاپاروسکوپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۴۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی نادر در شیراز؛ عمل جنین دارای نارسایی قلبی در رحم مادر

با انجام یک عمل جراحی نادر در بیمارستان نمازی شیراز جان جنین دارای نارسایی قلبی با انجام جراحی در داخل رحم مادر نجات داده شد.

به گزارش ایرنا، در بیمارستان نمازی شیراز جنین‌هایی با مشکلات مختلف توسط تیم پزشکی به سرپرستی دکتر حمیرا وفایی در شکم مادر جراحی می‌شوند.

جراحی‌های ضروری برای نجات جان جنین‌های در رحم مادر چند مدتی است در شیراز در حال انجام است که بر این اساس جان جنین و مادر‌های بسیاری نجات پیدا کرده است.

در تازه‌ترین این نوع عمل‌ها جان جنین دارای نارسایی قلبی با تلاش تیم پزشکی بیمارستان نمازی شیراز نجات داده شد.

دکتر حمیرا وفایی در این باره به ایرنا گفت: این عمل نادر به مدت سه دقیقه انجام و با روشی جدید موفق به قطع جریان خون توده‌ای ناقص و نجات جنین دارای نارسایی قلبی شدیم.

وی ادامه داد: این نوع جراحی‌های خاص برای رفع نواقص و کمبود‌های جنین و مشکلات و نارسایی‌ها انجام می‌شود.

او اضافه کرد: در بعضی موارد جنین به دلیل عدم تطابق گروه خونی پدر و مادر دچار کم خونی می‌شود و نیاز است به جنین داخل رحم خون تزریق شود تا از کم خونی جلوگیری کرد.

دکتر حمیرا وفایی جراح و متخصص زنان، زایمان، نازایی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس بخش مادران نیازمند به مراقبت‌های ویژه بیمارستان نمازی است.

در این بخش جنین‌هایی که دارای مشکلات مختلف قلبی - ریوی، تشکیل نشدن یکی از اعضای درونی شکم مثل قلب یا مبتلا به کم خونی هستند توسط این پزشک خبره و تیم پزشکی، در شکم مادر جراحی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ردپای لوزه‌های بزرگ در روند رشد/ چه کسانی کاندید جراحی برداشتن لوزه هستند
  • آماده‌باش مدیریت بحران در ۵ استان
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد
  • روایتی دست اول از عمل جراحی رهبر انقلاب
  • باز شدن پنجره‌ای نو در شناسایی ضایعات مغزی
  • اولین کلیه خوک در انسان: آیا این آینده پیوند عضو است؟
  • مزایای بلفاروپلاستی پلک پایین
  • انجام اولین عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان برای اولین بار انجام شد
  • جراحی نادر در شیراز؛ عمل جنین دارای نارسایی قلبی در رحم مادر