Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیررضا کوشانی بازیگر نمایش  «خیر نبینی سعیده»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع این نمایش گفت: این نمایش روایت زندگی خلیل حَکیمی کاراکتر اصلی است. خلیل در بَدو تولد توسط مادر و مادربزرگش با خاله خود، سعیده جا به جا می‌شود. انتخاب این متن یک فرصت برای من بازیگر بود که بتوانم با یک چالش بسیار جدی رو به رو شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره دلیل اصلی انتخاب این متن برای بازی بیان کرد: برای اولین بار که این متن را خواندم ارتباطِ خیلی خوبی با آن گرفتم و توانستم با شخصیت اصلی نمایش، همذات پنداری کنم. دلیلِ بعدی برای اجرای این نقش، تک پرسوناژ بودن این متن بود. این نمایش کاراکتر‌های زیادی دارد، اما با کمک شاهین چِگینی توانستیم این متن را کاملا به صورت مونولوگ اجرا کنیم. در نهایت ۱۱ نَقش و کاراکتر مختلف را به صورت مونولوگ توسط یک بازیگر روی صحنه بردیم.

وی درباره فرم صحنه این نمایش اظهار کرد: هیچ دکور و آکسسوار خاصی نبود و این نمایش با ۲ نیمکت و یک صندلی و در چادر اجرا شد. به نظرِ من تئاتر‌هایی که با دکور و آکسسوار خیلی پر زرق و برق اجرا می شوند، در حقِ بازیگر کم لطفی می‌کنند؛ زیرا مخاطب هنگام ورود به سالن تئاتر نمی داند برای تماشای یک کار تک پرسوناژ، حواسِ ۵ گانه اش به سمت بازی آن بازیگر معطوف شود یا طراحی صحنه پر زرق و برق. اگر اینگونه باشد بازی آن بازیگر به چشم نمی‌آید و شخصا با کار‌هایی که طراحی صحنه کم زرق و برق دارد، موافق ترم.


این هنرمند درباره مشکلات تئاتر گفت: اگر مشکلاتی در حوزه تئاتر نباشد باید تعجب کنیم؛ مشکل اول در این حوزه کرونا است. تا قبل از آن تئاتر کم و بیش نفس می‌کشید؛ اما الان با این اوضاع نه نفسی برای تئاتر مانده و نه چراغش سویی دارد. البته با این وجود گروه‌هایی وجود دارند که جانشان را کف دستشان گرفته و برای تئاتر با همه ناملایمتی‌هایی که از طرف مسئولین ذی ربط بوده تلاش می‌کنند. امیدوارم با آمدن حجت الاسلام ابراهیم رئیسی و منتصب شدن وی به عنوان رئیس جمهور اوضاع تئاتر سر و سامان پیدا کند.

کوشانی ادامه داد: مشکل زیاد داریم و باعث شده حالمان خوب نباشد. بسیاری از جوانان مستعد در این پلاتو‌ها جان می کنند و عرق می ریزند، اما دیده نمی‌شوند. آنان رزومه ندارند و برای رزومه باید اجرا بروند که این در گرو داشتن پول لازم است؛ زیرا اجاره بهای زیاد سالن نیاز به هزینه دارد. الان یک تماشاخانه کوچک که معروف شده، شبی یک میلیون و پانصد هزار تومان اجاره بهای سالن می گیرد. در این اوضاع کرونا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و در اختیار داشتن ظرفیت نصف سالن، بلیت را چگونه باید قیمت گذاری کرد که بتوان شبی یک میلیون و پانصد هزار تومان دریافت کرد.

وی بیان کرد: مسئولان محترم به داد ما برسید. نه مسئولان و نه سلبریتی‌ها حمایتمان نمی‌کنند اما خواهشی که دارم این است که به فکر ما باشید. تئاتر می‌تواند جامعه را دچار تحول کند، بیاید دست به دست هم بدهیم تا جامعه را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای نمایشی تئاتر ایران بحران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداپیشه و بازیگر پیشکسوت بستری شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو چند روز قبل به علت مشکلات گوارشی درناحیه روده و کیسه صفرا عمل جراحی انجام داد.

بیشتر بخوانید: پیتر هیگز درگذشت + سوابق

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از گفت‌وگوی تلفنی با این هنرمند با سابقه کشورمان از سلامتی کامل او خبر داد و بیان کرد: استاد آقاجانی در حال حاضر شرایط پایدار دارند و در حال استراحت و گذران دوران نقاهت در منزل خود هستند.

صفا آقاجانی متولد ۱۳۳۵ بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو است و از سال ۱۳۹۵ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت درآمده است. آقاجانی در ۱۷ سالگی فعالیت هنری خود را با نمایش‌نامه «بام‌ها و زیر بام‌ها» در نقش مادر آغاز کرد و مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت. نخستین تجربه تصویری او، بازی در تله تئاتر «کار هر بز نیست خرمن کوفتن» بود که در سال ۵۶ از شبکه سراسری تلویزیون پخش شد.

همچنین اولین تجربه سینمایی آقاجانی بازی در فیلم سینمایی «جرس» برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود که در سال ۵۸ فیلمبرداری و در سال ۶۷ به نمایش درآمد. آقاجانی یکی از بازیگران منتخب‌ حمید سمندریان در تنها ساخته سینمایی‌اش «تمام وسوسه‌های زمین» بود و در این فیلم در کنار بازیگرانی چون هما روستا، احمد آقالو و رضا کیانیان به ایفای نقش پرداخت.

در سال ۱۳۶۳ آزمونی میان ۶۶۰۰ داوطلب بازیگری نمایش‌های رادیویی به منظور تجدید حیات نمایش رادیویی و زیر نظر محمدرضا جعفری جلوه برگزار شد که آقاجانی در آن شرکت کرد و انتخاب شد و بعد از گذراندن کلاس‌های فشرده، در سال ۱۳۶۴ فعالیت رادیویی‌اش را آغاز کرد که تا به امروز ادامه دارد.

از سریال‌هایی که این هنرمند در آن‌ها بازی کرده است، می‌توان به «پرستاران»، «بازی نقاب‌ها»، «قرعه»، «دوردست‌ها»، «دردسرهای عظیم»، «زمانه»، «تا ثریا»، «سی‌امین روز»، «قفل یعنی کلید»، «طلسم‌شدگان»، «پیله‌های پرواز» و «خیالاتی» اشاره کرد. وی همچنین در فیلم‌های «آب‌نبات چوبی»، «دو عروس»، «میگرن»، «گواهینامه» و «به همین سادگی» نیز بازی کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228057 برچسب‌ها اخبار سینما

دیگر خبرها

  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • هنرمندان مازندرانی به عیادت مش فتاح رفتند
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • عیادت هنرمندان مازندرانی از پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • صداپیشه و بازیگر پیشکسوت بستری شد
  • بازیگر پیشکسوت زیر تیغ جراحی رفت