Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، خالق بشر بر تمامی اسرار و رموز آفرینش و عالم هستی آگاه است، خداوند متعال زیبایی، امنیت، رشد و تعالی انسان‌ها را در حجاب و عفاف دانسته و آیات قرآنی ضرورت این حکم الهی را به نحو شایسته و مطلوب تبیین کرده است.

حجاب و عفاف سرمایه‌ای ارزشمند که امنیت و آرامش را برای فرد به ارمغان می‌آورد و برای انسان‌ها ارزش آفرین است، حجاب سد محکمی در برابر آسیب‌پذیری‌ها و تهدیدات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دشمن امروز با تکیه بر شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای در صدد از میان بردن ارزش حجاب و عفاف در بین مسلمانان علی‌الخصوص زنان است، اظهار می‌کند: همیشه این نکته مهم را مورد تأکید قرار دارد که حجاب محدویت و مانعی برای رشد و شکوفایی زنان نبوده، بلکه نوعی مصونیت برای اوست، حفظ ارزش‌ها و کرامات انسانی، مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب، پیشگیری از مفاسد فردی و اجتماعی، استیفای نیروی کار در جامعه و آرامش و پایداری نهاد مقدس خانواده از مهمترین محسنات حجاب و عفاف است.ریحانه خادمی مسؤول اجتماعی فرمانده انتظامی شهرستان جویبار در این زمینه می‌گوید: زن با عنصر حجاب اسلامى، نه تنها به تهذیب، تزکیه نفس و ملکات نفسانى پرداخته و قرب الهى را فراهم می‌‏سازد، بلکه باعث گسترش روزافزون امنیّت اجتماعى و ایجاد زمینه‏اى برای رشد معنوى مردان می‌‏شود.

*چگونه فرزندان را به عفاف و حجاب علاقمند کنیم؟

مسؤول اجتماعی فرمانده انتظامی شهرستان جویبار در ارتباط با چگونگی علاقه‌مند کردن  فرزندان به عفاف و حجاب چنین می‌گوید: همه پدر و مادرها دوست دارند از بهترین داشته‌هایشان به فرزندانشان بدهند، یکی از داشته‌های مهم شما به عنوان والدین، سرمایه بزرگ عفاف و حجاب است برای علاقمند کردن فرزندانتان به این مسئله سرنوشت ساز چند نکته را در نظر بگیرید، اول اینکه وقت شناس باشید، مهم است که فرزندتان از همان طفولیت به صورت تدریجی و عینی با حجاب آشنا بشود پس باید دریچه‌های دیگری را برای آموزش دادن به آنها پیدا کنید، یکی از مهم‌ترین این دریچه‌ها قصه و بازی هستند.

*فرزندتان را به داشتن حجاب مطلوب خودتان مجبور نکنید

خادمی با اشاره به اینکه باید به فرزندان حق انتخاب بدهید، بیان می‌کند: اگر دختر کوچک شما دوست دارد که بیرون از خانه روسری بپوشد و یا چادر به سر کند، از این انتخاب او استقبال کنید و وقتی خسته شد و آنها را به شما داد او را با عباراتی مثل «خودت باید بیاوری»، «گفتم سرت نکن» و غیره سرزنش نکنید، به تمایلات کودکانه او احترام بگذارید، اگر هم دخترتان نوجوان است به هیچ وجه او را به داشتن حجاب مطلوب خودتان مجبور نکنید، مرزهای حجاب را برای او مشخص کنید و در این چارچوب به او اجازه بدهید آنطور که دوست دارد بپوشد.

* با بچه‌های کوچک درباره جهنم و خشم خدا صحبت نکنید

وی با بیان اینکه از در بهشت وارد شوید، در ادامه می‌گوید: همسرانی که عفیف و محجوبند، به اهدافی که برای زندگی مشترکشان تعیین کرده‌اند بیشتر پایبند می‌مانند. با بچه‌های کوچک درباره جهنم و خشم خدا صحبت نکنید برای مثال نگویید که «اگر روسری سر نکنی خدا تو را دوست نخواهد داشت و یا تو را در آتش می‌اندازد»، به جای آن بگویید که «خدا همیشه تو را خیلی دوست دارد، تو هم او را دوست داری؟» و چون همه بچه‌ها به این سؤال پاسخ مثبت می‌دهند به او بگویید که «فکر می‌کنی چه جوری می‌توانی به خدا نشان بدهی که دوستش داری؟» و وقتی او نظراتش را می‌گوید شما هم به مسئله حجاب اشاره کنید « یکی از راه‌هایی که خدا می‌فهمد تو دوستش داری این است که وقتی از خانه می‌رویم بیرون روسری سرت کنی».

*به فرزند نوجوان‌تان اجازه بروز هیجانات را بدهید

مسؤول اجتماعی فرمانده انتظامی شهرستان جویبار در ادامه با بیان اینکه حجاب را جذاب کنید، خاطرنشان می‌کند: نشان دادن زیبایی های خود به دیگران برای دختر نوجوان شما لذت بخش است، اگر می‌خواهید این لذت زودگذر را از او بگیرید، باید لذتی بزرگتر را جایگزین آن کنید، برای مثال با دخترتان طوری رفتار کنید که پوشیدن روسری برای او خاطرات خوبی به همراه داشته باشد.

خادمی با بیان اینکه خودتان عفاف و حجاب داشته باشید، بیان می‌کند: در مقوله عفاف و حجاب، معمولاً به پسرها توجه کمتری می‌شود در حالی که آنها نیمی از ماجرا هستند، به همان اندازه که به دخترتان در این زمینه توجه می‌کنید به پسرتان هم توجه کنید و سعی کنید برای هر دوی آنها الگوهای خوبی باشید، به هیجاناتشان اجازه برون ریزی بدهید، فرزندان شما چه دختر و چه پسر به خصوص در سن نوجوانی نیاز دارند تا هیجاناتشان را بروز بدهند، نمی‌شود از نوجوانی که به او فرصت درستی برای تخلیه هیجانی نمی‌دهیم انتظار داشته باشیم که به عفاف و حجاب پایبند باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: حجاب و عفاف عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۷۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان چادری شاغل در ادارات تجلیل شوند

‌به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری با اشاره به اهمیت مقوله عفاف و حجاب، ترویج این فرهنگ در جامعه را ضروری دانست و گفت: حضور بانوان مؤمنه با حجاب اسلامی در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی به خصوص در نقش یک بانوی با حجاب برتر کارمند، یکی از روش‌های مؤثر ترویج این فرهنگ در جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان کرد: حجاب و عفاف از موضوعات مهمی است که همواره در فرهنگ اسلام مورد توجه بوده و در جهت رسیدن انسان‌ها به کمال مطلوب مؤثر است لذا باید با اتکا به اصل این موضوع و فرهنگ سازی در این زمینه از تزلزل فرهنگی و بحران از خود بیگانگی جلوگیری کنیم.

وی مطرح کرد: کارکنان با حجاب برتر در مجموعه ادارات کشور و استان کم نیستند، از این رو پیشنهاد می‌شود در سطح ملی با ارائه طرح‌های تشویقی همچون انعقاد تفاهم نامه میان فعالان فرهنگی و کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت صمت و تهیه لیست بانوان چادری توسط هر اداره و ارائه آن به این وزارتخانه، نسبت به تخفیف یا اعطای بن در خصوص تهیه چادر اقدام شود.

جابری انصاری با تاکید بر ضرورت تجلیل از بانوان چادری شاغل در ادارات هر استان، از بانوان شاغل خواست که برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در ادارات، با حجاب برتر خود بیشتر به تبلیغ این مهم بپردازند تا بیش از پیش شاهد حضور بانوان محجبه و چادری در اماکن مختلف هر استان باشیم.

کد خبر 6064385

دیگر خبرها

  • پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعایی درباره لایحه حجاب
  • بازگشت لایحه عفاف و حجاب به مجلس شورای اسلامی
  • بانوان چادری شاغل در ادارات تجلیل شوند
  • لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب
  • تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست
  • فضای تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست