Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه مردم استان اجازه حفر یک متر تونل را نخواهند داد، گفت: امروز در مجلس داد و بیدادهای زیادی در خصوص پروژه‌های انتقال آب شد نمایندگان خوزستان و چهارمحال و بختیاری نسبت به مسائلی که در این استان‌ها در حال وقوع است هشدارها و واکنش‌های شدید و تندی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه انتقال آب بهشت‌آباد اشکالات متعدد دارد و در حضور رییس سابق قوه قضائیه و رئیس جمهور منتخب عرض کردیم که عده‌ای می‌خواهند با فشار برای این پروژه مجوز بگیرند ولو هم بگیرند اما امکان اینکه یک متر تونل در استان ما زده شود وجود ندارد و باید اول نیازهای مردم ما در نظر گرفته نشود.

وی افزود: علتش این است که مردم ما نیاز شرب، کشاورزی و زیست محیطی دارند و این‌ها در نظر گرفته نشده است.

بهشت‌آباد غیرمحیط‌زیستی‌ترین تصمیم محیط زیست است

جعفری اضافه کرد: متاسفانه غیرتخصصی‌ترین تصمیم را محیط‌زیست کشور در این چند روز گرفته چون در 14 فروردین‌ماه  امسال رییس محیط زیست در نامه‌ای خطاب به رییس جمهور تونل بهشت‌آباد را منتفی دانست، سال‌های قبل هم شورای عالی آب آن را منتفی اعلام کرده بود و حرف جدیدی نبود.

وی گفت: در اواخر خردادماه رییس محیط زیست در نامه‌ای به استاندار ما تونل بلند را منتفی می‌داند.

نماینده مردم بروجن در مجلس توضیح داد: چند روز پیش یک مجوزی صادر شده که پروژه را سه بخش کرده‌اند به این ترتیب که انتقال آب از بهشت‌آباد تا کیار با لوله و از کیار تا فرخشهر را بررسی می‌کنیم و از فرخشهر تا باغبهادران را با تونل و با این اوصاف پیمانکاران می‌توانند کار را شروع کنند.

وی گفت: این گونه مجوز دادن اولین بار است که اتفاق می‌افتد چون محیط زیست وظیفه دارد که بگوید پروژه اشکال دارد نه اینکه پروژه را سه قسمت کند اصلا محیط زیست اختیاری ندارد تا اجازه شروع کار را بدهد یا ندهد.

مردم چهارمحال و بختیاری اجازه حفر یک متر تونل را نمی‌دهند

جعفری افزود: پر واضح است که مسئولان محیط زیست تحت فشار و لابی قدرتمندی بوده‌اند و من اعلام می‌کنم هرگز مردم ما اجازه حفر یک متر تونل را در استان خود نمی‌دهند و باید نیازهای خودشان برطرف شود و اگر آب مازادی بود به طریق صحیح انتقال پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه سه نوع نامه در طول سه ماه نشان از فشارهای بی‌حد و حصر به محیط‌زیست است که سبب اتخاذ غیرمحیط‌زیستی‌ترین تصمیم شده است، عنوان کرد: آقای کلانتری باید پاسخگو باشند مردم ما هرگز اجازه اجرایی شدن این تصمیم را نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: متاسفانه همزمان با این تصمیم اعلام کردند گلاب آبگیری می‌شود که پایه و اساس آن طبق نامه بازرسی کشور غیرقانونی است و مردم ما اجازه آبگیری گلاب را نمی‌دهند.

پروژه انتقال آب بن-بروجن از سر گرفته می‌شود/ اجازه نمی‌دهیم به مردم استان ظلم شود

جعفری افزود: این تصمیمات در حالی است که با ورود قاضی آب‌های زیرزمینی اصفهان پروژه قانونی انتقال آب شرب برای نیمی از مردم استان با فشارهای زیاد متوقف شده است در صورتی که زاینده‌رود آب زیرزمینی نیست و بارگذاری جدید محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: نمایندگان ما و خوزستان واکنش تند به این موضوعات نشان دادند و این پروژه‌ها انجام نخواهد شد و پروژه انتقال آب بن - بروجن هم از سر گرفته خواهد شد.

نماینده مردم بروجن در مجلس گفت: در شورای عالی امنیت تصمیماتی گرفته شده است به زودی تصمیمات اعلام می‌شود و مردم و مسئولان باید هوشیار باشند.

وی یادآور شد: در حد توان پیگیر هستیم، از محیط زیست شکایت کردیم و باید به مجلس بیایند و پاسخگو باشند و اجازه نخواهیم داد که مردم چهارمحال و بختیاری مورد ظلم واقع شوند.

انتهای پیام/68024

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی پروژه های انتقال آب بهشت آباد گلاب طرح بن بروجن یک متر تونل ترین تصمیم بهشت آباد محیط زیست انتقال آب مردم ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۸۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا انجم شعاع، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در کارگاه آموزشی توجیهی صندوق ملی محیط زیست کشور که با حضور مدیران کشوری و استانی در شیراز برگزار شد، افزود: محیط زیست در همه عرصه‌های طبیعی و انسانی بیش از هر زمان نیازمند ارزیابی و مدیریت عملکرد در حوزه‌های حفاظت و شناسایی نقاط قوت و ضعف‌ها است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط زیست در سال‌های اخیر با تأمین اعتبارات در جایگاه مناسب‌تری قرار گرفته است گفت: تأمین معیشت محیط‌بانان و نیروهای یگان حفاظت نیز با این بهبود روند در اولویت بیشتری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اعتبارات محیط زیست در سال‌های اخیر از ۱۲ صدم درصد به ۱۸ صدم درصد رسیده است و افق آینده هدف گذاری روی یک درصد است در حقیقت اعتبارات از ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۷ به حدود ۱,۹۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است. درآمدهای محیط زیست نیز در سال‌های اخیر افزایش داشته است و در این عرصه موفقیت‌های مناسبی به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون کشورمان با چالش‌های مختلف زیست محیطی روبرو است، ادامه داد: همه اهداف مسؤولان و برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران در عرصه محیط زیست اولویت دادن به رفع تنگناها و مشکلات و ایجاد ترازمندی در زمینه چالش‌ها است.

این مقام مسؤول افزود: در حوزه محیط زیست با چالش‌هایی نظیر موضوع آب، آلودگی هوا، تغییر کاربری اراضی و فرسایش زمین، مصرف بی رویه انرژی و تخریب، انقراض و به خطر افتادن تنوع زیستی رو به رو هستیم. همچنین طی سال گذشته درگیر چالش‌های محیط زیستی با مشکلات ناشی از حوزه گرد و غبار، آلودگی هوا و انباشت آلاینده‌ها در کلانشهرها مواجه بودیم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زمانی صنایع در مسیر توسعه پایدار حرکت می‌کنند که در کنار اقتصادی بودن پروژه‌ها، نظم اجتماعی را هم تقویت کنند و ضمن حفظ حقوق نسل‌های آینده، محیط زیست را هم تخریب نکنند.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش‌هایی که از طریق دفاتر تخصصی مانند پایش فراگیر، مدیریت پسماند، مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم، ارزیابی زیست محیطی، حفاظت از آب و خاک و دبیرخانه گرد و غبار کشور انجام می‌شود، در جهت کنترل این آلودگی‌ها و حفظ محیط زیستی سالم و عاری از هر گونه آلایندگی تلاش می‌شود.

کد خبر 6086087

دیگر خبرها

  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد کارون ۳ به ایذه اجرا شد