Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالقاسم سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بزرگراه در نوع خود منحصر بفرد بوده چراکه ۱۰۰ درصد پروژه با سرمایه بخش خصوصی اجرا می شود و با بهره برداری از آن فاصله زمانی بین تبریز تا شبستر ۱۵ دقیقه کاهش می یابد.

وی اظهار کرد: اجرای این پروژه نقش بسزایی در توسعه منطقه شمالغرب تبریز تا محدوده شبستر خواهد گذاشت و موجب شکل گیری فعالیت های جنبی در اطراف آن می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: سرمایه گذار این پروژه بعد از اجرا،  بهره برداری و برداشت اصل و سود سرمایه گذاری، پروژه را تحویل دولت خواهد داد.

سلطانی ادامه داد: هیات وزیران به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و با هدف کاهش هزینه های سوخت در کشور، کاهش حجم ترافیک در مسیر تبریز – شبستر و ارتقای ایمنی محور یاد شده، به استناد ماده واحده قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و شهرسازی از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور، مجوز انعقاد قرارداد واگذاری احداث این پروژه را صادر کرد.

وی یادآوری کرد: مطابق این تصمیم، وزارت راه و شهرسازی مجاز است با حفظ مالکیت دولت برای احداث بزرگراه تبریز - شبستر به طول حدود ۴۲ کیلومتر با برآورد تقریبی سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نسبت به انعقاد قرارداد واگذاری با «شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شبستر» اقدام کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: براین اساس، شرکت طرف قرارداد عهده دار تامین ۱۰۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این پروژه، تأسیسات جانبی خاص آن تا شروع مرحله بهره‌برداری و تسویه حساب کامل هزینه ها خواهد بود.

سلطانی افزود: پیش‌بینی اولیه دوره واگذاری وفق گزارش هزینه - درآمد اولیه مورد تایید وزارت راه معادل ۲۳ سال مشتمل بر سه‌ سال دوره مطالعه و احداث و ۲۰ سال دوره بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسوولیت نگهداری و بهره‌برداری از تاسیسات جانبی پروژه در دوران واگذاری بر عهده شرکت طرف قرارداد است، اظهار کرد: نرخ سود سرمایه‌گذاری شرکت طرف قرارداد در دوران احداث و بهره‌برداری معادل نرخ سود سپرده یکساله بانک های دولتی (ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) به علاوه سه درصد در زمان انعقاد قرارداد انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: وزارت راه موظف است در قرارداد واگذاری منعقده، نحوه استیفای حقوق دولت را در صورت خودداری و یا ناتوانی شرکت طرف قرارداد در اجرای مفاد قرارداد پیش‌بینی کند.

سلطانی، ادامه داد: با اجرای این طرح زیرساختی و عمرانی خیرساز، طی مسیر تبریز تا شبستر ۲۳ کیلومتر از ۶۵ کیلومتر کنونی این مسیر کوتاهتر می شود.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز وزارت راه و شهرسازی شبستر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز وزارت راه و شهرسازی آذربایجان شرقی تبریز وزارت راه و شهرسازی شبستر شرکت طرف قرارداد قرارداد واگذاری آذربایجان شرقی راه و شهرسازی بهره برداری وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۹۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد

به گزارش جام جم آنلاین،مجتبی سرلک معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد: همچنین ۴۵ پروانه اکتشاف و پنج عدد گواهی کشف در حوزه معادن استان صادر شد،

وی افزود: در سال گذشته حقوق دولتی وصول شده معادن استان قم به ۵۰۰ میلیارد ریال رسید.

سرلک با تاکید بر رصد مستمر وضعیت صادرات استان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۳۳ میلیون دلار صادرات انواع محصولات بوده است؛ همچنین در سال گذشته ۱۶ نمایشگاه در راستای معرفی کالاهای صادراتی قم در این استان برگزار شد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان قم بیان کرد: از تعداد ۴۷ هزار و ۱۳۰ بازرسی در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۶۹۵۹ پرونده به ارزش ۲۰ میلیارد ریال تشکیل شده است؛ همچنین تعداد پرونده‌های متشکله در حوزه قاچاق ۱۹۸ مورد به ارزش ۱۹ میلیارد ریال بوده است.

تحقق ۱۰۳ درصدی تعهد اشتغال در صمت قم

وی با اشاره به تحقق ۱۰۳ درصدی ایجاد اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت استان قم در سال گذشته، اظهار کرد: میزان تعهد ایجاد اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت استان قم در سال ۱۴۰۲، ۵۰۰۰ نفر بوده که بر اساس آمار سامانه رصد در سال گذشته اشتغالزایی برای ۵۱۷۱ نفر یعنی بیش از تعهدات محقق شده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان قم در پایان بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ در مجموع تعداد ۳۰۹ پرونده در بخش صنعت قم به‌منظور دریافت تسهیلات به مبلغ ۲۷ هزار و ۹۱ میلیارد ریال به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌ که ۱۳۸ مورد آن به مبلغ ۱۲ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • بهره برداری از جایگاه سوخت پاک در ایستگاه راه آهن قم
  • بهره برداری از هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • مجوز احداث باغ مادری انار در استان گلستان صادر شد
  • احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی محله خلجان تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۳
  • هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بهره برداری شده است