Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رونق تولید زمینه‌ساز اشتغال، رفع بیکاری و افزایش درآمد سرانه و توسعه اقتصادی و اجتماعی خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیجار ، علیرضا زندیان پیش‌ازظهر امروز در آئین بهره‌برداری از ناوگان جدید ماشین‌آلات سنگین معدنی با هزینه‌ای بالغ بر 1500 میلیارد ریال و جلسه بررسی طرح توسعه کارخانه کنسانتره در این شهرستان اظهار داشت: حلقه اول زنجیره فولاد در شهرستان بیجار تولید کنسانتره بوده و کارخانه کنسانتره در حال حاضر تولید 300هزار تنی را دارد که با طرح توسعه به 800هزار تن افزایش یافته و 250 نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اصلاح هندسی سه راه قجور تا یاسوکند حدفاصل شرکت آهن کردستان براساس نقشه‌برداری خبر داد و گفت: باید آسفالت محدوده روبه‌روی شرکت آهن کردستان در دستور اقدام قرار گیرد. 

نماینده مردم بیجار در مجلس از بهسازی و روکش آسفالت سه راه شیخ بشارت تا سراب و نصب تجهیزات جاده‌ای از قبیل تابلو، گاردریل و خط‌کشی مسیر خبر داد و افزود: تکمیل و تجهیز درمانگاه شهر یاسوکند و تکمیل و مرمت ساختمان شهرداری نیز توسط متولیان معادن در منطقه مورد حمایت قرار گیرد.

عضو کمیسیون جهش رونق تولید مجلس: با افزایش ‌بیکاری در میان قشر جوان جامعه روبه‌رو شده‌ایم / بومی‌سازی را رها کرده‌ایمحجت‌الاسلام آل‌هاشم:‌ افزایش کیفیت تولیدات داخلی سبب رونق تولید و اشتغال می‌شود

زندیان با تأکید بر اینکه مسئولان مشکلات شهرستان‌ بیجار را احصاء و برای رفع آن راهکار ارائه دهند، تصریح کرد: انتظار می‌رود مدیران ضمن هم‌افزایی و حرکت در مسیر تحقق شعار سال، از اعمال سلایق شخصی در جهت حمایت از واحدهای تولید خودداری کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان با تأکید بر ضرورت استفاده از پتانسیل‌های منطقه تصریح کرد: با تمام قدرت و ظرفیت‌های موجود در سال تولید مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها از جامعه تولید حمایت خواهیم کرد چرا که رونق تولید زمینه‌ساز اشتغال، رفع بیکاری و افزایش درآمد سرانه و توسعه اقتصادی و اجتماعی خواهد بود.

فرماندار و برخی از مسئولان بیجار نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در جهت حمایت از واحدهای تولیدی در سطح شهرستان پرداختند.

انتهای پیام/491/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۹۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلی بر پیش نیازهای تحقق شعار سال

ایسنا/خوزستان یک این کنشگر حقوق بشر و شهروندی بااشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: امنیت اقتصادی اهمیت زیادی در ایجاد زمینه‌های مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی دارد.

مسعد سلیتی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص علت نام گذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری با موضوع جهش تولید با مشارکت مردم با اشاره به اینکه جهش تولید با مشارکت مردم یک رویکرد اقتصادی است، اظهارکرد: این ایده با تکیه بر مشارکت فعال مردم در فرآیندهای تولیدی و توسعه اقتصادی می‌تواند به بهبود عملکرد اقتصادی و افزایش بهره‌وری کمک کند. این رویکرد معمولاً شامل ایجاد فرصت‌های مشارکت مردمی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، ایجاد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، ترویج کارآفرینی و نوآوری، توسعه زیرساخت‌های اقتصادی محلی و النهایه تولید، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و نوآوری است.

وی ادامه داد: دعوت رهبری از مردم برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در تولید می‌تواند نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف اقتصادی و جهش تولید ایفا کند. وقتی‌که رهبران اقتصادی و سیاسی به مردم اعتماد کنند و آن‌ها را به‌ عنوان شریکان اصلی در فرآیند توسعه ملی مورد توجه قرار دهند، باعث ایجاد یک محیط مطمئن و پایدار برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی خواهد شد.

این کنشگر حقوق بشر و شهروندی گفت: مقام معظم رهبری با برقراری ارتباط مثبت با مردم و گوش دادن به نیازها و مشکلات آن‌ها، به شکل فعال تشویق‌کننده و خواهان مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی شدند. این امر می‌تواند به ایجاد فرصت‌های مشارکت مردمی، ارتقاء اعتمادبه‌نفس و اعتماد اجتماعی، تشویق به مشارکت فعال و ایجاد ارتباط مثبت با مردم کمک کند. درخواست رهبر انقلاب از مردم برای مشارکت در تولید به‌ منظور، ایجاد شرایط اقتصادی بهتر، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری، تحقق رشد اقتصادی، افزایش توانمندی‌های ملی و ارتقاء رفاه اجتماعی است.

وی افزود: البته باید توجه داشت که تحقق جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند ایجاد شرایط و الزاماتی است که شهروندان را ترغیب به مشارکت در فرآیندهای تولیدی و اقتصادی خواهد کرد. تصویب مقررات مناسب و ارتقاء سیاست‌ها و قوانین حمایتی از کارآفرینی و نوآوری و قانونمندی و رعایت آن‌ها به‌منظور تشویق فعالیت‌های اقتصادی مشارکتی عاملی تأثیرگذار در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم و ترغیب شهروندان به مشارکت در فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی است، مقررات باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که ارتقاء تولید و مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی را تشویق کنند.

سلیتی عنوان کرد: امنیت اقتصادی اهمیت زیادی در ایجاد زمینه‌های مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی دارد که با حفظ زیرساخت‌های مهم اقتصادی و منابع طبیعی و فناوری‌های حیاتی، مقابله با تهدیدات امنیتی ازجمله سایبری، اقتصادی و سیاسی و حفظ فضایی امن برای تحقق جهش تولید، ایجاد اطمینان و پایداری اقتصادی جهت اعتماد مردم و سرمایه‌گذاران و حفظ حقوق مالکیت معنوی و مادی به وجود می‌آید.


وی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در مشارکت مردم در تولید داشته باشد؛ زیرا فساد ارتقاء اقتصادی و اجتماعی را مختل کرده و افراد را از مشارکت در فعالیت‌های تولیدی منع می‌کند. مبارزه با فساد منجر به افزایش اعتماد عمومی به‌نظام اقتصادی و دولت و ترغیب افراد به مشارکت در فعالیت‌های تولیدی، افزایش شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی و دولتی و تضمین عدالت در فرآیندهای تصمیم‌گیری اقتصادی، افزایش امکان دسترسی به منابع و ارتقاء روحیه کارآفرینی منجر شود، مواردی که به افزایش مشارکت مردم در فعالیت‌های تولیدی کمک می‌کند.

این کنشگر حقوق بشر و شهروندی گفت: دادرسی عادلانه از اهمیت بسزایی برخوردار است و تأثیر مثبت گسترده‌ای برجهش تولید با مشارکت مردم خواهد داشت، این موضوع اعتماد عمومی را تقویت کرده، انگیزه مردم برای مشارکت در فعالیت‌های تولیدی را افزایش داده و به بهبود عملکرد اقتصادی کشور منجر می‌شود. دادرسی عادلانه منجر به افزایش اعتماد عمومی به سیستم قضایی و دولت، ترغیب شهروندان به مشارکت در فعالیت‌های تولیدی، تضمین حقوق مالکیت و قراردادها، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و حفظ نظم اقتصادی و جهش تولید می‌شود.

وی بیان کرد: دسترسی به اینترنت پرسرعت تأثیر مهمی برجهش تولید دارد، اینترنت، به‌عنوان یک ابزار قدرتمند، منجر به اشتراک‌گذاری دانش و منابع اطلاعاتی، ارتباطات تجاری و بازاریابی و بهبود دسترسی به بازارهای جهانی و توسعه کسب‌وکارها، ترویج کارآفرینی و نوآوری و توسعه فناوری و ارتقاء صنایع خواهد شد.

سلیتی گفت: همچنین ارائه آموزش‌های مرتبط با فرآیندهای تولید و کسب‌وکار به مردم به‌منظور افزایش دانش و توانمندی‌های آن‌ها، تشویق به فرهنگ کارآفرینی و نوآوری به‌منظور افزایش مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی، فراهم کردن فرصت‌های مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با توسعه صنایع و فرآیندهای تولیدی، ارائه پلتفرم‌ها و فضاهایی برای مشارکت مردم در فرآیندهای تصمیم‌گیری و ایجاد ایده‌های نوآورانه، تسهیل و آسان‌تر کردن فرآیند راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به‌منظور تشویق مردم به فعالیت‌های تولیدی، ارائه تسهیلات مالی و کاهش مالیات برای کسب‌وکارهای فعال در تحقق جهش تولید مشارکت، ارائه تشویق‌ها و پاداش‌های مرتبط با نوآوری و توسعه فناوری به‌منظور تحریک افراد به ایجاد راهکارهای نوآورانه در تولید، تشویق و حمایت از کسب‌وکارهای محلی و اقتصاد اشتراکی به‌منظور توسعه اقتصاد محلی و ارتقاء رفاه اجتماعی، سرمایه‌گذاری در ارتقاء زیرساخت‌های تولیدی و اقتصادی مانند حمل‌ونقل، انرژی و فناوری به‌منظور افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها و نیز بهره‌برداری از منابع محلی و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی محلی به‌منظور ایجاد فرصت‌های توسعه محلی، ارائه فرصت‌های آموزش حرفه‌ای و توسعه مهارت‌های فنی برای افراد به‌منظور افزایش توانایی‌های تولیدی، استفاده از فناوری‌های نوین به‌منظور تسهیل فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد فرصت‌های نوآوری بخشی از اقداماتی است که برای تحقق جهش تولید الزامی است.

او افزود: ضمناً دعوت از ایرانیان خارج از کشور و اعطای فرصت به آن‌ها که می‌توانند با داشتن تجربیات بین‌المللی، دانش فنی و مدیریتی، سرمایه‌گذاری‌های خارجی و ارتباطات بین‌المللی نقش مهمی در جهش تولید و توسعه صنایع مختلف و ارتقاء فناوری در ایران داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت برای رشد اشتغال‌زایی و کاهش تورم اقتصاد را به مردم بسپارد
  • مشارکت مردم در تولید زمینه‌ساز پیشرفت اقتصادی کشور است
  • متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید 
  • تحلیلی بر پیش نیازهای تحقق شعار سال
  • وظیفه مجلس برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» چیست؟
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال رکود اقتصادی در ایران است
  • جهش تولید به امیدآفرینی نیاز دارد