Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@20:32:15 GMT

طرز تهیه شیرینی مسقطی شیرازی در خانه

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۹۴۷۳

طرز تهیه شیرینی مسقطی شیرازی در خانه

به گزارش همشهری آنلاین، مسقطی یکی از شیرینی‌های خوشمزه و برشی است. این شیرینی خوشمزه سوغاتی چند شهر ایران از جمله شیراز، بندرعباس، فین، کازرون، سیرجان، لار و گراش است. با ما همراه باشید تا طرز تهیه مسقطی شیرازی را به صورت خانگی به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه مسقطی شیرازی

نشاسته نصف پیمانه
آب هفت پیمانه
شکر سه پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
خلال بادام به مقدار لازم
خلال پسته به مقدار لازم
زعفران آب کرده به مقدار لازم
گلاب چهار قاشق غذاخوری
هل به مقدار لازم

طرز تهیه مسقطی شیرازی

مرحله اول

ابتدا نشاسته را با ۲ پیمانه آب سرد حل می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس ۵ پیمانه آب باقیمانده را با ۲ پیمانه شکر و نصف پیمانه روغن مایع مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا محلول به جوش آید. در ادامه نشاسته را از صافی عبور داده و داخل محلول در حال جوش بریزید و دائم هم بزنید تا غلظت فرنی را به دست آورد.

مرحله دوم

صبر کنید تا این مواد با حرارت کم بجوشند و هر از گاهی با قاشق چوبی مواد را خوب هم بزنید.

مرحله سوم

۲ ساعت بعد دانه‌های هل را اضافه کرده و بعد از گذشت ۲ ساعت دیگر خلال بادام، خلال پسته و زعفران آب‌کرده را به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم

۲۰ دقیقه قبل از اتمام کار گلاب را اضافه کرده و صبر کنید تا مواد خوب جا افتاده و از ظرف جدا شوند. سپس ظرف مورد نظر را چرب کرده، مسقطی را داخل ظرف بریزید تا سرد شود، سپس برش دهید.

نکات تکمیلی در مورد طرز تهیه مسقطی شیرازی اگر نشاسته را از قبل خیس کنیم ترشی آن گرفته می‌شود. مسقطی حدود ۳ تا ۴ ماه داخل یخچال و در ظرف در بسته قابل نگهداری است. مسقطی شیرازی جزو دسرهای ایرانی و زمان پخت و انتظار آن حدود ۴ ساعت است. توجه کنید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۴ نفر مناسب است. اگر طرفدار دسرهای اصیل ایرانی هستید طرز تهیه فرنی، شله زرد و حلوا زعفرانی را از دست ندهید.

منبع: کتاب کاله

کد خبر 615250 برچسب‌ها آشپزی - دستور پخت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آشپزی دستور پخت تهیه مسقطی شیرازی مقدار لازم طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویدکیا: تلاش زیادی لازم داریم که از این مرحله عبور کنیم

ایسنا/کرمان سرمربی مس رفسنجان گفت: برای صعود به مرحله بعدی جام حذفی به تلاش زیاد بازیکنانش نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، محرم نویدکیا، امشب در نشست خبری پیش از دیدار برابر پیکان در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور، اظهار کرد: همه بازی‌های جام حذفی حکم فینال دارد، چون شما شانس دیگری ندارید و به همین خاطر، بازی حساسی خواهد بود. در جام حذفی مهم نیست که به چه تیمی می‌خورید. مهم این است که اگر ببازید کلاً باید یک جام را کنار بگذارید و به همین علت برای همه تیم‌ها، بازی‌ها مهم است.

او گفت: تیم پیکان تیم فوق‌العاده خوبی است و نتایج خوبی در نیم فصل دوم داشته است.نفرات خوبی در نیم فصل دوم جذب کرده‌ و امتیازات خیلی خوبی گرفته‌اند. در بازی قبلی در لیگ هم از ما امتیاز گرفتند. این نشان می‌دهد که بازی فوق‌العاده سختی در پیش‌رو داریم. باید با تمرکز بالا و برنامه‌ریزی به مصاف حریف برویم و تلاش زیادی لازم داریم که از این مرحله عبور کنیم.

سرمربی مس رفسنجان با بیان اینکه هر دو تیم این شانس دارند افزود: با شناختی که از تیم پیکان داریم و بازی‌هایی که از آنها دیده‌ایم می فهمیم که این بازی هرگز برای ما راحت نیست. دیداری فوق‌العاده سنگین است که امیدوارم بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نویدکیا: تلاش زیادی لازم داریم که از این مرحله عبور کنیم
  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • طرز تهیه و سرو کباب کوبیده و جگر در خیابان‌های ترکیه (فیلم)