Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با گسترش سویه‌های جدید ویروس کرونا در اغلب استان‌های کشور و کاهش چشمگیر در میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی، شاهد تداوم روند افزایشی بیماری در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کاهش میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی در حال حاضر در طول ماه‌های اخیر بی‌سابقه بوده و هم اکنون به ۴۸ درصد رسیده است و استان‌های گیلان، البرز، یزد، کرمان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان دارای پایین‌ترین میزان عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت تعداد بیماران سرپایی کرونا مثبت با افزایش حدود ۲۵ درصدی مواجه بوده است.

لاری ادامه داد: در این هفته همچنین با افزایش حدود ۳۵ درصدی در تعداد بیماران بستری مثبت و افزایش ۱۸.۵ درصدی در تعداد بیماران فوت شده کووید ۱۹ مواجه بودیم.

او همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان و البرز را به ترتیب دارای بالاترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ اعلام کرد و گفت: در هفته گذشته استان‌های ایلام، کرمان، یزد، مازندران و هرمزگان به ترتیب دارای بالاترین میزان بروز موارد بستری مثبت در کشور بودند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار امیدواری کرد: با همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی در اعمال محدودیت‌ها و تقویت همکاری مردم کشورمان با پرسنل نظام سلامت در عمل به توصیه‌های موکد بهداشتی شاهد توقف روند رو به رشد بیماری در کشور باشیم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دستورالعمل های بهداشتی واکسیناسیون کرونا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۹۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز اقامتی موظف به رعایت دستورالعمل‌های حفظ شأن ماه رمضان هستند

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان گفت: تمام مراکز اقامتی استان موظف هستند که دستورالعمل‌هایی را که در خصوص لزوم شئونات ماه مبارک است، رعایت کنند، در غیر این صورت با واحد صنفی متخلف برخورد و ضمن تشکیل پرونده قضائی تا پایان ماه مبارک رمضان پلمب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی امروز _پنجشنبه نهم فروردین‌_ در نشست با ضابطان دستگاه قضائی استان کرمانشاه، با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز اظهار کرد: به منظور حفظ حرمت و شئونات ماه مبارک رمضان، در این ایام تنها رستوران‌هایی که در محدوده مراکز اقامتی و بیمارستان‌ها هستند باید مجوز فعالیت در طول روز را داشته باشند.

وی افزود: تمام مراکز اقامتی استان موظف هستند که دستورالعمل‌هایی را که در خصوص لزوم شئونات ماه مبارک است، رعایت کنند، در غیر این صورت با واحد صنفی متخلف برخورد و ضمن تشکیل پرونده قضائی تا پایان ماه مبارک رمضان پلمب خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی خدمت‌رسانی می‌کنند، مانند فرودگاه و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل مسافر نیز باید در فضاهای محیطی خود نسبت به ترویج فرهنگ روزه‌داری اقدام کنند.

کریمی اضافه کرد: به دلیل تقارن سیزدهم فروردین با شهادت حضرت علی (ع) شهرداری در برخی از مراکز تفریحی شهر مانند پارک شرقی و غربی فضاسازی محیطی لازم را انجام دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین در این ایام از محتوای آیات، احادیث و متون زیبای مرتبط با ماه رحمت الهی و لیالی قدر در سطح شهر، نسبت به برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های فرهنگی-مذهبی، آموزش‌های قرآنی و تعالیم دینی در پارک‌های شرقی و غربی طاق بستان و پارک شاهد اقدام شود.

کد خبر 739880

دیگر خبرها

  • پلمب ۳۰۰۰ مرکز غیر بهداشتی در ایام نوروز
  • واکنش هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به مرگ پرستو بخشی پزشک جوان: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است/ چرا نظام پزشکی مماشات می‌کند؟ چرا همه ما مرده‌ایم؟ همه ما که با سکوتمان در عادی سازی این خودکشی‌ها کمک می‌کنیم
  • پلمب بیش از ۳ هزار مرکز به علت تخلفات بهداشتی در ایام نوروز
  • مراکز اقامتی موظف به رعایت دستورالعمل‌های حفظ شأن ماه رمضان هستند
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده موافقت نکرد
  • واکنش وزیر اسبق به خودکشی دکتر پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده موافقت نکرد
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی