Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس پلیس آگاهی گلستان آخرین جزئیات درباره پرونده مفقودی پیرمرد ۸۶ ساله در جنگل‌های منطقه علی آبادکتول را تشریح کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سرهنگ مجتبی مروتی ظهر امروز در نشست‌خبری اظهار داشت: مجموع سرقت‌های استان از ابتدای سال تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد در بخش وقوع و 6 درصد در بخش کشفیات افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرقت منزل 43 درصد افزایش، سرقت مغازه 7 درصد کاهش، سرقت اتومبیل 5 درصد کاهش، سرقت داخل خودرو 4 درصد کاهش، سرقت موتورسیکلت 11 درصد افزایش، کیف قاپی 77 درصد افزایش، جیب بری 67 درصد افزایش، سرقت احشام 17 درصد کاهش، سرقت به عنف 8 درصد کاهش و سرقت مسلحانه 8 درصد افزایش پیدا کرد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان با بیان اینکه قتل در استان از ابتدای امسال تا‌کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: 92 درصد قتل‌های استان کشف شده و 9 فقره هم از سنوات قبل کشف شده است. وقوع قتل در استان گلستان نسبت به میانگین کشوری کمتر است. 6 فقره آدم ربایی در استان رخ داده که 5 مورد آن کشف شده و یک مورد هم در معاملات مواد مخدر بوده که متهمان را شناسایی کرده‌ایم.

به گفته وی، بندرترکمن تنها شهرستان استان گلستان است که وقوع جرایم در آن کاهشی بوده و 7 درصد کمتر شده است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان با اشاره به باندهای تراس‌رو گفت: خانه‌های شمال کشور به دلیل نحوه ساخت مورد توجه سارقان استان‌های دیگر قرار دارد و طی این هفته دو باند تراس‌رو را شناسایی کردیم.

گم‌شدگی سریالی در جنگل‌های استان گلستان/جست‌وجوها برای یافتن پیرمرد 85ساله ادامه داردنجات 7 نوجوان گم‌شده در کوه‌های برغان ‌+ جزئیاتعملیات جست‌وجو برای نجات کوهنورد گم‌شده در قزوین بدون نتیجه پایان یافت

مروتی افزود: یکی از این باندها 17 فقره سرقت از منازل داشت که 6 فقره آن مربوط به گرگان بود، این پرونده در حال بررسی است و متهمان شناسایی شده و تحت تعقیب پلیس هستند. باند دیگر تراس رو هم در اختیار آگاهی گنبد هستند که به سرقت در گرگان هم اعتراف کردند، مردم باید جلوی درب ورودی ساختمان‌ها نرده‌های آهنی بکشند و پول و اشیاء قیمتی را در خانه نگهداری نکنند.

وی دربا‌ره مفقودی پیرمرد 86 ساله در دهنه کبودوال علی‌آباد کتول خاطرنشان کرد: این فرد به‌صورت خانوادگی و با دو مینی‌بوس از شوش خوزستان به استان گلستان سفر کردند و هنگام ناهار خوردن مفقود شد. سه‌هفته کامل تمام منطقه بررسی شده و هنوز برای ما ابهام دارد که این فرد چگونه مفقود شده زیرا هیچ انگیزه‌ای برای جنایت وجود نداشته است. پس از انتشار عکس وی یک نفر از رشت تماس گرفت که من ایشان را دور میدان شهرداری رشت دیده‌ام و حدس ما این است که ممکن است این پیرمرد 86 ساله دچار آلزایمر شده باشد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان درباره قتل اخیر در جاده هاشم آباد گرگان گفت: این قتل تقریباً خانوادگی بوده و 2 متهم اصلی این پرونده دستگیر و اسلحه هم کشف شده و دو متهم که همراه قاتلان بودند هم تحت تعقیب هستند، انگیزه‌های این پرونده ارث و میراث بوده است.

وی افزود: متاسفانه جرایم استان با جرایم استان‌های جنوب‌شرقی ارتباط پیدا کرده و بزرگان استان باید به حال این موضوع فکری کنند. سرقت مسلحانه در گلستان به کیفیت سایر استان‌ها نیست اما همین سرقت‌های خرد زنگ خطری برای استان است، 53 درصد جرایم خرد توسط معتادان صورت می‌گیرد.

مروتی خاطرنشان کرد: در چهار ماه ابتدایی امسال 18 باند سرقت در گرگان شناسایی کردیم و در مجموع 70 تا 75 درصد جرایم در گلستان کشف می‌شوند. یک باند کلاهبرداری که 16 شاکی دارد به عنوان پخش محصولات غذایی از بندرگز شروع به کار کرد و سپس فراری شد و حدود 5 تا 6 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.

انتهای پیام/588/ زز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس پلیس آگاهی گلستان استان گلستان درصد افزایش درصد کاهش کشف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان پس از انتشار ویدئویی از برداشت شن و ماسه در بستر رودخانه منطقه باغ شاه جنگل توسکستان و آسیب به درختان این منطقه، دادستان مرکز استان شامگاه دیروز برای بررسی به این منطقه رفت و مدیران چند دستگاه مرتبط نیز برای ارائه توضیحات به این محل فرا خوانده شدند.
محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گفت: دیشب پس از بررسی و شنیدن نظر کارشناسان دستور توقف عملیات برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه در عمق جنگل‌های هیرکانی در منطقه باغ شاه توسکستان صادر و بلافاصله همه ماشین آلات برداشت از منطقه خارج و ورودی جاده منتهی به این منطقه با خاک مسدود شد.
محمود اسپانلو گفت: برای همه مدیرانی که با صدور مجوز‌ بستر را برای برداشت شن و ماسه و تخریب این جنگل فراهم کردند، پرونده تشکیل شد.
دادستان مرکز استان‌ همچنین  در ادامه این بازدید به منطقه معروف به باغ سرهنگ توسکستان رفت و دستور داد تمام ویلا‌های ساخته شده در این منطقه که بدون مجوز تغییر کاربری و ساخت و ساز شده است، در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تخریب  شود.
اسپانلو گفت: همه مدیران مرتبط هم که با نظارت نکردن ِ خود، سبب شدند طی یکسال این منطقه به شهرک تبدیل شود به جهت ترک فعل تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.
جنگل توسکستان گرگان بخشی از محدوده جنگل‌های هیرکانی است که به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول
  • خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • اختتامیه دوره آموزشی متنا در علی آباد کتول برگزار می شود
  • جسد پیرمرد ۷۰ ساله در ارتفاعات روستای دالاهو پیدا شد
  • افزایش ۲۰ درصدی زائران حج تمتع ۱۴۰۳ استان گلستان
  • افزایش ۲۰ درصدی زائران حج تمتع گلستانی نسبت به سال گذشته
  • معرفی آبشار‌های زیبای علی‌آباد کتول (فیلم)
  • عوامل حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان هرچه سریع‌تر دستگیر شوند