Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@06:48:17 GMT

جزیره کیش پایلوتی مثبت برای انجام اقدامات فرهنگی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۲۵۸۸

جزیره کیش پایلوتی مثبت برای انجام اقدامات فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با محوریت عفاف و حجاب با حضور مدیرعامل، معاونین و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه، فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش، معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر و مشاور سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه با تاکید بر این که برای نخستین بار در جزیره به موضوع عفاف و حجاب در سطح نگرش کلان فرهنگی و اجتماعی توجه شده است، گفت: تمام مصوبات جلسه عفاف و حجاب قابلیت اجرا دارد و محقق شدن این مهم سبب مطرح شدن جزیره کیش به عنوان پایلوتی برای اقدامات فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور خواهد شد.

وی یکی از ویژگی های مهم جزیره را وفاق و همدلی میان تمام مسئولان سازمان و دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه برشمرد و اظهار داشت: اجرای برنامه های فرهنگی به مناسبت گرامی داشت سوم خرداد؛ یکی از اقدامات موثر این منطقه در سطح کشور بود
وی ظرفیت های سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه اقدامات فرهنگی و عفاف و حجاب را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این امر به عنوان اعتقاد و یک اصل پذیرفته شده است و با بهره گیری از دستاوردهای مهم در حوزه های فرهنگی و اجتماعی می توان گام های موثری در این زمینه برداشت.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش بر جایگاه مهم امر به معروف در جزیره کیش اشاره داشت و تصریح کرد: در جزیره کیش نیاز به نهی از منکر نیست و این جزیره به عنوان منطقه ای پیشرو در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در سطح کشور مطرح است.

به گفته آهنگران، زمینه برای انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی در سطح جزیره کیش فراهم است و می توان در این مسیر موفق تر عمل کرد و با اتکا به باور و اعتقادات قلبی و با رهبری امام جمعه کیش شاهد اقدامات خوبی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در این منطقه خواهیم بود.

شایان ذکر است، امر به معروف و نهی از منکر، اجرای مصوبات ستاد  و کار گروه فرهنگی در منطقه، تدوین منشور عفاف و حجاب، فرهنگ سازی و تعیین حدود پوشش کارکنان، برگزاری کارگاه های آموزشی، تولید محتوای و ارائه بسته های فرهنگی با رویکرد عفاف و حجاب، تدوین دستورالعمل ساماندهی حیوانات خانگی(سگ‌گردانی) اجرای طرح تربیت دینی در مدارس کیش، بررسی آسیب های اجتماعی، ساماندهی و برخورد قانونی با عکاسان غیر مجاز و مطالبه مردمی در حوزه ورزش از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

‎انتهای پیام/88060

منبع: فارس

کلیدواژه: جزیره کیش حجاب کیش فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش فرهنگی و اجتماعی عفاف و حجاب جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اژه‌ای: به فراجا در زمینه موضوع حجاب کمک کنیم

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، ضمن تبیین و تشریح ابعاد و جوانب مختلف مقوله‌ی بسیار مهمِ آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: در مقوله‌ی عفاف و حجاب، قوانینِ مدوّن و مشخصی از جمله «قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر»، «قانون مجازات اسلامی»، «مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی» و ... وجود دارد؛ در این قوانین برای هر سه قوه و دستگاه‌های مختلف، از جمله وزارتخانه‌های کشور، آموزش‌وپرورش، آموزش‌عالی، ارشاد اسلامی و همچنین نهادهای تبلیغاتی و فرهنگی همچون سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات، مأموریت‌ها و وظایفی تعریف شده است؛ به تبع این امر، برای فراجا نیز در قوانین، وظایف و مسئولیت‌هایی در حوزه عفاف و حجاب مقرر شده است.

ایسنا نوشت: رئیس قوه قضاییه بیان داشت: قدر مسلم، چنانچه دستگاهی به وظایف قانونی خود در هر حوزه‌ای از جمله عفاف و حجاب، عمل نکرد و یا کم عمل کرد، این امر، رافعِ مسئولیت و وظایف دستگاه‌های دیگر نیست؛ فی‌المثل، پلیس نمی‌تواند بگوید، چون سایر دستگاه‌های مسئول در امر اقتصادی و معیشتی و فرهنگی به وظایف خود عمل نکرده‌اند، پس من هم در مقابله با جرمِ سرقت، به مسئولیت خود عمل نمی‌کنم!

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: علاوه بر وظایف ذاتی و قانونی که فراجا در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد، در ستاد عفاف و حجاب نیز مأموریت‌هایی برعهده این نهاد گذاشته شده است؛ علاوه بر آنها، به موجب اتفاقات سال ۱۴۰۱ و بعد از آن که در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی و حوزه عفاف و حجاب رخ داد و مشخص شد که برخی از این موارد، با پشتیبانی دشمن است، مردم متدیّن و غیور و عَفیف ایران اسلامی، ناراحت و مکدّر شدند؛ فلذا از فراجا خواسته شد که طبق وظایف ذاتی و قانونی خود، در این عرصه ورود داشته باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898293

دیگر خبرها

  • حمایت سرلشگر سپاه از طرح حجاب و تذکر رهبری: اصل ماموریت که زیر سوال نمی‌رود | با مامور خاطی برخورد شد | صوت
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب
  • فراجا وظایفی در حوزه عفاف و حجاب دارد / همه نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی مسئولیت داریم
  • اژه‌ای: به فراجا در زمینه موضوع حجاب کمک کنیم
  • فراجا در حوزه عفاف و حجاب وظایف ذاتی و قانونی دارد/ ما امروز همه نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی مسئولیت داریم و باید به وظایف خود عمل کنیم
  • اژه‌ای: باید به فراجا در طرح عفاف و حجاب کمک کنیم