Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور بعد از ظهر امروز یکشنبه در جلسه هیأت وزیران، با اشاره به تصویب اعتبار برای کمک به حل بحران آبی ناشی از خشکسالی استان خوزستان از سوی دولت، به سازمان برنامه و بودجه کشور دستور داد اعتبار اختصاص یافته به استان فورا و به صورت ۱۰۰ درصد مبلغ مصوب، تخصیص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با اشاره به تلاش ها و اقدامات انجام شده از سوی دولت تدبیر و امید در طی ۸ سال گذشته برای حل مشکل آب خوزستان با بهسازی و نوسازی زیرساخت های تأمین و توزیع آب آشامیدنی استان و همچنین اجرای پروژه های بزرگ در حوزه آب و برق استان از صبر و تحمل مردم عزیز خوزستان، اهتمام جدی مدیران استانی، وزرای ذیربط و همکاری سایر قوای کشور و ستاد مدیریت بحران برای حل مشکلات مردم غیور استان تشکر و قدردانی کرد.

منبع اصلی تامین آب استان خوزستان با جمعیتی در حدود ۵ میلیون نفر، دو رودخانه کرخه و دز است که درحال حاضر به‌ دلیل خشکسالی، این رودها با کاهش شدید آورد مواجه شده اند. براساس گزارش ها، با شروع گرما تعداد روستاهای کم آب افزایش و با کاهش حجم آب رودخانه کارون، مردم استان بویژه روستاها با مشکل تأمین آب آشامیدنی مواجه هستند.

هیأت وزیران در ادامه، با اختصاص اعتبار به منظور جلوگیری از پیشروی آب دریا در اراضی کشاورزی و نخلستان های آبادان و خرمشهر، پرداخت مانده مطالبات کشاورزان ناشی از خسارت وارده به اراضی کشاورزی استان خوزستان، اجرای پروژه های تأمین آب، آبرسانی روستایی و عشایری و مقابله با تنش آب شرب، کشاورزی و منابع طبیعی و لایروبی کانال ها و رودخانه های استان، آبیاری نهال کاری های سنواتی منابع طبیعی در کانون های بحرانی ایجاد گرد و غبار، مبارزه با آفات و بیماری جنگل ها و تأمین علوفه و آب دام های سنگین (گاومیش) و جبران خسارت وارده به این نوع دام ها در استان خوزستان موافقت کرد.

در ادامه جلسه، تعداد دیگری از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی به تصویب دولت رسید.

با تصویب هیأت وزیران، مبلغ ۷۵ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای بابت اجرای اقدامات پیشگیرانه در برابر مخاطرات طبیعی و به منظور ساماندهی و حفظ سواحل رودخانه ارس و جلوگیری از آسیب به پروژه های نیمه تمام مدیریت سیلاب و آب‌شستگی کرانه های این رودخانه و نیز پیشگیری از بروز خسارت به زمین های کشاورزی روستائیان مرزی، به وزارت نیرو اختصاص یافت.

دولت همچنین وزارت نیرو را موظف کرد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام موارد یاد شده، گزارش عملکرد اعتبار فوق را هر سه ماه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

اعضای دولت همچنین با اختصاص مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار (به ترتیب مبلغ ۲۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه ای و ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای) بابت بازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از وقوع رانش در منطقه خرشک شهرستان رودبار استان گیلان در خرداد ماه سال جاری، موافقت کردند.

علاوه بر این، مبلغ ۲۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود ۴ درصد در مناطق روستایی) و بازپرداخت ۱۵ ساله (سه سال دوران مشارکت مدنی و ۱۲ سال دوران فروش اقساطی) به منظور جبران خسارات در منطقه یاد شده در استان گیلان اختصاص یافت.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان نیز موظف شدند ضمن نظارت فنی و اجرایی برروند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نمایند.

هیأت وزیران به منظور تقویت تأمین اجتماعی افراد تحت پوشش صندوق های بازنشستگی کشوری، لشگری و فولاد، عشایر و روستاییان و همچنین بابت رد بخشی از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی، با واگذاری سهام متعلق به دولت در برخی شرکت ها به این سازمان به ارزش تقریبی یک میلیون و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال موافقت کرد.

قیمت نهایی سهام شرکت های موضوع این مصوبه مطابق آیین نامه اجرایی شیوه های قیمت گذاری بنگاه ها مصوب شورای عالی سیاست­های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی با تصویب هیأت واگذاری تعیین می شود و سازمان خصوصی سازی موظف است حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ این مصوبه قیمت سهام شرکت های یاد شده را مطابق آیین نامه مذکور جهت تصویب به هیأت واگذاری ارایه نماید.

همچنین براساس هماهنگی صورت­گرفته قبل از این تصویب نامه، انتقال گیرنده مکلف است مازاد بر ۲۰ درصد سهام خود در شرکت های موضوع این مصوبه را به صورت مرحله­ای و حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۱ به بخش غیردولتی واگذار نماید. چنانچه در مهلت مقرر این امر محقق نگردد، وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) مجاز است رأساً نسبت به واگذاری مازاد بر ۲۰ درصد سهام مذکور اقدام و منابع حاصل از فروش را پس از کسر هزینه های مترتب بر واگذاری را به حساب آنها پرداخت نماید.

هیأت وزیران در اجرای ماده (۳) آیین نامه ستاد ملی زن و خانواده، دو مورد از مصوبات این ستاد با عنوان «طرح تقسیم کار ملی توسعه، ترویج و نهادینه سازی سیاست های راهبردی خانواده محور» و «بسته حمایتی کمک به تأمین مسکن زنان سرپرست دهک های (۱) تا (۶) درآمدی» را به تصویب رساند.

به موجب «طرح تقسیم کار ملی توسعه، ترویج و نهادینه سازی سیاست های راهبردی خانواده محور»، کلیه دستگاه های اجرایی مکلفند متناسب با محورها و مؤلفه های شاخص های خانواده موضوع مصوبه مذکور و مبتنی بر راهبردهای مندرج در این مصوبه، برنامه ارتقای وضعیت شاخص ها را تدوین و نسبت به درج آن در سامانه رصد و پایش وضعیت زنان و خانواده اقدام نمایند.

دولت همچنین «بسته حمایتی کمک به تأمین مسکن زنان سرپرست دهک های (۱) تا (۶) درآمدی» را براساس توزیع آماری زنان سرپرست خانوار ثبت شده در طرح اقدام ملی مسکن، برآورد هزینه ساخت واحد مسکونی و منابع یارانه ای مورد نیاز سهم دولت و نیز با استناد به سیاست های کلی خانواده، بند سوم سیاست های کلی نظام در بخش مسکن ابلاغیه مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم برنامه ریزی دولت در جهت تأمین مسکن گروه های کم درآمد و نیازمند جامعه، به تصویب رساند.

هیأت وزیران با توجه به گزارش های هواشناسی ارایه شده توسط اطلاعات هواشناسی ایستگاه جنگل بانی بادرود شهرستان نطنز در استان اصفهان درخصوص شرایط آب و هوایی بخش امامزاده بادرود، با تغییر طبقه بندی گرمسیری این بخش در شهرستان مذکور موافقت کرد.

بر این اساس، بخش امامزاده بادرود در شهرستان نطنز به مدت دو ماه از اول تیر ماه تا پایان مرداد ماه به عنوان منطقه گرمسیر (۴) تعیین می شود.

دولت ضمن اصلاح ماده (۵) اساسنامه شرکت سهامی روزنامه رسمی کشور، با افزایش سرمایه این شرکت موافقت کرد.

بر این اساس، سرمایه شرکت یاد شده از مبلغ ۳۲ میلیارد و ۵۹۱ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال به ۳۶ میلیارد و ۲۴۸ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۲۱۰ ریال منقسم به ۳۶۲ هزار و ۴۸۷ سهم یکصد هزار ریالی با نام و غیرقابل انتقال افزایش یافت.

لازم به ذکر است سرمایه مذکور متعلق به دولت بوده و از محل دارایی های سازمان روزنامه رسمی کشور پس از وضع دیون آن تأمین می شود.

هیأت وزیران با توجه به افزایش تقاضا نسبت به عرضه ورق های سرد و گرم فولادی و کمبود جدی آنها در صنایع پایین دستی کشور، با کاهش حقوق ورودی برخی از ورق های مذکور موافقت کرد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خشکسالی کم آبی خوزستان میلیارد ریال اعتبار استان خوزستان هیأت وزیران یاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از هوش مصنوعی در حوزه انرژی اتمی افزایش می‌یابد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، اولین همایش دوسالانه هوش مصنوعی و علوم داده با حضور پژوهشگران و مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این همایش گفت: اگر به دنبال تحول و پیشرفت علم در مدیریت کشور هستیم باید به دو جریان کشش تقاضا و جریان علم توجه داشته باشیم.

دکتر محمد اسلامی با بیان این‌که اگر علم، فناوری و هوش مصنوعی با هم همراه شود پیشرفت خواهیم کرد، اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی زائیده همین تفکرات است آن هم در محیطی که پر از دشمنی و مزاحمت بود، اما اراده نیرو‌ها و متخصصان ضعیف نشد بلکه تهدیدات آنها را مصمم‌تر کرده است.

وی بیان کرد: اگر در جایگاه جهانی انرژی اتمی ما دارای رتبه است علت آن این است که کشور ما خارج از جهان سلطه مسیر پیشرفت را طی کرده و از معدود کشور‌هایی هستیم که دارای چرخه سوخت هسته‌ای است و از طرفی دستیابی به تولید رادیو دارو‌ها را داشته‌ایم و تبدیل به قطب تولید در این عرصه شده‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: هوش مصنوعی مجموعه‌ای از نرم افزار‌ها در سامانه مدیریت داده است که در فرایند‌های مختلف به‌کارگیری می‌شود و در سازمان انرژی اتمی هم از نقطه صفر معدن که جمع‌آوری دیتا و شناسایی کان‌سنگ‌هاست تا حمل و فرآوری، در چرخه‌ای که حرکت می‌کند به‌صورت مجزا از هم یکپارچه جای خود را بازکرده و روز به روز آن را گسترش می‌دهد.

وی ادامه داد: نکته‌ای که مهم است این است که فرایند نظارتی و کنترلی و مدیریتی ما باید به‌گونه‌ای باشد که همیشه تصمیم‌گیری وآمادگی‌های ما به‌هنگام باشد که بخشی به طور طبیعی در جریان تاریخی آنها اتفاق افتاده و بخش‌هایی هم باید به آن افزوده و تکمیل شود که در دستور کار قرار داده‌ایم.

اسلامی اظهار کرد: دانشگاه خلیج فارس بوشهر با توجه به ظرفیت‌های خوبی که دارد و همجواری آن با نیروگاه اتمی و با توجه به پیشنهاد استاندار بوشهر و اعلام آمادگی رئیس دانشگاه خلیج فارس در قالب تفاهمنامه همکاری بلندمدت، رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای را در این دانشگاه ایجاد خواهیم کرد تا با توجه به طرح‌های توسعه‌ای که در نیروگاه داریم این حرکت مکمل را هم ایجاد کنیم تا از ظرفیت‌های انسانی، علمی و پژوهشی بیشتر استفاده کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به دانش تولید رادیو دارو‌ها در سازمان انرژی اتمی ایران، گفت: امروز سازمان انرژی اتمی کل نیاز کشور را حوزه رادیو دارو‌ها پاسخگو است و در همین زمینه ما از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در طرح‌های نوین رادیو دارو‌ها استفاده کرده‌ایم و مراحل بالینی آن در بوشهر در حال انجام است و به نتیجه مطلوب رسیده که به زودی رونمایی می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران هم گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، هوش مصنوعی ازموضوعات آینده‌ساز در اداره آینده دنیاست برهمین اساس تلاش‌های متعددی در کشور برای بهره‌برداری و توسعه دانش شکل گرفته که برگزاری این همایش از سوی دانشگاه خلیج فارس بوشهر یکی از برنامه‌هایی بوده که در کشور در حال انجام است و نویدبخش ظرفیت علمی قوی برای پایگاه گازی و انرژی کشور است.

محمد خوانساری افزود: ظرفیت‌هایی که در کشور در حال شکل‌گیری است به‌قطع در توسعه کاربری هوش مصنوعی در استان و پایتخت انرژی کشور نقش موثری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی در بخش خدمات دولت نیز کاربرد دارد، اضافه کرد: در سامانه‌هایی، چون پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به صورت یکپارچه مورد اولی که ورود داشتیم در ۲ سال گذشته بود تا با استنادات قانونی همه دستگاه‌ها به این سامانه متصل شوند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: تاکید ما علاوه بر الکترونیکی کردن خدمات کامل دستگاه‌ها و اتصال آنها این بود که ۲۰ درصد خدمات خود را به شکل هوشمند ارائه دهند که با توجه به بررسی‌ها ۱۱.۶ درصد خدمات آنها به صورت هوشمند بود.

وی بیان کرد: آنچه از هوشمند بودن مدنظر داریم مداخله نکردن انسانی در ارائه خدمات، پردازش اطلاعات و ارائه آن به متقاضی است که به پنجره خدمات دولت مراجعه می‌کند.

خوانساری اظهار کرد: تاکنون ۴۴۰ خدمت از خدمات دستگاه‌ها هوشمند ارائه می‌شود که برنامه‌ریزی شده که این خدمات در دستگاه‌ها به ۳۰ درصد برسد و نکته مهم این است این تبادل اطلاعات بین دستگاهی برای مردم راهگشا خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: هم اکنون در شرایط گذار از نظم کنونی به نظم نوین جهان آینده هستیم و بی تردید با توجه به تحولات تاریخ انسان، یکی از مولفه‌های مهم در تغییر و تحولات، پیشرفت علم و دانش و فناوری است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: علم و دانش موجب کشف پدیده‌ها و ارتباط آنها و آفرینش فناوری‌های نوین است که منجر به ارتقاء سطح تمدن می‌شود، بنابراین آینده جهان فوق العاده مهم است و کشور‌هایی که دارای دانش و مسلط به فناوری‌های نوپا هستند در مهندسی نظم آینده جهان و قدرت ملی و اقتدار بین‌المللی نقش آفرین هستند.

وی اظهار کرد: علم در آینده جهان نقش مهمی ایفا کرده و ایجاد قدرت می‌کند و این نگاه سیاسی همواره وجود داشته است پس باید در عرصه علم و و دانش و فناوری رشد کافی داشته باشیم و به مرجعیت علمی دست یابیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: باید به هوش مصنوعی غنا بخشید تا بتوانیم به عنوان یک هوش مستقل، مکمل و جبران کننده خطا‌های هوش طبیعی را جبران کنیم. باید مدیریت علم برپایه هوش مصنوعی باشد و اگر این‌گونه نباشد در مدیریت علم جهان نقشی نخواهیم داشت.

استاندار بوشهر هم با تقدیر از تلاش‌های رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: برای حل مشکل آب شرب در بوشهر، نیروگاه اتمی بوشهر ایجاد یک آب‌شیرین‌کن ۷۵ هزار مترمکعبی را در دستور کار قرار داده که تاکنون پیشرفت خوبی داشته است و همچنین دو نیروگاه هزار و ۲ هزار واتی نیز در کنار نیروگاه اتمی اول بوشهر در حال ساخت داریم.

احمد محمدی‌زاده افزود: در سفر‌های قبلی دکتر اسلامی ساخت دو هنرستان فنی در استان بوشهر مصوب شده که یکی از این مدارس ساخته شده و دیگری نیز به زودی ساخته می‌شود.

وی اضافه کرد: درخواست کردیم در دانشگاه خلیج فارس نیز یک دانشکده در قالب رشته‌های مرتبط یا انرژی اتمی شکل بگیرد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس و رئیس اولین کنفرانس بین‌المللی دوسالانه هوش مصنوعی و علوم داده هم گفت: هوش مصنوعی امروزه در همه ابعاد زندگی افراد و جامعه بشری استفاده دارد و در استان بوشهر نیز استفاده از آن را در اولویت قرارداده‌ایم.

محمد مدرسی افزود: دانشگاه خلیج فارس بوشهر دانشگاهی جوان با عمر افزون بر ۳۰ سال است که ۸ هزار دانشجو و بیش از ۲۶۰ عضو هیئت علمی تمام وقت در بیش از ۱۰۰ رشته کارشناسی تا دکترا دارد.

وی یادآور شد: این دانشگاه در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی خوش درخشیده به گونه‌ای که پارسال صعود ۸ پله‌ای داشته است.

دبیر این همایش نیز گفت: ۱۸۰ مقاله در موضوعات علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم انسانی به دبیر خانه همایش ارسال شد که ۱۵ مقاله از کشور‌های خارجی و بقیه مقالات از پژوهشگران داخلی بوده است که در مجموع ۴۸ درصد مقالات پذیرفته شده که در این همایش ارائه خواهد شد.

احمد کشاورز افزود: مقالات منتخب از نظر داوران در آئین اختتامیه به عنوان برگزیده معرفی و تقدیر خواهند شد و مقالات برتر برای چاپ در مجلات مرتبط ارسال می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه
  • استفاده از هوش مصنوعی در حوزه انرژی اتمی افزایش می‌یابد
  • سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و بهسازی پل فجر شهرستان ساری
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی پل فجر ساری
  • اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مراکز درمانی کبودراهنگ
  • ۸۳۰ طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ ۴ همت اعتبار اختصاص یافت