Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب اخباری، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روایت نماینده خوزستان در مجلس خبرگان از نقش ضد انقلاب در کشته شدن افراد بیگناه

آیت‌الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر مطالبه خونخواهی دو جوان کشته شده از شهرستان‌های شادگان و کوت عبدالله، گفت: نه تنها اولیاء دم بلکه همه مردم و انسان‌های دلسوز درخواست خونخواهی این دو جوان بی‌گناه را می‌کنند. وی افزود: چرا که ما می‌بینیم انسان‌های جنایتکار، وابسته به اجنبی و ضد انقلاب با سوءاستفاده از مطالبات مردمی در بین آن‌ها تیراندازی کرده و افراد بی‌گناه را می‌کشند که هم خانواده‌ها را عزادار و ملت را رنجیده خاطر می‌کنند. آیت‌الله حیدری با بیان اینکه گروهک‌های ضد انقلاب برای رسیدن به منافع شیطانی خود از هیچ کاری اِبایی ندارند، عنوان کرد: این افراد در جهت تحقق منافع خود حتی حاضر هستند انسان‌های بی‌گناه را بکشند. وی بیان کرد: از دستگاه قضا می‌خواهیم جنایتکارانی که مرتکب این جنایت شده‌اند را دستگیر و به دست محکمه عادلانه قضا بسپارند تا حکم الهی در مورد آن پیاده شود.

پیشنهاد امام جمعه کیش برای طراحی لباس متحد‌الشکل در مبارزه با بدحجابی

حجت الاسلام احمد حسن‌زاده روز یکشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در راستای حل معضلات اجتماعی لازم است حراست ادارات و نهادها با نظارت بر رعایت لباس متحد الشکل، فضای ظاهری بد حجابی را در محل کار از بین ببرند تا تحقق این مهم برای بهتر شدن فضا در جزیره کیش منجر شود. وی افزود: اینکه معضلات اجتماعی ناشی از تردد برخی مسافران از شهر ها و استان های مختلف به کیش و آشنا نبودن به فرهنگ غالب این منطقه سبب شده تلاش شورای امر به معروف در عمل نمودی نداشته باشد. حجت الاسلام حسن‌زاده با تاکید بر اینکه بین ساکنان کیش کمتر افرادی شناسایی می شود که گرفتار شدید معضلات اجتماعی باشند، گفت: برخی از معضلات اجتماعی در جزیره کیش را می توان در خودروهای کرایه ای، بازارها و کنار ساحل مشاهده کرد که از شهر ها و استان های مختلف به این منطقه سفر می کنند و هیچ ارتباطی با جزیره ندارند.

تاجیک: در ایران دولت بیشتر یک نام است

محمدرضا تاجیک: همان‌طور که درباره احزاب گفته‌ام ما حزب بدون حزب داریم، درمورد دولت هم می‌توان گفت به یک معنا دولت بدون دولت داریم؛ یعنی بیشتر یک نام است و در اینکه وقتی دولتی مستقر می‌شود، سیکل تصمیم و تدبیر در درون خودش بسته می‌شود یا نه، تردید هست. بنابراین حتی در سطح آنچه قانون برای دولت مشخص کرده، این امکان در هیچ‌کدام از دولت‌های بعد از انقلاب وجود نداشته است؛ چون به تعبیر آگامبنی یا اشمیتی، ما بعد از انقلاب ۴۰ سال «وضعیت استثنائی» داشتیم؛ وضعیتی که اجازه می‌دهد از قانون عبور شود و دولت نتواند به وظایف قانونی‌اش آن‌طور که لازم است عمل کند و شرایطی به وجود می‌آید که باید یک قوه مافوق تصمیم بگیرد و تدبیر کند. این شرایط استثنائی اجازه نداده دولت‌ها حتی در چارچوب وظایف قانونی خود عمل کنند.

۱۲ گزینه نهایی شهردار تهران اعلام شد

اقراریان، سخنگوی منتخبین شورای ششم: اسامی۱۲ نفری که به مرحله نهایی رسیده‌اند اسماعیل احمدی‌مقدم، معصومه آباد، جمال آبرومند، مهرداد بذرپاش، محسن پیرهادی، مازیار حسینی، هابیل درویشی، علیرضا زاکانی، عباس علی‌آبادی، علی نیکزاد، رستم قاسمی و سید صولت مرتضوی است. این افراد یک هفته وقت دارند برنامه‌های خود را به منتخبین شورای ششم اعلام کنند تا از هفته آینده فرآیند بررسی آغاز شود/ فارس

مدل وین مذاکرات ادامه نخواهد یافت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: مدل وین تکرار بدتر برجام بود و از چاله درآمدن و در چاه افتادن بود. برگشت آمریکا به برجام برای این کشور آورده‌ای دارد که باید هزینه آن را بپردازد اما آمریکا حاضر نیست هزینه‌های بازگشت به برجام را بپردازد. ذوالنوری گفت: بایدن نمی‌خواهد به برجام بازگردد و همین محتوای تاریخ گذشته، برجام را قبول ندارد و تلاش دارد مدلی را اجرا کند که ۵۱۷ تحریم باقی بماند و مکانیزم ماشه نیز اجرایی شود در این صورت شرایط تحریم‌ها سخت‌تر خواهد شد.مذاکرات برجام در صورتی ادامه خواهد یافت که حقوق ملت ایران تامین شود./مهر

طالبان ترکیه را تهدید کرد:اگر بیرون نروی با شما می‌جنگیم

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش طالبان:ما با ماندن نیروهای ترکیه در افغانستان در چارچوب پیمان ناتو و به موجب توافق بین آنکارا و واشنگتن به بهانه تأمین امنیت فرودگاه کابل و مقرهای دیپلماتیک خارجی مخالفیم. در صورتی که نیروهای ترکیه در افغانستان بمانند ما علیه آن‌ها می‌جنگیم. بعید است با توجه به ارزش‌های دینی، فرهنگی و نژادی میان مردم دو کشور، افغان‌ها درباره این نیروها سهل انگاری به خرج دهند.آنکارا قبلا تعهد داده که دست به هیچ اقدامی که مورد قبول ما نباشد، نزند. اما متأسفانه بعدا در رسانه‌ها شنیدیم که آن‌ها در افغانستان می‌مانند. این موضوع به پایان رسیده است و هیچ گفتگویی درباره آن با ترکیه وجود ندارد./ایسنا

تصویب FATF در دولت آینده پیشگویی است

حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار به خبرآنلاین درباره پیش بینی تصویب FATF در دولت رئیسی گفت: اینکه اصولگرایان روی کار بیایند برجام و FATF تصویب می شود پیش گویی است ولی مصلحت نظام این است که یک دوره سازندگی را آغاز و از تنش زدایی تبعیت کند. سیاست دولت فعلی با دولت بعدی درباره تحریم ها فرقی باهم ندارد . قبل از انتخابات به یک گونه حرف زده می شود و بعد از انتخابات به گونه دیگر.احتمال دارد در سیاست خارجی هم یک چنین وضعیتی را شاهد باشیم. در کشور ما تصمیم گیری در مورد مسائل سیاست خارجی در شورای عالی امنیت ملی و به نوعی توسط شخص رهبری کنترل می شود البته رابطه نزدیک بین دولت و رهبری می تواند تسهیل کننده امور باشد. گمانه ها درباره کابینه رئیسی یک کار تبلیغاتی است در این لیست هایی که ارائه می شود معمولا یک نفر می خواهد خودش را مطرح کند و ده ، بیست نفر دیگر را کنار خودش می گذارد. همه کسانی که به نوعی خودشان را در رئیس جمهور شدن آقای رئیسی شریک می دانند می‌خواهند یک سهمی در کابینه آتی داشته باشند.

شورای نگهبان به دنبال افزایش اختیارات خود در چه حوزه هایی است؟

شرق نوشت: مجلس یازدهم که برآمده از انتخاباتی حداقلی با نامزدهایی اصولگراست، رابطه خوبی با شورای نگهبان دارد و از همان ابتدای شروع به کار حتی زمان طرح‌نویسی هم اول نظر شورا را جویا می‌شد تا مبادا به این رابطه دوستی خدشه‌ای وارد شود، به درخواست شورا برای افزایش اختیارات قانونی نه نخواهد گفت.اما مسئله مهم این است که نفس ایجاد شورای نگهبان چه بوده و اکنون چه نیازی به افزایش اختیارات دارد.شورای نگهبان علاقه و خواستی بر تداوم صلاحیت خود بر بحث نظارت بر نامزدها دارد و بارها هم شاهد بوده‌ایم بعد از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج نهایی با تکیه بر نظارت استصوابی نامزد پیروز را مانند ماجرای مینو خالقی رد صلاحیت کرده است. شورای نگهبان، اختیار تصویب یا رد مصوبات مجلس شورای اسلامی را دارد. به‌علاوه مطابق اصل ۹۳ قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی بدون وجود شورای نگهبان، قانونی نخواهد بود.وقتی حتی در جایگاه وظایف قانونی، شورا اعضای خود را در مقام پاسخ‌گویی قرار نمی‌دهند، در مرحله نظارت بر عملکردها ماجراهای ردصلاحیت‌های آتی بر فرض همراهی مجلس چالشی جدی خواهد بود که جز نارضایتی تأثیری نخواهد داشت.شورای نگهبان وظایف مهم و تأثیرگذاری دارد که نیازی به گسترش اختیارات و قدرت ندارد و هم‌اکنون هم یکی از نهادهای پرقدرت و تصمیم‌ساز در کشور است و تأثیر تصمیم این ۱۲ نفر بر زندگی ۸۰ میلیون ایرانی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم، چه در امر قانون‌گذاری و چه نظارت بر انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها کاملا ملموس است.

اینکه مردم در یک فضای عمومی آب بازی کنند کدام خط قرمز به هم می ریزد؟

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت:در چارچوب حکومت‌داری فقط باید به رفتارهایی پرداخت که نظم اجتماعی را مختل می‌کند، نظمی که برآمده از خواست عمومی است و نه نظمی که محصول اراده عده معدودی در حکومت است.حکومت مقتدر حکومتی نیست که خطوط قرمز آن زیاد باشد و بدتر اینکه افراد زیادی از آن عبور کنند. اینکه مردم در تابستان گرم در یک محل گردشگری آب‌بازی کنند، چه نظمی را به هم می‌زند، جز اینکه خطوط قرمز بی‌ارتباط با نظم اجتماعی برای رفتار مردم تعریف شده است؟ هنگامی که اسیدپاشی اصفهان به دختران بی‌گناه، واکنش جدی در مقابله با آن ایجاد نمی‌کند، ولی یک آب‌بازی ساده به سرعت با واکنش تند و قاطع مواجه می‌شود، به معنای آن است که فلسفه نظم به نفع فلسفه‌ای دیگر که مدعی هدایتگری است، عقب‌نشینی کرده است.

منتظر تورمی باشید که تاکنون آن را تجربه نکرده‌اید

مسعود خوانساری نایب رییس اتاق ایران و فعال اقتصادی در مطلبی هشدار آمیز نوشته است : طبق آمار بانک مرکزی میزان نقدینگی از ۳۷۰۰ هزار میلیارد عبور کرده و نسبت به دو سال پیش ۲ برابر شده.اگرچه طی ماه‌های گذشته نسبت به عواقب افزایش نقدینگی براقتصاد و تورم هشدار داده شده«امادریغ».با این روند در ماه‌های آینده دولت با تورمی رو به رو خواهد شد که هیچگاه درکشور تجربه نشده است.

مردم عادی، پشت درهای فیلترینگ طرح مجلس

درصورتی که طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه فضای مجازی» تصویب شود، زندگی روزمره بخش عمده‌ای از ایرانی‌ها به‌طور بالقوه تحت‌تأثیر بخش‌هایی از آن قرار خواهد گرفت. اکنون توییتر، تلگرام و فیسبوک در ایران فیلتر هستند. با تصویب طرح مزبور اینستاگرام، واتساپ و احتمالا سیگنال در نوبت فیلترینگ قرار می‌گیرند. این در حالی است که بسیاری از مردم با فیلتر شدن تلگرام و همچنین در زمان شیوع کرونا، برای برقراری ارتباط با بستگان، اقوام و دوستان خود در ایران و سراسر جهان به واتساپ گرایش پیدا کردند. اینستاگرام به پلتفرمی برای امرارمعاش بخش قابل‌توجهی از مردم تبدیل شد؛ از یک زن سرپرست خانوار گرفته تا یک روستایی که محصولات خود را عرضه می‌کند. با تصویب این طرح، جی‌میل، یاهومیل، گوگل مپ، سرویس ابری گوگل و... هم فیلتر خواهند شد/ همشهری

تبریک متفاوت ابطحی به اصغر فرهادی

ابطحی به اصغر فرهادی پس از موفقیت فیلم جدیدش «قهرمان» در جشنواره کن تبریک گفت.توئیت محمدعلی ابطحی به شرح زیر است:

ادعای نماینده مجلس: مدیران پُرحاشیه وزارت نفت به ماموریت‌های خارجی اعزام می‌شوند

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که نورچشمی‌ها در ماه‌های پایانی دولت به سفارت برگزیده می‌شوند، برخی مدیران وزارت نفت هم خود را برای اعزام به ماموریت‌های خارجی آماده کرده‌اند.مجتبی توانگر نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیتی در صفحه شخصی خود نسبت به خروج نورچشمی‌ها از کشور انتقاد کرد و نوشت: همانطور که نورچشمی‌ها در ماه‌های پایانی دولت به سفارت برگزیده می‌شوند، چند مدیر وزارت نفت هم برای اعزام به ماموریت‌های خارجی در کشورهای انگلستان، هلند، سوئیس، اتریش، چین، سنگاپور و …خود را آماده کرده‌اند.وی تصریح کرد: وزارت نفت با این احکام ماموریت‌ها قصد خارج کردن تعدادی از مدیران پرحاشیه از کشور را دارد.

زاکانی: در دوره احمدی‌نژاد اشتباه کردیم

زاکانی اظهار داشته‌: «اینکه منِ حزب‌اللهی احساس کنم، حالا که رقیب از میدان به‌در رفت، الان تسویه حساب‌های درونی را شروع کنم و به‌خودمان بپردازم نیز یک تهدید است. ما که اینجا هستیم، به‌تعداد خودمان سلایق داریم، ولی مبانی فکری ما مشترک است، باید مبانی را مدنظر قرار دهیم، در دوره آقای احمدی‌نژاد این اشتباه را کردیم و به‌جای مبانی به سلایق مختلف توجه داشتیم. بچه‌های انقلاب باید احساس کنند که بیش از هر روزی به انقلاب و به نایب امام زمان (عج) و مردم بدهکار هستند، بیایند دست به‌دست هم بدهند و بیش از قبل انتخابات انسجام داشته باشند، چون اگر ما نتوانیم با هم کار کنیم و یکدیگر را تحمل نماییم، یک انقلابی نما، محور می‌شود و تمام میراث امام و شهیدان را که با زحمت‌های نیرو‌های انقلاب و متن مردم، تحت تدابیر رهبر معظم انقلاب منجر به چنین پیروزی شده نابود خواهد کرد.»

مصوبه کمیسیون قضایی برای مجازات اخلالگران اقتصادی

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس از مصوبه این کمیسیون برای تعیین مجازات درجه یک تا پنج حبس و جزای نقدی برای اخلاگران اقتصادی خبر داد.حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.وی افزود: در این جلسه نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های قم، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیگر نهادهای مرتبط در کمیسیون حضور داشتند و نکته‌نظرات خود را مطرح کردند.نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در این جلسه اعضای کمیسیون مصوب کردند که کسانی که با اقدامات‌شان موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور شوند به تناسب جرمی که مرتکب شده‌اند به مجازات درجه یک تا درجه پنج حبس و جزای نقدی محکوم می‌شوند.

حمله توکلی به جهانگیری؛ حرف مُفت زده

احمد توکلی چهره‌ی اقتصادی مجلس سابق در گفتگویی در پاسخ به سوال خبرنگار اینگونه پاسخ می دهد:


آقای جهانگیری گفته اند دولت آینده بی سابقه ترین مجموع ذخایر ارزی و طلای کشور را دارد و در دولت تدبیر و امید به این موضوع توجه داشتیم تا دست کشور در این زمینه خالی نباشد. شما در مورد این صحبت آقای جهانگیری چه نظری دارید؟

آقای جهانگیری حرف مفت زده‌اند. اگر این حجم از ذخایر اسکناس و طلا موجود است چرا گلایه می کنند؟ اگر این ارز موجود است چرا خرج نکردند؟ اینجاست که حرف هایشان با هم متناقض می شود. از یک طرف رییس دولت می‌گوید کشور ۶۰میلیون دلار خرج داشته و من ۱۰میلیون دلار بودجه داشتم از طرف دیگر معاون اول همان دولت می گوید خزانه را با طلا و اسکناس تحویل داده است.

توئیت میرسلیم درباره موضوع افزایش حقوق ها در پایان دولت دوازدهم

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در توئیتی به موضوع افزایش حقوق ها در پایان دولت دوازدهم اشاره کرد.سیدمصطفی آقامیرسلیم در توئیتی نوشت:دولت، بعد از سقوط ارزش پول ملی و گرانی بی سابقه، در آخر مهلت مدیریت نابسامان خود، شگرد افزایش حقوق‌ها را انتخاب کرده تا به نوعی التیام اجتماعی و خوش بدرقگی دست یابد. در حالی که با وجود کسری بودجه هنگفت و نیز روند رو به تزاید مطالبات برحق مردم، این روش غلط و تورم زا ‎مردم را مفلوک‌تر و ‎دولت جدید را مصیبت‌زده و فلج خواهد کرد.

تبلت لاکچری سعید جلیلی خبرساز شد

انتشار تصویری از تبلت مایکروسافت سرفیسِ سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در شبکه‌های اجتماعی خبرساز و پربحث شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بحران آب طالبان موج پنجم کرونا حمیدرضا صدر بحران آب خوزستان اصغر فرهادی بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز بحران آب طالبان موج پنجم کرونا حمیدرضا صدر بحران آب خوزستان اصغر فرهادی مجلس شورای اسلامی معضلات اجتماعی کمیسیون قضایی شورای نگهبان ماموریت ها وزارت نفت بی گناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تبریک متفاوت رضا گلزار برای تولد پدرش

محمدرضا گلزار با انتشار یک عکس در اینستاگرام خود تولد پدرش را تبریک گفت. تصویر مربوط به کودکی او در فروردین سال ۱۳۶۴ است.

منبع: همشهری آنلاین

tags # محمدرضا گلزار سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • ارسال ۳ لایحه دولت به مجلس
  • مقایسه کارنامه اقتصادی دولت رییسی با دولت‌های اول روحانی و احمدی‌نژاد
  • سینما هم باید مانند فوتبال به شهرستان‌ها بیاید
  • تکرار تجربه ناکام احمدی‌نژاد
  • سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی محکم و درس آموز بود/ در صورتی که رژیم صهیونیستی با متحدانش غلط دیگری انجام دهد، پاسخ طراحی شده ایران شدیدتر خواهد بود
  • پیشنهاد خاص عضو شورای شهر برای نامگذاری یک پل
  • (عکس) تبریک متفاوت رضا گلزار برای تولد پدرش
  • (ویدئو) مصاحبه خبرساز مریم امیرجلالی؛ انتقاد از حمید لولایی تا افشاگری درباره اصغر فرهادی
  • چرا دکمه‌های پیراهن مردانه و زنانه مخالف هم دوخته می‌شوند؟
  • پیشنهاد خاص عضو شورای شهر برای نامگذاری یک پل | شربیانی : ترافیک محدوده بهشت زهرا(س) کم خواهد شد