Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@09:12:46 GMT

افزایش سرسام‌آور هزینه‌های تولید

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۳۷۲۵

افزایش سرسام‌آور هزینه‌های تولید

امروز صبح سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بالاخره بعد از کش‌‎وقوس‌های فراوان مجوز افزایش قیمت ۴۱ درصدی روانکارهای موتوری را به انجمن پالایشگاه داران روغن‌سازی کشور داد.

به گزارش پول نیوز، به نقل از عصر خودرو، هشت ماه پیش روغن سازان توانستند بعد از ۲ سال، مجوز افزایش قیمت ۵۵ و ۶۵ درصدی را به‌ترتیب برای روغن موتورهای بنزینی و دیزلی از سازمان حمایت دریافت کنند اما از هشت ماه پیش تا کنون هزینه‌های خرید لوبکات و ادتیو، هزینه‌های تولید، نیروی انسانی، بسته‌بندی، لوجستیک و توزیع به‌حدی بالا رفته که روغن‌سازان در این ماه‌های اخیر حتی توان تولید روغن‌های سطح بالا را هم نداشتند و به‌همین دلیل بازار با یک کمبود شدید مواجه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریافت این مجوز ۴۱ درصدی هرچند باعث شد تا بخشی از محصولات سطح پایین از حاشیه ضرر خارج شده و وارد حاشیه سود چند درصدی بشوند اما احتمالا نمی‌تواند تاثیر شگرفی بر پوشاندن حاشیه ضرر سبدی تولیدکنندگان بگذارد و در مقابل تقلب و یا قاچاق روغن بایستد.

در هفته‌های گذشته مطالبی در هفته‌نامه خودروامروز منتشر شد که چالش‌های تولید روغن موتور در شرایط فعلی را چه از دید شرکت‌های پالایشگاهی و چه از دید بلندینگ‌ها مورد بررسی قرار داد. براساس آنچه از منابع آگاه این حوزه دریافت شده، تولید روغن موتور حتی بعد از افزایش قیمت ۴۱ درصدی که قرار است به زودی عملیاتی شود، همچنان با حاشیه ضرر همراه است. هرچند با اعمال این تغییر در قیمت‌ها، بخشی از روغن‌های سطح پایین بنزینی و دیزلی از حاشیه ضرر خارج شده و وارد حاشیه سود می‌شوند اما مشکل تولید روغن موتور‌های بنزینی سطح بالا و عموم دیزلی‌ها همچنان با ضرر همراه است. براساس آنچه محاسبات مالی نشان می‌دهد، روغن موتورهای بنزنی سطح بالا با حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد ضرر تولید می‌شدند که همین مساله باعث شد تا تولید این محصولات به حداقل ممکن برسد و در بعضی موارد تولید آن متوقف شود. توقف تولید باعث کم شدن و به دنبال آن گران‌شدن محصولات مورد بحث در بازار می‌شود. مساله‌ای که در کوتاه مدت می‌تواند بازار سیاه راه بیاندازد و در بازه زمانی بلند مدت می‌تواند پای تقلب های سفید و سیاه را به بازار باز کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: افزایش سرسام آور هزینه های تولید تولید هزینه بودجه پول حاشیه ضرر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۳۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محسن حافظی مدیر عامل نیروگاه رامین در این باره گفت: با اقدامات تعمیراتی متخصصان نیروگاه رامین اهواز که در جهت رفع چالش‌های تولید در بخش‌های مختلف انجام شده است توانستیم در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ میزان ۵۴۴ هزار و ۷۰۵ مگاوات ساعت برق تولید کنیم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۱.۹۸ درصدی  را داشته ایم.     وی همچنین از افزایش ۴۶ مگاواتی متوسط تولید لحظه‌ای در این نیروگاه خبر داد و افزود: در حال حاضر واحد دوم این نیروگاه تحت تعمیرات اساسی دوره‌ای است و کارکنان بخش‌های فنی به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا هرچه سریعتر تعمیرات این واحد را به پایان رسانده و آن را برای پیک برق تابستان امسال آماده کنند.   نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور است و نقش برجسته‌ای را در ثبات و پایداری تولید برق جهت مراکز صنعتی و مردم ایفا می‌کند.

دیگر خبرها

  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله
  • هزینه‌های سرسام‌آور تولید اتومبیل‌های فرمول یک
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست/ از اوکراین تا غزه