Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس، شرکت استرالیایی Spiral Blue برای پردازش رصد زمین در مدار، ۲ رایانه در ماهواره‌های کوچک راه اندازی کرده و امیدوار است بتواند اطلاعات فضایی را در دسترس عموم قرار دهد.

این شرکت استرالیایی در سیدنی مستقر است و در تاریخ ۳۰ ژوئن دو رایانه Space Edge Zero را به عنوان بخشی از مأموریت Tubular Bells Part One ویرجین اوربیت به مدار زمین پرتاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیانگذاران شرکت سوپرال بلو معتقدند که این فناوری می‌تواند به کاربرد‌های پیشرفته همچون ردیابی خودکار، پیدا کردن کشتی‌های غرق شده و هواپیما‌های گمشده در آینده‌ای نزدیک کمک کند.

شایان ذکر است، در داخل Space Edge Zero تراشه‌هایی به نام Jetson Nano که توسط شرکت انویدیا ساخته شده قرار دارند. این تراشه‌ها توانایی اجرای الگوریتم‌های پیچیده هوش مصنوعی را دارند. افزون بر این اندازه تراشه‌ها ۲.۷ در ۱.۷ اینچ و سبک است.

نقاط قوت و ضعف ماهواره‌های جدید  شرکت اسپیرال بلو

گفتنی است؛ Taofiq Huq، مدیر عامل شرکت اسپیرال بلو به سایت Space.com اظهار کرد: رایانه‌های شرکت ما می‌توانند استفاده از داده‌های رصد زمین را گسترش دهند و هزینه بینش از فضا را کاهش دهند تا این دانش حتی برای کاربران کشور‌های در حال توسعه مقرون به صرفه باشد.

هوک در ادامه گفت: امروزه، ماهواره‌ها نمی‌توانند به اندازه ای که اطلاعات جمع آوری می‌کنند آن‌ها را ارسال کنند؛ شایان ذکر است شرکت‌های رصد زمین اولویت خود را به تصاویر مناطق شناخته شده اختصاص می‌دهند و این باعث می‌شود مناطق کمتر جستجو شده دسترسی کمتری به داده‌ها داشته باشند.

او ادامه داد: امیدواریم که  ماهواره‌ها کشتی‌ها را به طور خودکار شناسایی و داده‌ها را برای پردازش بیشتر ارسال کنند تا تشخیص اینکه کدام یک از کشتی‌ها ممکن است غیرقانونی یا خارج از مسیر کار کنند، ممکن شود. این رایانه ماهواره‌ای همچنین می‌تواند کمک کند اگر هواپیمایی در آینده در مناطق وسیع اقیانوس مفقود شد به سرعت پیدا شود.

هوک بیان کرد:  اگر کارکرد این فناوری نتیجه بخش باشد، به زودی یک مجموعه کامل از ماهواره‌های کوچک مجهز به رایانه‌های Space Edge دور زمین می‌چرخند و مانند سایر شرکت‌های رصد زمین به طور مداوم تصویربرداری از این سیاره را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

اولین ماهواره چوبی جهان اواخر امسال به فضا می‌رود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضاپیما ماهواره ها رصد زمین کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند

در بحبوحه اجرای سخت‌گیرانه‌تر تحریم‌های واشنگتن علیه صادرات نفت روسیه، بیش از ۲۵۰ هزار بشکه در روز نفت خام آمریکا در ماه آینده به هند می‌رسد که بالاترین میزان در بیش از یک سال گذشته است.

به گزارش ایسنا، هند که سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، تلاش می‌کند تامین نفت مورد نیاز خود را متنوع کند زیرا تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو، فروش نفت روسیه به هند را تهدید می‌کند.

طبق اعلام شرکت تحقیقاتی کپلر، حدود ۷.۶ میلیون بشکه نفت معادل ۲۵۶ هزار بشکه در روز با سه کشتی بسیار بزرگ و سه کشتی سوئزمکس، به مقصد هند در حرکت است.

طبق داده‌های شرکت مالی  LSEG، کشتی‌هایی که عمدتا به سمت سواحل غربی هند حرکت می‌کنند، توسط شرکت ریلاینس اینداستریز، ویتول، اکوئینور و سینوکور و شرکتهای دیگر کرایه شده اند.

هند تا قبل از سال ۲۰۲۲، به ندرت نفت روسیه را که هزینه‌های حمل بالایی داشت، خریداری می‌کرد اما پس از ممنوعیت واردات نفت روسیه به اروپا، پالایشگاه‌های هندی به خریداران بزرگ نفت روسیه تبدیل شدند و از قیمت پایین‌تر آن بهره بردند.

آمریکا در دومین سالگرد حمله نظامی روسیه به اوکراین و در واکنش به مرگ الکسیس ناوالنی، مخالف سیاسی کرملین، تحریم‌های جدیدی را در ماه میلادی گذشته علیه روسیه وضع کرد. در میان ۵۰۰ هدف تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا، شرکت نفتکش سوفکامفلوت و بیش از ده‌ها نفتکش مرتبط به این شرکت دولتی روسی، قرار گرفتند.

منابع آگاه هفته گذشته به رویترز گفتند: شرکت ریلاینس هند که گرداننده بزرگترین مجتمع پالایشی جهان است، پس از تحریم‌های اخیر آمریکا، نفت روسیه که در نفتکش‌های شرکت سوفکامفلوت حمل می‌شود را خریداری نخواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، به گفته منابع، پالایشگاه‌های هندی بیشتری قصد دارند از پذیرش کشتی‌های سوفکامفلوت خودداری کنند و این امر ممکن است واردات نفت روسیه تحت تاثیر قرار دهد و روسیه را با بازارهای کمتری برای محصول شاخص خود روبرو کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در جنوب افغانستان
  • آندرتیکر، اسطوره کشتی کچ دنیا در ایران!
  • پرتاب ماهواره‌های جدید «استارلینک» به تعویق افتاد
  • (ویدئو) وضعیت پل فرانسیس اسکات پس از برخورد کشتی
  • روایت بلومبرگ از زمین‌گیرشدن آمریکا مقابل یمن
  • نخستین جت پهن پیکر چینی در راه است!
  • ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • دعوت از ۱۰ کشتی‌گیر مازندرانی به اردوی تیمِ غلامرضا محمدی
  • (ویدئو) فیلم کامل از لحظه برخورد کشتی سنگاپوری به پل فرانسیس اسکات در ایالت مریلند آمریکا