Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@10:37:24 GMT

واریز دو یارانه در مرداد ماه + جزئیات

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۴۶۵۸

واریز دو یارانه در مرداد ماه + جزئیات

در مرداد چهار واریزی انجام می‌شود که دو یارانه نقدی و معیشتی را دولت و دو مورد دیگر را صندوق‌های بازنشستگی پرداخت می‌کنند.

یارانه معیشتی بنزین

طبق روال ماه‌های قبل باید یارانه معیشتی بنزین در روز ۱۰ مرداد به حساب سهامداران واریز می‌شود. در این ماه نیز حدود ۶۰ میلیون نفر بیست و یکمین مرحله یارانه بنزین را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود هفت میلیون خانوار در پاییز پارسال مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند که در این ماه هشتمین قسط آن از یارانه کسر می‌شود.

با توجه به این که قرار است مراسم تحلیف در روز ۱۴ مرداد انجام شود احتمالا آخرین یارانه‌ای که در دولت روحانی به حساب مردم واریز می‌شود همین یارانه معیشتی باشد. همچنین اولین یارانه واریزی در دولت ابراهیم رئیسی یارانه نقدی است.

یارانه نقدی

در روز بیستم مرداد صد و بیست و ششمین مرحله یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی واریز می‌شود. مبلغ این یارانه همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

از این یارانه نیز قسط مرحله اول وام کرونا برداشت می‌شود. حدود ۲۱ میلیون خانوار در تیر پارسال مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا گرفتند که در مرداد سیزدهمین قسط آن از یارانه‌شان کم می‌شود.

حقوق بازنشستگان

بازنشستگان دو گروه هستند، تامین اجتماعی و کشوری و لشگری. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی توسط سازمان مربوطه و بازنشستگان لشگری و کشوری توسط صندوق پرداخت می‌شود.

واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی معمولا همزمان با یارانه نقدی شروع می‌شود. در روز ۲۰ مرداد سازمان تامین اجتماعی واریز حقوق بازنشستگان را آغاز می‌کند. بازنشستگان معمولا تا پایان ماه حقوقشان را می‌گیرند.

صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری نیز در چند روز پایانی حقوق افراد تحت پوشش خود را می‌پردازد.

وام بازنشستگان

دو گروه بازنشستگان ذکر شده از سوی صندوق‌ها وام دریافت می‌کنند. در خصوص بازنشستگان لشگری و کشوری یک نوبت در روز پنج خرداد واریز شده و قرار است واریزی‌ها در پنج نوبت دیگر ادامه داشته باشد.

پیگیری‌ها حاکی از این است که وام ۱۰ میلیون تومانی بازنشستگان در روز پنجم مرداد به حساب بیش  از ۲۰ هزار بازنشسته واریز می‌شود.

وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی فعلا در مرحله ثبت‌نام قرار دارد. این گروه از بازنشستگان نیز در می‌توانند به صورت حضوری یا غیرحضوری درخواست خود را ثبت کنند./تجارت نیوز

 

منبع: فردا

کلیدواژه: یارانه نقدی واریز یارانه یارانه معیشتی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واریز می شود یارانه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش گفت: نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ به صورت کارنامه نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  عبدالرسول پورعباس امروز ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است و فقط در یکی از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • واریزی ۴ میلیونی برای این دسته از بازنشستگان
  • خبر مهم درباره یارانه کودکان شیرخوار؛ طرح یسنا چیست و چه کسانی آن را دریافت می‌کنند
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی