Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه به همراه  فرماندار کرمانشاه، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیران کل آب منطقه‌ای و آبفا و ‌مشاور و مدیرکل حوزه استاندار از پروژه آماده بهره‌برداری تصفیه خانه بزرگ‌ آب شرب کرمانشاه سد گاوشان (تصفیه‌خانه عمرمل) بازدید کرد.

شهلایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه ضمن ارائه توضیحات لازم در حین بازدید، به شرایط نامناسب اعتباری پروژه و شرایط ظالمانه تحریمی در خرید برخی تجهیزات مورد لزوم اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مهمترین مسائلی که در سال‌جاری در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای و همه عوامل فنی و مهندسی دست‌ندرکار پروژه قرار گرفت تامین آب شرب سالم و پایدار برای همشهریان و وارد مدار شدن کامل این پروژه بوده و هست و قطعا با تلاش شبانه روزی همه عوامل اجرایی، فاز اضطراری این طرح به‌منظور تامین آب شرب و رفع مشکلات فعلی در هفته‌های آتی بهره‌برداری خواهد شد و نزدیک به یک متر مکعب (۱۰۰۰ لیتر در ثانیه) آب وارد خطوط انتقال خواهد شد.

بازوند، استاندار کرمانشاه نیز ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های شرکت‌های آب منطقه‌ای و آبفای استان در رفع مشکل کم آبی استان و بر تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه تأکید کرد.

وی اظهار داشت: متاسفانه هدر رفت آب در مسیر خطوط توزیع یکی از عواملی است که در شهر کرمانشاه باید مورد رسیدگی قرار گیرد هر چند مردم فهیم استان نیز باید با توجه به شرایط تنش آبی در سال‌جاری مصرف خود را مدیریت کنند.

بازوند برنامه‌ریزی مناسب و هماهنگی بین بخشی ادارات و دستگاه‌های مرتبط در این حوزه را خواستار شد.

استاندار کرمانشاه در پایان درخصوص طرح انتقال آب گاوشان به شهر کرمانشاه، گفت: مقرر شده است  تا چند روز آینده از طریق این خط انتقال، کمبود آب شرب شهر مرتفع شود.

گفتنی است، تصفیه خانه آب شرب شهر کرمانشاه در قالب طرح آبرسانی بلندمدت با ظرفیت ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه و به عنوان دومین تصفیه خانه پیشرفته کشور آماده بهره برداری خواهد شد.

این پروژه با هدف انتقال، تصفیه و ذخیره‌سازی آب تصفیه شده به مقدار ۶۳ میلیون مترمکعب در سال برای تامین بخشی از نیاز آبی شهر کرمانشاه تا افق ۱۴۱۵ به اجراء در آمده است.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه آب طرح ضربتی دستور کار بازدید تصفیه خانه استاندار کرمانشاه هوشنگ بازوند شهر کرمانشاه آب منطقه ای تصفیه خانه آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد

سعید رازانی دوشنبه در بازدید از واحدهای فنی و فرآیندی تصفیه‌خانه آب خرم آباد اظهار کرد: کوتاهی و غفلت در این حوزه مصادف با ورود خسارت و ضررهای جبران‌ناپذیر است.

وی خاطر نشان کرد: آینده‌نگری، استفاده از ظرفیت‌های انسانی و فنی داخلی، به‌روز و پیشرفته بودن امکانات و تجهیزات موجود و بهره‌گیری از آب مطمئن و پاک از شاخص‌های بارز تصفیه‌خانه پیدار است.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی برای رفع هرگونه مشکلی در کنار همه دستگاه‌های متولی است، ادامه داد: در استان تصفیه خانه پایدار وجود ندارد و آب تصفیه خانه‌ها بیشتر از آب چشمه ها و رودخانه ها تامین می شود.

وی افزود: در سفر دوم رئیس‌جمهور باید به‌ طور جدی وضعیت تصفیه خانه آب لرستان مطرح شود.

همچنین معاون نظارت و بازرسی، بازرسی کل استان لرستان اظهار کرد: ایمنی، حفاظت و نگهداری از تأسیسات تصفیه‌خانه‌های آب از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از عوامل مؤثر در تأمین آب آشامیدنی سالم، تأسیسات تصفیه‌خانه‌ها و امری بسیار ضروری است.

مصطفی کریمی بیرانوند گفت: تصفیه‌خانه‌ تأثیر زیادی در کیفیت آب دارد و وجود نگهبان در شبانه‌روز برای امنیت آن امری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان
  • تکمیل تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در دستور کار مدیریت شهری تبریز