Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که پیام فیلم و سریال های شبکه نمایش خانگی ضد دین و ضد فرهنگ ایرانی است.

به گزارش ایسنا، مجتبی محفوظی در جلسه علنی امروز ( دوشنبه) مجلس در توضیح سوالش از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سوال ما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرهنگ و برنامه ای برای ارشاد اسلامی توجهی ندارد؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا اساسا این وزارت خانه برنامه ای برای مهار ولنگاری فوق تصور شبکه نمایش خانگی دارد که در حال حاضر اقدام به اشاعه و عادی سازی فحشا و ترویج و تبلیغ فرهنگ غرب گرایانه می کند یا تصورش این است که این موضوع جزء وظایفش نیست؟ اقدامات این  وزارت خانه هیچگونه مسمایی برای نام و عنوانش ندارد.

وی خطاب به نمایندگان گفت: احتمالا نمایندگان سریال های خانگی را دیده و یا خبری درباره ولنگاری بیش از حد و تبلیغ ناهنجاری های اجتماعی در شبکه نمایش خانگی شنیده اند؛ پیام های فیلم ها و سریال های شبکه خانگی ضد دین و ضد فرهنگ ایرانی است، مساله فرهنگ را دست کم نگیریم. امروز فرهنگ پاشنه آشیل دشمن برای همه ما است.

وی افزود: باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد. وزیر می گوید که بعد از بررسی ها به فیلم های شبکه خانگی مجوز داده می شود، یعنی آن چه پخش می شود با مجوز این وزارت خانه است. سوال اینجاست آیا زندگی های پر زرق و برق و روابط نامشروع و اشاعه فحشا در فرهنگ ایرانی اسلامی جای دارد که شبکه خانگی آن را ترویج می دهد؟

به گفته محفوظی فیلم های شبکه خانگی پر از برخوردهای غیراخلاقی، فحاشی و ترویج فرهنگ غرب است که در آن کانون خانواده و عادی سازی روابط نامشروع، ترویج انواع ناهنجاری، زندگی اشرافی و خشونت را هدف قرار داده که همه بوی خیانت و نفوذ می دهد.

نماینده آبادان ادامه داد: آقای وزیر می‌گوید که ترکیه بیش از ۱۵۰ سریال را به ۱۰۰ کشور صادر کرده و ما می خواهیم مثل ترکیه باشیم اما به چه قیمتی؟ ما چه دادیم که فرهنگ ایرانی اسلامی به این جا برسد؟ اقتصاد مهم است اما به چه قیمتی؟

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن دولت جدید، وزیری برای فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شود که دارای برنامه متقن باشد و اهمیت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بداند؛ در این ۸ سال امر به معروف و نهی از منکر تعطیل بود و بحث حجاب و عفاف به فراموش سپرده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي مجلس یازدهم شبكه نمايش خانگي استانی سیاسی فرهنگ و ارشاد اسلامی شبکه نمایش خانگی فرهنگ ایرانی شبکه خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی

ایسنا/لرستان امام جمعه دورود بر اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی و انقلابی در جامعه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام محمد قائدرحمت شامگاه چهارشنبه در ضیافت اندیشه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان دورود، ضمن تشکر از ابتکار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای برپایی این جلسه گفت: تداوم این جلسات باعث ارتقا سطح فرهنگی و هنری شهرستان و استان خواهد شد.

امام جمعه دورود بر توجه به هنر تاکید کرد و افزود: فرهنگ و تمدن اسلامی جز در پرتوی هنر فاخر، تثبیت نمی‏‌شود و توسعه نخواهد یافت.

حجت‌الاسلام قائدرحمت با تاکید بر اهمیت فرهنگ و هنر در  ترویج ارزش‌های اسلامی و ایرانی و انقلابی در جامعه بر هم‌افزایی و هم‌گرایی بیشتر در راستای اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی تاکید کرد.

در این نشست اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دورود درباره مسائل و مشکلات موجود در زمینه فعالیت فرهنگی، هنری خود در فضای صمیمی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد رونمایی می‌شود
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد 
  • از هدیه گرفتن فرزند داور «محفل» از دستان وزیر ارشاد تا تاکید وزیر به پوشش ایرانی - اسلامی