Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-25@22:02:17 GMT

نفت در ۲۰ کیلومتری جاسک

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۶۵۱۲

نفت در ۲۰ کیلومتری جاسک

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: نفت موجود در خط لوله گوره به جاسک با طی حدود ۲۰ کیلومتر دیگر از مسیر، به پایانه جاسک می‌رسد و انتظار داریم تا پایان هفته نخستین محموله نفت خام بارگیری شود.

به گزارش شانا، رضا دهقان در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه نفت در مسیر خط لوله حدود هزار کیلومتری گوره به جاسک، به کیلومتر ۹۸۰ رسیده و ۲۰ کیلومتر دیگر به جاسک می‌رسد، اظهار کرد: نفتکش در پایانه جاسک مستقر است و انتظار داریم تا پایان هفته نخستین محموله نفت خام از این پایانه بارگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طرح ملی انتقال نفت خام گوره - جاسک اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد و اکنون ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز است که به مرور با تکمیل پمپ‌ها و تلمبه‌خانه‌ها ظرفیت اسمی به‌صورت پلکانی به یک میلیون بشکه افزایش می‌یابد.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران افزود: پیشرفت پروژه در دو سال گذشته فوق‌العاده بوده و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت در این مدت رقم خورده است.

دهقان با بیان اینکه پروژه گوره - جاسک در زمره طرح‌های موفق وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران قرار دارد، ادامه داد: این طرح از نظر کیفیت، اجرا، زمان اجرا و مدیریت هزینه عملکرد قابل‌توجه‌ای دارد؛ ۲ میلیارد دلار بودجه مصوب این پروژه بوده، اما با رقمی کمتر در حال تکمیل است؛ ۱۰۰ درصد طراحی، مهندسی و اجرای آن نیز ایرانی بوده و در مجموع ۹۱ درصد ساخت داخل در این طرح ملی محقق شده است که رکورد خوبی به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: این طرح ملی رونق خوبی در منطقه جاسک و مکران ایجاد خواهد کرد. پیش‌بینی ساخت پتروشیمی و پالایشگاه نیز در این منطقه شده، همچنین مقرر شده است وزارت راه اسکله تجاری در منطقه احداث کند.

منبع: شانا

کلیدواژه: طرح انتقال نفت خام گوره جاسک رضا دهقان شرکت ملی نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان هشت پروژه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است، اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد بوده که ابتدا ۲۳ درصد پیشرفت داشت که الان پیشرفت فیزیکی آن به ۶۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۵۱۵ تخت به ۶۱۱ تخت رسیده است، افزود: اگر پرداخت اعتبار این بیمارستان به همین روال باشد، سال آینده افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیمارستان «رازی» کوهدشت نیز ۵۵ درصد پیشرفت داشته که اعتبارات آن تأمین نشده است، ادامه داد: اگر اعتبار آن اختصاص پیدا می‌کرد، روند پیشرفت آن بیشتر می‌شد.

دلفان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات این بیمارستان باید از سوی سازمان مدیریت و بخشی هم توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شد، گفت: سازمان مدیریت نتوانسته سهم خودش را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه بیمارستان «گهر» دورود نیز ۲۵۶ تخت دارد و ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: سه پروژه دیگر سفر دولت شامل درمانگاه «بزنوید»، «چمن سلطان» و امامزاده «محمدحسن» تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: همچنین زایشگاه خرم‌آباد که جز مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بوده نیز عملیاتی و تکمیل شده است.

کد خبر 6087655

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • آخرین خبر‌ها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • آخرین خبرها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر