Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عطاءالله زمانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس با یادآوری اینکه همزمان با خانه زنیان، کار بازسازی آسیب‌های حوادث گذشته در ۱۰ شهرستان استان فارس نیز ادامه دارد، گفت: تاکنون ۴۹۶ واحد آسیب دیده استان در حوادث مختلف آواربرداری شده است.

او با اشاره به اینکه در مجموع ۲۱۸۹ واحد مسکونی در استان فارس از زیان‌های ناشی از سیل و زلزله خسارت دیده است، گفت: ۸۶۷ واحد از این واحد‌ها نیازمند ساخت و احداث است و در مناطق شهری و روستایی ۱۴۲۸ واحد نیازمند تعمیرات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: واحد‌های آسیب دیده شهری احداثی ۴۲۰ واحد و واحد‌های آسیب دیده روستایی احداثی ۴۴۷ واحد است و تا کنون مالکان معرفی شده به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات ۷۶۷ نفر است.

زمانی با بیان اینکه ۷۱۶ واحد مسکونی به مرحله پی‌کنی رسیده و ۷۰۲ واحد در مرحله فونداسیون است، اجرای اسکلت نیز برای ۵۷۱ واحد اجرا شده است، افزود: اجرای سقف در ۳۳۶ واحد انجام شده و برای ۱۷۳ واحد مسکونی عملیات ساختمانی به پایان رسیده است.

عصر هفتم بهمن سال ۹۸، زمین‌لرزه با قدرت ۵.۴ در مقیاس ریشتر، در منطقه خانه زنیان شهرستان شیراز حادث و به تخریب کلی و جزئی شماری از واحد‌های مسکونی شهری و روستایی در این منطقه منجر شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن فارس بازسازی خانه های آسیب دیده زلزله خانه زنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن

محمدحسین پیروی کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا وسیما گفت: حفظ تعادل بهره برداری از معادن و حفظ ملاحظات زیست محیطی امری ضروری است.
وی افزود:معدن یا به طور کلان‌تر اقتصاد می‌تواند برخلاف ظاهرش تقابلی با محیط زیست نداشته باشد.
پیروی پژوهشگر حوزه معدن گفت: در کشور‌های مختلف دنیا این موضاعات پیگیری شده و به نتایج خوبی هم رسیده اند و در هیچ جای دنیا دولت‌ها موظف به احیا و بازسازی تخریب‌های ناشی از معدنکاری نیستند.
وی گفت:در کشور ما تاکنون هیچ گونه احیا و بازسازی پیرامون معدنی با مشارکت بخش دولتی و خصوصی صورت نگرفته است مگر در چند مورد اندک که معارضین محلی داشته است و کار معدن متوقف شده است.
آقای پیروی تصریح کرد:یکی از چالش‌های احیا و بازسازی، پرداخت نشدن حقوق دولتی به سازمان
منابع طبیعی و آبخیزداری است، این در حالی است که درماده (۲۵) قانون اصلاح قانون معادن ۱۲ درصد از آن را سازمان برنامه و بودجه باید به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور واریز کند.
وی گفت:چالش دیگر که در این حوزه وجود دارد خلاقانونی است که بهره برداران معدنی تکلیف قانونی برای احیا و باسازی مناطق آسیب دیده ندارند.
پژوهشگر مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اصل ۴۵ قانون اساسی افزود: معادن در مالکیت خصوصی نیست. معدن دار مستاجر دولت است و دولت می‌تواند بر عملکرد آن نظارت کند و استاندارد بگذاردو معدنکار را درصورت بروز تخلفات مکرر خلع ید کند.
وی با بیان اینکه ضوابط محیط زیست در همه جای دنیا همزمان با بهره برداری از معادن اجرا می‌شود گفت:یکی از اقدامات مهم دنیا در معدنکاری حفاظت از خاک است و در سایر کشور‌ها معدنکاران موظفند در شروع بهره برداری از معدن خاک آن منطقه را درجای مناسب دپو کنند از آن محافظت کنند و بعد از اتمام معدنکاری خاک را در جای خود قراردهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واگذاری ۳ هزار واحد مسکونی در شاهرود با حضور رئیس جمهور
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس
  • افتتاح طرح‌های هادی در ۷ روستای خوی
  • سازمان ملل : یک سوم زمین های کشاورزی غزه نابود شده است