Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اظهار کرد: در ساعت ۱۹ و ۴ دقیقه بعدازظهر دیروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر، شهر خشت در شهرستان کازرون واقع در استان فارس را لرزاند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: با وقوع این زلزله پایش و بررسی‌ها برای ارزیابی خسارات احتمالی به بنا‌های تاریخی کازرون انجام و مشخص شد، این زلزله خسارتی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد و شهر باستانی بیشاپور و غار شاپور از مجموعه منظر ساسانی فارس در نزدیکی کازرون واقع شده و از آثار ثبت‌شده ایران در میراث جهانی یونسکو هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زمین لرزه خشت آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: برابر گزارش دریافتی از نیرو‌های انتظامی کبودراهنگ به اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان، مبنی بر کشف و ضبط ۲ دستگاه فلزیاب و ادوات آن از یک خودرو شخصی در یکی از مسیر‌های ارتباطی کبودراهنگ، بررسی و تحقیقات در دستور کار نیرو‌های یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ خدامرادی گفت: در این زمینه پنج نفر با هویت معلوم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او گفت: در شهرستان اسدآباد نیز با کمک نیروی انتظامی منطقه و با مشکوک شدن به یک وسیله نقلیه در مسیر‌های ارتباطی این شهرستان، یک دستگاه فلزیاب به همراه ادوات حفاری از سه سرنشین این خودرو کشف و ضبط شد.

سرهنگ خدامرادی گفت: متهمان به همراه ادوات حفاری کشف شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان
  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است