Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن انصاری مهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد امکان حضور سهامداران عدالت در مجامع شرکتها، گفت: سهامداران عدالت در واقع سهامدار در 36 شرکت بورسی هستند که در حال حاضر حدود 19 میلیون نفر از سهامداران روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده و 30 میلیون نفر روش مدیریت غیرمسقیم را برگزیده‌اند که در واقع به شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی و دستگاه های اجرایی وکالت داده‌اند تا به وکالت از آنها در مجامع حضور یافته و تصمیم‌گیری کنند، اما 19 میلیون نفر که خودشان مدیریت سهام خود را انتخاب کردند، مانند سایر سهامداران عادی طبق مصوبه شورای عالی بورس  و اوراق بهادار می‌توانند در مجامع سالانه شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: 36 شرکت حاضر در بازار سرمایه که در پرتفوی سهام عدالت حضور دارند، در واقع سهامداران روش مستقیم از طریق سامانه سهام عدالت می‌توانند میزان سهام خود را در هریک از این شرکت‌ها ببینند و این افراد هم مانند سایر سهامداران عادی در آن شرکت‌ها از حق حضو ر در مجامع سالانه برخوردار هستند و می‌توانند اعمال رأی و نظر و در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشند. 

به گفته انصاری، در مورد کسانی که هنوز زیر سن قانونی قرار دارند، اما روش مستقیم مدیریت را برگزیده‌اند، از طریق ولی و یا وکیل می‌توانند اعمال رأی در مجامع داشته باشند. 

وی در مورد اینکه سود سالانه‌ای که در مجامع شرکت‌ها از جمله شرکت‌های سهام عدالت تصویب می‌شود، چگونه پرداخت می‌شود، گفت: تا کنون این سودها به صورت متمرکز از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب ذینفعان واریز می‌شد، اما برای دوره فعلی با توجه به اینکه مجامع شرکتها کامل برگزار نشده، هنوز تصمیم‌گیری نشده است که آیا این سودها مستقیم به حساب خود سهامداران عدالت روش مستقیم واریز شود و یا اینکه از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار به سهامداران پرداخت شود.

مدیر ناشران سازمان بورس اظهار داشت: در مورد سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت در روش غیرمستقیم، این سودها به حساب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واریز می‌شود و سود آن شرکت‌ها از طریق شرکت سپرده‌گذاری به حساب سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واریز می‌شود. 

انصاری در مورد اینکه آیا سهام عدالت در روش مستقیم در پرتفوی افراد قرار گرفته است، گفت: هر یک از مشمولین سهام عدالت دارای 2 پرتفو هستند. البته این سهام در سامانه سهام عدالت قابل رؤیت است، اما در پرتفوی معمولی سهام افراد فعلا قابل مشاهده نیست.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: عدالت بورس سهامداران روش مستقیم مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس شرکت های سرمایه مجامع شرکت روش مستقیم سهام عدالت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس غیردولتی می‌توانند به عدالت آموزشی کمک کنند/ مدارس غیردولتی نباید جاده صاف کن این افراد باشند

غلامعلی حداد عادل در نشست ملی مدیران مدارس غیردولتی و هیئت امنایی با بیان اینکه اگر قصد تاسیس مدارس غیردولتی این باشد که مستقل از سطح اقتصادی به فرزندان رسیدگی کنیم افزود: مدارس غیر دولتی می‌توانند در پیشرفت کشور و آموزش اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه هر فرزندی از ایران به عنوان یک استعداد و سرمایه است افزود: زمانی که یک فرد هزینه تحصیل فرزند خود را در مدارس غیردولتی پرداخت کند این امکان فراهم می شود که آموزش و پرورش این هزینه را صرف دانش آموزانی کند که امکان مالی پایینی دارند.

رئیس فرهنگستان زبان وادب فارسی با اشاره به اینکه هر دانش‌آموز در هر مدرسه‌ای باید به گونه‌ای آموزش ببیند که سرباز نظام باشد ادامه داد:مدارس غیردولتی نباید جاده صاف کن افرادی باشند که با پول و مالیات این کشور تحصیل می‌کنند اما در موقع خدمت به خارج از کشور می‌روند.

حداد عادل با بیان اینکه ۲۴ مدرسه در نقاط محروم سیستان و بلوچستان با سه هزار دانش آموز وجود دارد، گفت: برای این مدارس بلوچستان از دانشجوهای حقوق دانشگاه تهران برای تدریس استفاده کردیم و اکنون همان دانش آموزان معلم شدند و به چرخه تحصیل آن منطقه بازگشتند.

وی عنوان کرد وظیفه ما تربیت نیروی انسانی ماهر و مومن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • گام پایانی برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد
  • مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند عدالت آموزشی را گسترش دهند؟
  • مدارس غیردولتی می‌توانند به عدالت آموزشی کمک کنند/ مدارس غیردولتی نباید جاده صاف کن این افراد باشند
  • امکان پرداخت مستقیم جرائم رانندگی از طریق «پلیس من» فراهم شد
  • امکان پرداخت مستقیم جرائم رانندگی از طریق پلیس من فراهم شد