Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس در جلسه ویژه کمیسیون صنعت و رونق تولید این اتاق که با حضور اعضای آن به صورت وبینار برگزار شد، بیان کرد: رفع مشکل قطعی برق واحد‌های تولیدی و صنعتی را با جدیت پیگیری می‌کنیم، اما معضل قطع برق به زودی برطرف نخواهد شد و با توجه به فضا و شرایطی موجود بعید می‌دانم این مشکل در کشور حداقل تا سه الی چهار سال آینده حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: موضوع برق واحد‌های تولیدی و صنعتی استان را در جلسه شورای گفتگوی استان و ملی دنبال کرده ایم و مصوباتی برای حل آن و اخذ خسارت‌های ناشی از قطع برق واحد‌ها نیز اخذ شده است که تا حصول نتیجه پیگیر آن خواهیم بود.

رازقی اظهارداشت: با توجه به مکاتبات واحد‌های صنعتی با اتاق بازرگانی فارس پیرامون معضلات موجود ناشی از قطعی برق؛ در حال تدوین مستندات و راهکار‌های موجود برای تامین برق واحد‌های استان جهت ارائه به اتاق ایران هستیم.

او اضافه کرد: این درحالی است که واحد‌های تولیدی باید خود را با شرایط موجود تطبیق داده و به فکر چاره و راهگشایی برای فعالیت در این شرایط باشند و برای استفاده از برق مورد نیازشان برنامه ریزی کنند.

رازقی با بیان اینکه پیش بینی ما برای رسیدن به وضعیت ثبات در این بخش حداقل برای حدود چهار سال آینده است، ادامه داد: اگر امروز تمام کشور نیز به رفع مشکل قطع برق بخش صنعت و تولید اهتمام داشته باشند، این معضل در کوتاه مدت حل نخواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس عنوان داشت: بحران برق در کوتاه مدت ایجاد نشده که در کوتاه مدت حل شود و به نظر می‌رسد مشکل قطعی برق در روز‌های آینده بیشتر شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود، پیرامون توقف اجرای سامانه صیاد به مدت یک سال و بررسی قانون جدید صدور چک در راستای رفع اشکالات اجرایی سامانه صیاد مواردی را مطرح کرد.

رازقی تصریح کرد: با پیگیری‌های مستمر کمیسیون‌های مربوطه اتاق ایران تا کنون بعضی از اشکالات مورد نظر مرتفع شده، اما تعداد دیگری همچنان وجود داشته که لازم است بانک مرکزی اقدامات عاجل در جهت رفع آن‌ها به عمل آورد.

او افزود: در غیر اینصورت و با توجه به گستردگی استفاده از چک در روابط تجاری و کسب و کار فعالان اقتصادی هر گونه تاخیر در این امر مهم موجب اختلال جدی در امور جاری فعالان اقتصادی و در ادامه مختل شدن تولید و دیگر فعالیت‌های تجاری در حوزه کسب و کار می‌شود.

در ادامه این جلسه حسین غلامزاده عضو کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس به ارائه گزارشی درخصوص خسارات قطعی برق بر صنایع پرداخت.

او گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که شدت اثر قطعی برق بر ۶۴ درصد از صنایع کوچک و متوسط ایران دارای اثرات خسارت بار زیادی می‌باشد.

غلامزاده بیان کرد: ضرر و زیان ناشی از قطع برق واحد‌های تولیدی و صنعتی بسیار هنگفت است و تولیدکنندگان را با مشکلات بسیار زیادی روبه رو کرده که عمده‌ترین آن افزایش هزینه‌های تولید است و دولت باید این ضرر و زیان را جبران کند و هزینه مربوط به بخش خصوصی را بپردازد.

او اظهارداشت: واحد‌های تولیدی هزینه‌های مختلفی از جمله حقوق و دستمزد کارگران، هزینه‌های مالیاتی و تامین اجتماعی را پرداخت می‌کنند و در زمان قطعی برق این هزینه‌ها متوقف نمی‌شوند و تولیدکنندگان مجبورند با پایان هر ماه هزینه‌های مذکور را پرداخت کنند.

غلامزاده از جمله راهکار‌های اجرایی در خصوص بهبود ساختار انرژی (برق) را ایجاد سیستم مدیریت انرژی در واحد‌های صنعتی، توسعه نیروگاه‌های پراکنده در سطح شهرک‌های صنعتی، استفاده از انرژی خورشیدی جهت تولید برق و کاهش اتلاف شبکه برق به حداقل میزان با برنامه مدون توسط دولت عنوان کرد.

در این جلسه سایر اعضا و مدیران شهرک‌های صنعتی، واحد‌های صنعتی و فعالان بخش خصوصی به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی فارس مشکل قطعی برق بخش صنعت و تولید واحد های تولیدی اتاق بازرگانی برق واحد کوتاه مدت برق واحد ها مشکل قطع قطعی برق هزینه ها قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی

خبرگزاری علم و فناوری آنا ـ حسین بوذری؛ «برنامه‌ریزی، مدلسازی ریاضی و استفاده بهینه از منابع محدود و انرژی با هدف بالابردن سود و کاهش هزینه‌های کارخانجات صنعتی» درراستای ارائه خدمات به واحدهای تولیدی و صنعتی تعبیه شده تا به این ترتیب واحدهای صنعتی بتوانند با هزینه حداقلی و سود حداکثری بیشترین کمک را به واحدهای تولیدی ارائه کنند.

یک هسته فناور درصدد است با ارائه راهکارهای مبتنی بر روش‌ها و مدلسازی‌های ریاضی علاوه بر تشخیص و ارزیابی نقاط ضعف و قوت واحدهای تولیدی و صنعتی، راهکارهایی را برای پیشگیری از ناکارآمدی این واحدها ارائه کند.

در سالی که به «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، این شیوه می‌تواند در تولید حداکثری با حداقل منابع (منابع محدود) بخشی از مشکلات اقتصادی که مرتبط با تولید است را برطرف کند.

هسته فناور «بهینه‌ساز گلستان» مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به مدیریت سیما مددی به سمتی حرکت کرده که بتواند ظرفیت‌های ناشناخته واحدهای تولیدی و صنعتی را شناسایی کرده و الگوهای پیش‌بینی نشده تر استفاده شده را در قالب مدلسازی ریاضی ارائه کند.

خبرنگار خبرگزاری آنا درراستای آشنایی بیشتر با این هسته فناور، گفت‌و‌گویی با مددی رئیس این هسته فناور ترتیب داده است.

مددی که عضو هیئت علمی گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، دکتری ریاضی کاربردی (گرایش تحقیق در عملیات و بهینه‌سازی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران) را دارد، دارای چندین مقاله علمی ـ پژوهشی، کنفرانس‌های علمی ملی و بین‌المللی و ISI در زمینه تحقیقاتی تحلیل پوششی داده‌ها، بهینه‌سازی و برنامه‌ریزی تولید است.

ارزیابی نقاط ضعف و قوت واحدهای تولیدی و صنعتی

مدیر این هسته فناور با ۲۰ سال سابقه تدریس دروس ریاضی و تحقیق در عملیات رشته‌های ریاضی، صنایع و مدیریت، فعالیت علمی خود را در سال ۱۳۸۲ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان آغاز کرد.

مددی با بیان اینکه در دی‌ ۱۴۰۲ قرارداد هسته فناور در مرکز رشد مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان منعقد شد، اظهار کرد: این قرارداد با حمایت مرکز رشد در چارچوب ارائه خدمات در زمینه برنامه‌ریزی تولید و مدلسازی ریاضی برای ارائه خدمات به واحد‌های تولیدی، صنایع یا خدماتی در راستای بهبود عملکرد کارایی و استفاده بهینه از منابع تحت اختیار منعقد شده است.

وی متذکر شد: این هسته فناور درراستای ارتقای صنایع تولیدی استان گلستان با مشاوره و برنامه‌ریزی تولید به مدیران این حوزه کمک می‌کند تا حداقل هزینه یا بیشترین سود را در تولید داشته باشند.

فعال حوزه فناوری متذکر شد: همچنین ارزیابی واحد‌های تولیدی ـ خدماتی، یافتن نقاط ضعف و قوت واحد‌ها و ارائه راهکار و پیشنهادها برای رفع ناکارایی واحدها از فعالیت‌های این هسته است.

مددی یادآور شد: از آنجا که این هسته فناور در ابتدای مسیر خود بوده، امید است مورد اعتماد واحد‌های تولیدی و خدمایی تصمیم‌گیرنده قرار بگیرد تا در جهت ارتقای صنایع فعال در استان گلستان مثمر باشد.

وی توضیح داد: براساس قرارداد، مبلغ ۱۰ درصد از قرارداد منعقد شده با دستگاه‌ها حق‌السهم دانشگاه خواهد بود و بر خود لازم می‌داند به‌عنوان مدیر هسته فناور از تلاش‌های دکتر دادگر مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به‌دلیل راهنمایی و حمایت‌های زیاد کمال قدردانی کنم.

مدیر این هسته فناور تأکید کرد که پیشنهاد می‌‌کنیم درراستای رشد مراکز رشد در دانشگاه‌ها ارتباط بیشتری با صنایع و کارگاه‌های تولیدی و خدماتی ایجاد شود تا دغدغه مدیران این بخش‌ها شناسایی و درراستای رفع این دغدغه، مسائل طراحی شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • بازگشت خط تولید در ۱۲۰۰ بنگاه اقتصادی با مشارکت بسیج کارگری
  • ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی