Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش شاخص کل بورس در بازار امروز، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، دلار در بازار امروز چند؟، شاخص‌های سهام آسیا اقیانوسیه افت کردند، افزایش استخراج بیت کوین زغالی در قزاقستان، گمرکات افغانستان امروز باز است و سقوط قیمت نفت با توافق اوپک پلاس را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش شاخص کل بورس در بازار امروز

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۳۲۶ واحدی معادل ۰.۶۴ درصد به یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۹۱۴ واحد رسید، امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد 7894 واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر از بورس امروز

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۹۵ هزار و ۵۴۱ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۱ درصد معادل ۹۲ هزار و ۷۹۱ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۳۲۴ تومان رسیده است.

خبر مهم برای مشمولین سهام عدالت به روش مستقیم مطابق با مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، همه مشمولین سهام عدالت در روش مستقیم از تمامی حقوق و مزایای سهامداری (شامل امکان حضور در مجمع، رای دهی و ...) برخوردار شدند. انصاری مهیاری مدیر نظارت بر ناشران با اعلام این خبر گفت: سهامداران سهام عدالت در روش مستقیم می‌توانند در مجامع عمومی ۳۶ شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت شخصاً حضور یافته و از طریق اعمال رأی خود در تصمیم گیری‌های این شرکت‌ها مشارکت کنند. به گفته وی شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت باید اطلاعات سهامداران عدالت به روش مستقیم و سایر سهامداران خود را از شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه دریافت کرده و در سامانه سهام خود جهت برگزاری مجامع عمومی اعمال کنند.   دلار در بازار امروز چند؟   جدیدترین نرخ های بازار امروز ارز نشان می دهر هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور به نرخ 23582 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 24059 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود.   شاخص‌های سهام آسیا اقیانوسیه افت کردند

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سهام آسیا اقیانوسیه در معاملات امروز، دوشنبه، در حالی افت کردند که سرمایه‌گذاران پس از توافق اوپک پلاس تحولات بازارهای نفت را تحت نظر گرفته‌اند. اعضای اوپک پلاس بالاخره پس از بیش از ۲ هفته اختلاف نظر، دیروز در مورد سیاست‌گذاری تولید نفت خود در ماه‌های پیش‌رو به توافق رسیدند. جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۸۹ درصد افت کرد در حالی که نیکی ژاپن ۱.۲۳ درصد سقوط کرد. کامپوزیت شانگهای چین ۰.۳۴ درصد پایین آمد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۱۷ درصد سقوط کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۱.۱۳ درصد سقوط کرد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۸۶ درصد از ارزش خود را از دست داد.

افزایش استخراج بیت کوین زغالی در قزاقستان

سهم قزاقستان از استخراج جهانی رمزارزها در ماههای اخیر و درست در آستانه مقابله چین با استخراج رمزارزهای محبوب جهان افزایش پیدا کرده است. به گزارش ایسنا، اگرچه تاثیر اقلیمی استخراج رمزارزها توجهات را جلب کرده اما استخراج بیت کوین همچنان به برق تولید شده از سوختهای فسیلی متکی است. مقابله مقامات چینی با استخراج رمزارزها باعث تعطیلی بیش از ۹۰ درصدی ظرفیت استخراج بیت کوین چین تا ماه گذشته شده است. اما ممنوعیت چینی به معنای آن نبوده که استخراج رمزارز متوقف شده است. بلکه ماینرها بازارهای جدیدی را برای انجام این کار پیدا کرده اند که یکی از آنها قزاقستان بوده است. این کشور آسیای مرکزی غنی از منابع نفت، گاز و زغال سنگ است. سوختهای فسیلی تقریبا همه سبد انرژی قزاقستان را تشکیل می دهند. قزاقستان با افزایش فعالیت استخراج رمزارز روبرو شده و در اواخر ژوئن تصمیم گرفت هزینه برق ماینرهای رمزارز را افزایش دهد. انتظار می رود این هزینه اضافی از ابتدای سال ۲۰۲۲ اعمال شود.

هشدار درباره تشدید تورم با دست فرمان دولت روحانی

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در صفحه شخصی خود نوشت: طبق آمار بانک مرکزی میزان نقدینگی از ۳۷۰۰ هزار میلیارد عبور کرده و نسبت به دو سال پیش ۲ برابر شده است. اگرچه طی ماه‌های گذشته نسبت به عواقب افزایش نقدینگی بر اقتصاد و تورم هشدار داده شده «امادریغ». با این روند در ماه‌های آینده دولت با تورمی رو به رو خواهد شد که هیچگاه درکشور تجربه نشده است.

استقراض ۳۸ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومانی دولت از بانک مرکزی

بانک مرکزی نماگرهای اقتصادی سه ماهه چهارم سال 1399 را منتشر کرد. در بخش متغیرهای پولی و اعتباری، بدهی دولت به بانک مرکزی معادل 115 هزار و 220 میلیارد تومان است که نسبت به سال 98 رشد کم‌سابقه 50.8 درصدی را نشان می‌دهد. به نقل از فارس؛ به عبارت دیگر دولت در سال گذشته 38 هزار و 790 میلیارد تومان از بانک مرکزی استقراض کرده و با احتساب ضریب فزاینده 7.5 در سال گذشته، بیش از 290 هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی از این محل افزوده است. از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا پایان سال 99 بدهی دولت به بانک مرکزی به روش‌های مختلف، از 13 هزار میلیارد تومان به 115 هزار و 220 میلیارد تومان رسیده است. در واقع بدهی دولت در دوران 8 ساله دولت تدبیر و امید به بانک مرکزی بیش از 10 برابر شده است.

گمرکات افغانستان امروز باز است محمد مهدی جوانمرد قصاب رایزن اسبق بازرگانی ایران در افغانستان در مورد تعطیلات گمرکات افغانستان طی روزهای آینده، گفت: تعطیلات گمرکات افغانستان طی چند روز آینده ارتباطی به درگیری های اخیر در افغانستان ندارد، بلکه طبق روال هر ساله گمرکات این کشور  امسال هم به مدت سه روز در ایام عید عرفه، و عید قربان تعطیل است. رایزن اسبق بازرگانی ایران در افغانستان با بیان اینکه برخلاف آنچه که قبلا از برخی از رسانه ها اعلام شده است، گمرکات افغانستان امروز دوشنبه 28 تیر ماه تعطیل نیست و تردد کامیون ها و حمل و نقل کالاهای تجاری  از گمرکات این کشور امروز به روال عادی انجام می شود. وی افزود: براساس اطلاعات واصله از مقامات گمرکات افغانستان  تعطیلات  سه روزه عید قربان از فردا سه شنبه 29 تیر آغاز می شود و با توجه به اینکه گمرکات افغانستان بطور معمول جمعه ها نیز تعطیل است این تعطیلات به 4 روز افزایش یافته است، بنابراین با توجه به این موضوع تردد کامیون های حامل کالاهای تجاری  از گمرکات افغانستان از روز سه شنبه تا جمعه امکان پذیر نیست  و با پایان یافتن این تعطیلات  از روز شنبه هفته آینده فعالیت های تجاری از مرز ایران و افغانستان از سر گرفته می شود. جوانمرد قصاب بیان داشت: طی روزهای اخیر تردد کامیون ها به روال عادی از مرزهای ماهیرود و میلک در حال انجام است و کندی عبور و مرور کامیون ها تا حدودی در مرز دوغارون مشاهده می شود که با توجه به اقدامات انجام شده پیش بینی می شود این موضوع نیز بزودی مرتفع شود. /فارس تولید پالایشگاه‌های چین رکورد زد

اداره ملی آمار چین اعلام کرد تولید پالایشگاه‌های چین در ماه گذشته رکورد زده است و این پالایشگاه‌ها ۱۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت خام را فرآوری کرده‌اند. این میزان ۳.۹ درصد از مقادیر ماه می که خود رکورد جدیدی بود بالاتر می‌باشد. داده‌ها نشان داد که میانگین نرخ فرآوری روزانه پالایشگاه‌ها در نیمه اول امسال حتی از این هم بیشتر بوده و به ۱۵.۱۳ میلیون بشکه رسیده است که این ۱۰.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است. البته طبق آژانس بین‌المللی انرژی در ماه ژوئن میزان فرآوری و تولید پالایشگاه‌های جهان ۱.۶ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است و نسبت به سطح تولید قدرتمند ماه می بیشتر شده است. آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد پس از جهش تولید پالایشگاه‌ها در ماه ژوئن، که بالاترین جهش تولید ماهانه آنها از جولای ۲۰۲۰ است، تولید پالایشگاه‌ها در ماه‌های جولای و آگوست هم با جهش روبرو خواهد شد. افزایش تولید پالایشگاه‌ها در ماه جولای و ماه آگوست ۲.۷ میلیون بشکه در روز تخمین شده شده است.

سقوط قیمت نفت با توافق اوپک پلاس

قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، دوشنبه، در حالی سقوط کرد که اعضای اوپک پلاس در مورد آینده تولید خود به توافق رسیدند. اعضای اوپک پلاس تاریخ خاتمه کامل کاهش تولید نفت خود را مشخص کردند و قرار شد تولید خود را افزایش دهند. به این ترتیب مقرر شد این گروه تا سپتامبر ۲۰۲۲ کاهش تولید روزانه ۵.۸ میلیون بشکه‌ای خود را کنار بگذارند و به این منظور از آگوست امسال هر ماه ۴۰۰ هزار بشکه در روز تولید خود را بالا ببرند. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام شاخص بین‌المللی برنت، تا ساعت ۶:۳۰ به وقت تهران، ۱.۴۴ درصد سقوط کرد و به ۷۲.۵۳ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم تا این لحظه ۱.۳۹ درصد سقوط کرد و به ۷۰.۸۱ دلار بازگشت. علی‌رغم این افزایش تولید باید توجه داشت که آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده است بازارهای نفت در نیمه دوم امسال با کمبود ۱.۵ میلیون بشکه‌ای تولید نفت خام روبرو خواهند بود.

قیمت جهانی طلا با تقویت دلار، افت کرد

قیمت جهانی طلا در آغاز معاملات امروز، دوشنبه، تحت تأثیر تقویت ارزش دلار پایین آمد. داده‌های قدرتمند رشد فروش خرده‌فروشان آمریکا که در انتهای هفته گذشته منتشر شده بود ارزش دلار را تقویت کرد. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۶:۳۷ به وقت تهران، ۰.۱ درصد پایین آمد و به ۱٫۸۱۲.۸۱ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۰۸ درصد افت کرد و به ۱٫۸۱۳.۵۱ دلار رسید. تقویت ارزش دلار باعث می‌شود قیمت طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری گران‌تر تمام شده و تقاضا برای خرید آن کاهش یابد.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۲۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۱ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۱ هزار و ۶۳۱.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۸۰ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۹۰۶.۱۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۹۸ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۰۵.۷۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۳۴ درصد کاهش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۲۴ درصد کاهش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۵۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۵۳ درصد کاهش

۷- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۲۲ درصد کاهش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۱۲.۵۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۹.۱۵ درصد کاهش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۱۶.۱۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۵۸ درصد کاهش

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: بحران آب طالبان موج پنجم کرونا حمیدرضا صدر بحران آب خوزستان اصغر فرهادی تورم استقراض از بانک مرکزی بحران آب طالبان موج پنجم کرونا حمیدرضا صدر بحران آب خوزستان اصغر فرهادی درصد افزایش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر سهام آسیا اقیانوسیه تولید پالایشگاه ها گمرکات افغانستان استخراج بیت کوین پالایشگاه ها بازار امروز میلیارد تومان درصد سقوط میلیون بشکه بشکه در روز بین المللی بانک مرکزی روش مستقیم سهام عدالت کوین قیمت کامیون ها درصد کاهش اوپک پلاس ۰ ۰۱ درصد نفت خام کل بورس ۱ درصد ۷ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۷۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییرات در هیئت مدیره وجود دارد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ثریا نژاد نماینده کارگزاری عرضه سهام پرسپولیس و نماینده خصوصی سازی­ در مورد واگذاری سهام پرسپولیس به ۶ بانک گفت:­ پیرو آگهی منتشره در تار نمای بورس تعداد ۸ میلیون و ۹۳۷ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۷۵۰ سهم معادل ۸۵ درصد از سهام باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس امروز دوشنبه مورخ ۳ اردیبهشت در سایت رابورس عرضه شد و طبق اطلاعیه با قیمت ۳۵۸۰ ریال به ازای هر سهم و ارزش تقریبی ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و به هر حال ما امید داریم در سالی که مزین هست به نام جهش تولید این واگذاری طلیعه‌ای برای شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد کشور و همچنین باشگاه‌های ورزشی و درخشش ورزش کشور در عرصه‌های ملی و بین المللی باشد.   وی ادامه داد: با توجه به توافقات و هماهنگی‌های انجام شده از متقاضیانی که وجود داشتند کنسرسیومی از ۶ بانک سهام باشگاه پرسولیس را در اختیار گرفتند، اما در جزئیات درصد سهام در بانک‌ها متفاوت است. بانک‌های تجارت، ملت، رفاه، صادرات، شهر و اقتصاد نوین با درصد‌های متفاوت اقدام به خرید کردند و جزئیات به زودی اعلام می‌شود.   وی در مورد تغییرات احتمالی در مدیریت پرسپولیس و اعضای هیئت مدیره گفت: طبیعی است بعد از قطعی شدن معامله با توجه به قوانین تجارت به هر حال سهامداران می‌توانند با تشکیل مجامع عادی و عای فوق العاده انتخابات هیئت ­مدیره را برگزار کنند و ممکن است دستخوش تغیییراتی هم بشود و این مواردی است که درتغیر مالیکیت از وزارت ورزش و جوانان به سهامداران جدید محتمل هست، اما در هر صورت ما به عنوان کارگزار عرضه کننده به این موضوعات ورود نمی‌کنیم.

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • احتمال تغییرات در هیئت مدیره وجود دارد
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟ / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲ ارديبهشت
  • بازار رمزارز‌ها / قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟