Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع لبنانی از سفر قریب‌الوقوع وزیر انرژی و مدیر کل امنیت عمومی این کشور به عراق درباره توافق نهایی برای واردات نفت خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الجمهوریه، منابع لبنانی گزارش دادند که «ریمون غجر» وزیر انرژی در دولت پیشبرد امور لبنان و «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی این کشور بعد از تعطیلات عید قربان در اواخر هفته جاری به بغداد سفر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش قرار است هیئت بزرگ از وزارت انرژی و موسسه برق لبنان به منظور دستیابی به آخرین توافق در خصوص صادرات نفت از عراق به لبنان در این سفر حضور داشته باشند.

پیش از این عراق اعلام کرده بود که صادرات نفت به لبنان را دو برابر می‌کند و این میزان از 500 هزار تن به 1 ملیون تن افزایش پیدا کرده است.

اوایل ماه جاری «حسن ناظم» وزیر فرهنگ عراق که سخنگویی دولت این کشور را نیز بر عهده دارد گفت که هیچ مانعی در باره صادرات نفت به لبنان وجود ندارد و حساب بانکی در بیروت گشایش یافته و تنها نیاز به اقدام‌های فنی از سوی لبنان است.

وی گفت که عراق در ازای خدمات پزشکی و هتلداری موافقت کرده که نفت به لبنان صادر کند و با توجه به شرایط بحرانی این کشور کمک به مردم لبنان را به تاخیر نخواهد انداخت.

لبنان| تاریخ شروع رایزنی‌ها برای انتخاب مامور تشکیل دولت مشخص شد/ معرفی گزینه‌های جدیدلبنان| معرفی 2 گزینه برای نخست‌وزیری آینده در رایزنی‌های غیررسمی/ درگیری در اردوگاه عین‌الحلوه

دولت عراق در فوریه گذشته تصویب کرد که یک میلیون بشکه نفت کوره (مازوت) و 500 هزار بشکه نفت خام با 25 درصد تخفیف به لبنان صادر کند و به بیروت 6 ماه برای تسویه حساب فرصت بدهد و همچنین در ازای آن از لبنان خدمات دریافت کند.

دولت عراق مرداد 99 نیز پس از انفجار مهیب بندرگاه بیروت، چندین محموله نفت رایگان و همچنین صدها تن گندم به لبنان ارسال کرد.

لبنان از اواخر سال 2019 گرفتار بحران اقتصادی شدید و مشکلات جدی اجتماعی و معیشتی شده که ادامه اختلافات سیاسی و نبود دولتی که به اداره امور بپردازد این مشکلات را پیچیده‌تر کرده است.

از تازه‌ترین مشکلاتی که در لبنان پیش آمده کمبود سوخت و بنزین و تشکیل صف‌های طولانی در برابر جایگاه‌های بنزین‌ است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش یک مقام نفتی به صف‌های طولانی پمپ‌بنزین‌ها

جعفر سالاری نسب در واکنش به انتشار خبری در خصوص تشکیل صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌های تهران در پی حملات موشکی ایران به اسراییل، گفت: مشکلی بابت تامین بنزین نداریم.

به گزارش خبرآنلاین، وی عنوان کرد: موجودی سوخت جایگاه‌ها و مخازن ذخیره تکمیل است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تاکید کرد: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم نگران تأمین سوخت نباشند.

دیگر خبرها

  • ارتش اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله را ترور کرد
  • در دیدار رئیسی و مقام لبنانی چه گذشت؟
  • لحظات ترور فرمانده ارشد حزب الله لبنان از زاویه پهپاد
  • لحظات ترور فرمانده ارشد حزب الله لبنان
  • زخمی شدن 3 اسرائیلی در حمله یک پهپاد لبنانی
  • احزاب لبنانی: عملیات «وعده صادق» ضعف اسرائیل را فاش کرد
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • دیدار و گفت‌وگوی السودانی با بلینکن در واشنگتن
  • مردم لبنان: موشکهای سپاه بر فراز قدس؛ نماد فروپاشی اسرائیل
  • واکنش یک مقام نفتی به صف‌های طولانی پمپ‌بنزین‌ها