Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از همان روزهای نخست شیوع کرونا در کشورمان، سپاه وارد عرصه مبارزه با این ویروس شد و مجموعه‌های بیمارستانی، کادر درمانی، کادر پزشکی و پرستاری این نهاد نظامی به سرعت در سراسر کشور فعال  و خدمات رسانی به مناطق کمتر برخوردار را آغاز کرد.

در راه مبارزه با ویروس کرونا سپاه با استفاده از همه توان علمی و امکاناتی و با اجرای طرح‌هایی گوناگون اهدافی مانند بکارگیری سریع‌ترین رویه‌های اجرایی در پیشگیری از گسترش بیماری و کاهش عوارض و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا، ارتقای دانش، نگرش و مهارت افراد و خانواده‌ها در زمینه بیماری و عوامل خطر، غربالگری، اجرای نظام مراقبت و پیگیری برای افراد بر اساس نتایج غربالگری، برپایی بیمارستان‌های صحرایی، تسهیل در اجرای فرآیندهای قرنطینه خانگی و در اختیار قراردادن کادر درمان حرفه‌ای به بیمارستان‌های هدف را در دستور کار خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شروع پیک جدید کرونا در سیستان و بلوچستان و شرایط و وخامت آن در این استان سپاه در راستای اهداف معین و مشخص با همه قوا به این استان آمد و گوشه‌ای از کار را به عهده گرفت تا باری از دوش کادر درمان و رنجی از قلب بیماران کرونایی بردارد اقداماتی که با انجام مستمرشان از سوی سپاه شرایط این استان را به سمت ثبات سوق و زمینه کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا را ایجاد کرد.

افتتاح ۲۷مرکز تزریق واکسن در سیستان و بلوچستان 

فرمانده مرکز بهداری جنوب شرق و رییس بیمارستان نبی اکرم زاهدان گفت: ۲۷ مرکز واکسیناسیون برای مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان با مشارکت بسیج جامعه پزشکی، سپاه سلمان و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راه‌اندازی شده است.

عظیم جوانمرد افزود: کرونا خیز دیگری در سیستان و بلوچستان برداشت که نیاز به مدیریت صحیح برای کنترل این ویروس داشتیم.

وی افزود: در این موج جدید برای مهار ویروس کرونا و انواع بعدی آن دلتا و دلتا پلاس که ترکیبی از نوع انگلیسی و چینی هستند نیازمند چند فاکتور از جمله نیروی انسانی، تخت، اکسیژن و داروی مورد نیاز بودیم همچنین خدماتی که نیاز بیماران کرونایی در حین و بعد بستری است که باید تمامی آنها مدنظر قرار می‌گرفت.

رییس بیمارستان نبی اکرم(ص) زاهدان با تاکید بر اینکه پیشگیری و رعایت پروتکل‌ها پایه اصلی جلوگیری از بیماری است خاطرنشان کرد: بر همین اساس بیمارستان ۷۶ تختخوابی نبی اکرم در سیستان و بلوچستان ابتدا تخت‌های مورد نیاز را از ۱۰ تا ۶۰ تخت برای خدمات دهی بهتر به بیماران کووید ۱۹ اضافه کرد و اکنون در اختیار آنان است.

وی ادامه داد: در اقدامی دیگر با اضافه کردن۲ دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری ظرفیت اکسیژن بیمارستان که قبل از این ۳۵۰ لیتر در دقیقه بود به یکهزار و ۶۰۰ لیتر افزایش یافت و همچنین بخش دیالیز این مرکز درمانی راه‌اندازی شد تا بیماران کرونایی در صورت نیاز از بیمارستان خارج نشوند.

جوانمرد بیان کرد: راه‌اندازی بخش pcr و تست تشخیص مولکولی جامع و کامل دیگر اقدامی بود که در دستور کار قرار گرفت به گونه‌ای که این بخش دومین مرکز تست pcr در سیستان وبلوچستان به شمار می‌رود.

وی اظهارداشت: همچنین تامین تیم پزشکی و کادر مورد نیاز بیمارستان در این مدت در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس متخصص داخلی، عفونی ریه و فوق تخصص قلب برای خدمات‌دهی بهتر و قابل قبول در بیمارستان بکارگیری شد تا نیاز به دریافت کمک از بیرون نداشته باشیم.

رییس بیمارستان نبی اکرم(ص) زاهدان با تاکید بر اینکه بیمارستان ۷۶ تختخوابی نبی اکرم(ص) به طور کامل در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد ادامه داد: به غیر از توزیع ماسک و اقلام بهداشتی و حفاظتی توسط قرارگاه قدس بین یگان‌ها و مکان‌هایی که نیاز داشتند چند کار دیگر در دستور کار قرار گرفت که با استعلام از دانشگاه علوم پزشکی نیازها را بررسی و حدود ۲۰۰ نیروی پزشکی از قسمت‌های مختلف سپاه در کشور فراخوان و به سیستان و بلوچستان اعزام شدند که هم‌اینک در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته‌اند.

جوانمرد در راستای کمبود تخت و نگرانی شهروندان نیز خاطرنشان کرد:هم‌اینک سه بیمارستان سیار تخصصی در خدمت مردم از استان‌های کرمانشاه، کرمان و مشهد بوده و در حالت استندبای هستند تا از طرف علوم پزشکی و استاندار دستور فعالیت آن‌ها در هر نقطه مورد نیاز عملیاتی شود، بیمارستان‌فوق نیز از استان کرمانشاه مستقر و در خدمت مردم قرار دارد.

بیمارستان سیار تخصصی نیروی زمینی سپاه 

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:بیمارستان سیار سپاه مستقر در زاهدان مجهزترین، چالاک ترین و چابک ترین سامانه سیار در منطقه غرب آسیا و تنها سامانه سیار تخصصی دفاع زیستی با رویکرد کووید ۱۹ در کشور و منطقه بوده و از ویژگی مهم این سامانه این است که می‌تواند به مدت یک ماه به صورت خود اتکا و خودکافی بدون ارتباط با هیچ جا خدمات به مردم ارائه دهد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان بیان کرد: این بیمارستان دارای امکانات و  بخش‌های مختلف است بخش‌های جراحی، آی سی یو، سی سی یو، سی تی اسکن سیار، ام آر آی سیار، سامانه مخابراتی سیار و سامانه تغذیه سیار، سامانه‌های اکسیژن‌ساز و سامانه‌های پشتیبانی تامین برق اضطراری این سامانه می‌تواند در صورت نیاز و توسعه و گسترش بیماری در شهر زاهدان به عنوان پشتوانه بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد عمل شود و به مردم خدمات دهد. 

وی ادامه داد: ما همراه این بیمارستان سیار؛ ۲بیمارستان سیار تخصصی دیگر را هم در زاهدان به صورت استند بای برقرار کردیم ظرفیت مجموع سه بیمارستان‌های صحرایی ۴۵۰تخت بستری است و اینکه هر کدام از این بیمارستان‌ها با بیش از ۱۰۰نفر نیروی تخصصی به صورت خودکافی حضور پیدا کردند.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در سیستان و بلوچستان علاوه‌بر این ما ۲۰۰نفر از بهترین و  مجربترین کادرهای تخصصی پزشکی، بهیار، پرستار، تکنسین فوریت‌های پزشکی و پزشکان خودمان را برای کمک به مدافعان سلامت استان در بدنه بیمارستان ها و مراکز جامع واکسیناسیون دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر تزریق کردیم تا بتوانیم ضمن ترمیم شجره پرستاری در این استان با ایجاد یک هم‌افزایی توان مدافعان سلامت را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: از ابتدای آغاز دوران کووید تا کنون ۱۰بیمارستان سیار تخصصی زیستی را در نقاط مختلف کشور که نقاط پرخطر بودند در آن اوایل کرونا در قم و کاشان  و بعدها در مهاباد و شهرهای مختلف دیگر در اصفهان ایجاد کردیم و  منشا خدمات برجسته در این حوزه شدیم.

سردار اخوان ادامه داد: بیمارستان سیار تخصصی دفاعی زیستی نیروی زمینی سپاه که به همت رزمندگان جهادگر مرکز بهداری غرب نیروی زمینی سپاه ساخته و راه‌اندازی شده و حدود ۷۰ میلیارد تومان صرفه جویی ارزی در این سازه سیار با همت این رزمندگان جهادگر صورت گرفته در لبه‌های دانش مدیریت بحران و سلامت قرار دارد و آخرین دستاوردهای علمی و فناوری‌های روز دنیا در آن به کار گرفته شده این بیمارستان توانایی ارتباط پزشکی از راه دور دارد.

۲۰۰ نفر کادر درمانی سپاه در سیستان و بلوچستان

در پی شیوع ویروس منحوس کرونا و وضعیت بحرانی بیماری در سیستان و بلوچستان خدمات درمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان به کمک کادر درمان و کاهش آلام مردم بکارگیری شد در این راستا ۲۰۰ نفر از کادر درمانی نیروی زمینی سپاه پاسداران به منظور کمک به کادر بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان وارد این استان شدند.

 استقرار ۲ بیمارستان سیار سپاه

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ۲ بیمارستان سیار تخصصی کامل به صورت آماده در سیستان و بلوچستان مستقر شد تا زمانی که شرایطی ویروس کرونا بدتر و تغییر پیدا کرد با اعلام نیاز از سوی دانشگاه علوم پزشکی عملیاتی شوند.

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور با بیان اینکه بایستی تلاش و پروتکل‌های را رعایت کنیم تا کمترین آسیب در این پیک به مردم برسد ادامه داد: با مسوولان اصلی سیستان و بلوچستان و مسوولان سلامت جلسات مختلفی برگزار شد؛ بیمارستان‌های تخصصی سیار ما در کشور به لحاظ تجربه استثنا هستند و در نقاط مختلف بویژه در این استان طی سال‌های گذشته به منطقه آمده و خدمات به مردم ارائه کردند. 

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های سیار ما بیمارستان‌های تخصصی هستند که همه در حالت آماده‌باش قرار دارند و هر چند بیمارستانی که نیاز باشد از یک تا ۱۰ بیمارستان سیاری که ما آماده داریم به سیستان و بلوچستان اعزام می‌شود. 
فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: بیمارستان‌های سیار یک فرایند دارد که با توجه به نوع درمان و رسیدگی به این ویروس که شرایط خاص خود را دارد فرآیندش نیز با سایر موضوعات متفاوت است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ نفر پزشکیار از مناطق مختلف به سیستان و بلوچستان اعزام شدند و به کمک بیمارستان‌های استان آمدند ادامه داد: هم‌اینک شرایط به گونه‌ای است که کادر درمان به لحاظ پیوستگی درمان و مشکل این ویروس خسته می‌شوند و کادر درمان هم محدود هستند. ما حاضریم از کادر درمان خودمان در عقبه به این منطقه بیاوریم. 
سردار پاکپور تصریح کرد: طرح شهید «سلیمانی» هم هر زمانی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام نیاز شود فعال‌تر خواهد شد اگر نیاز به زیرساخت‌های بیشتری هم باشد کمک ما این است که زیرساخت بیشتر ایجاد شود تا نگرانی نسبت به این موضوع وجود نداشته باشد.

وی افزود: همچنین سه پایگاه واکسیناسیون از سوی نیروی زمینی سپاه در سیستان و بلوچستان ایجاد شده و حتی اگر بیشتر نیاز باشد ما این آمادگی را داریم که پایگاه را افزایش دهیم. 

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: بالاخره تمام سیستم بهداری ما در خدمت شماست ما ۱۲ سال است که در سیستان و بلوچستان وقتی شرایط آن آرام هم بود حضور داشتیم و بیمارستان‌های سیار ما در این استان برپا شده است.

 اقدامات سپاه سیستان و بلوچستان

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهارداشت:سپاه و بسیج برای مقابله با کرونا با تمام توان پای کار است و بسیجیان گروه‌های جهادی  این استان میدان‌دار هستند.

سردار احمد شفائی بیان کرد: افزایش سطح آگاهی مردمی و مطالبه‌گری از مسوولان ۲ وظیفه کلیدی اصحاب رسانه است و این وظایف در برهه زمانی فعلی در پی شیوع ویروس منحوس کرونا بیش از پیش پررنگ جلوه می‌کند.

وی گفت: نکته و اقدام اساسی دیگر ما شناسایی افرادی بود که با فرد مبتلا مرتبط بودند که در این راستا در قالب طرح "شهید سلیمانی" حداقل ۱۰ نفر مرتبط با بیمار شناسایی و مورد رصد قرار گرفته‌اند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: اقدام دیگر ما مساعدت در زمینه تامین و توزیع سبدهایی معیشتی میان اقشار آسیب‌پذیر بوده که عمدتا در مناطق حاشیه‌نشین توزیع شده و از ابتدای پیک جدید شیوع تاکنون  پنج هزار و ۲۵۰ سبد غذایی توزیع شده است.

وی بیان کرد: هم‌اینک به صورت روزانه تا ۲ هزار پرس غذای گرم و سوپ ویژه بیماران کرونایی‌ توسط بسیجیان زاهدان طبخ و میان اقشار محروم توزیع می‌شود.

وی اظهارداشت: بسیجیان ما در آرامستان‌ها در زمینه تغسیل و تدفین میدان‌دار هستند و محدودیت نداریم و به طو متوسط روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ نفر از نیروهای جهادی در امر تغسیل شرکت دارند.

 همیشه در میدان

تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار نظام اسلامی از دستاوردهای ارزشمند و مهم انقلاب است، هرچند که سپاه نهادی نظامی در راستای حفاظت و صیانت از میهن و اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شود اما در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها و بحران ها نظیر سیل، زلزله، کمک به محرومان و زدودن چهره محرومیت از مناطق مختلف حضوری فعال داشته است.

خدمات ارزشمند سبزپوشان سپاه که همیشه در دفاع از انقلاب، اسلام و آب و خاک مقتدرانه ایستاده و در عرصه خدمت‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان پیشگام بوده‌اند بر کسی پوشیده نیست.

این نهاد مقدس در سایه روحیه انقلابی و معنوی که سرچشمه جوشان آن امام عارفان و رهبر معظم انقلاب است بار دیگر با شیوع کرونا در کشور و این استان مرزی با تمامی امکانات و نیروهای بسیجی به کمک سربازان عرصه سلامت آمده‌اند تا بار دیگر آرامش و سلامت به جامعه بازگردد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سیستان و بلوچستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سیستان و بلوچستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ویروس کرونا سیستان و بلوچستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیمارستان سیار تخصصی سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی نیروی زمینی سپاه بیماران کرونایی بیمارستان ها دستور کار ویروس کرونا کادر درمان راه اندازی قرار گرفت مورد نیاز نبی اکرم هم اینک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۸۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، سید میثم موسوی، ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیرو هشدار سطح قرمز هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص وقوع سیلاب، یک بیمارستان صحرایی در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برپا شد.

وی افزود: تمامی امکانات و تجهیزاتی پزشکی لازم برای ارائه خدمات درمانی احتمالی به صورت سرپایی در این بیمارستان صحرایی مستقر می‌شود.

لازم به ذکر است، این بیمارستان در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه برپاست.

کد خبر 6079752

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • ارائه خدمات «آبرسانی» آستان قدس رضوی در پهنه سیستان
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • بیش از۴۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سیستان و بلوچستان معدوم شد
  • پیام قدردانی نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان از عملیات سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • افزایش امید به زندگی در سیستان و بلوچستان
  • فیلمی از تجمع شبانه زابلی‌ها در حمایت از حملات سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش