Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری کولیش، متخصص بیوتکنولوژی و متخصص توسعه واکسن معتقد است که رشد آنتی بادی IgM پس از یک بیماری ممکن است نشان دهنده ابتلا به مدت طولانی به کووید باشد.

در صورتی که به کووید ۱۹ مبتلا شده اید، سطح آنتی بادی IgM در طی بیماری افزایش می‌یابد و پس از آن کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در برخی افراد، این سطح آنتی بادی همچنان بالا می‌ماند.

در این صورت، سطح آنتی بادی IgM در طی بیماری افزایش می‌یابد و پس از آن کاهش می‌یابد. اما در برخی افراد، این سطح آنتی بادی همچنان بالا می‌ماند.

این متخصص تأکید کرد: افزایش سطح آنتی بادی IgM پس از کووید ۱۹ دلیلی برای فوریت مراجعه به پزشکی است.

کولیش گفت:  این بدان معنی است که جایی در بدن شما، این ویروس وحشتناک حضور دارد و در حال گسترش است.

این بیوتکنولوژی بیان کرد: در عمل وی مواردی وجود داشت که آنتی بادی IgM  در برخی موارد تا ۸ ماه پس از بیماری افزایش می‌یابد. در این صورت باید به پزشک مراجعه کرد، زیرا این امر طبیعی نیست و ممکن است خطرات سلامتی دیگری برای شما به همراه بیاورد.

بیشتر بخوانید 

تشخیص ۱۰۰ درصدی آنتی بادی کرونا با دستگاهی به اندازه یک قرص

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنتی بادی ویروس کرونا سطح آنتی بادی آنتی بادی IgM

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلندترین توربین بادی جهان به ارتفاع ۳۶۵ متر در آلمان

آلمان قصد دارد بلندترین توربین بادی جهان را با ارتفاع بیش از ۳۶۵ متر بسازد. در صورت تحقق این طرح، ارتفاع آن از برج شارد، بلندترین برج اتحادیه اروپا، فراتر خواهد رفت. با این حال این طرح پیشنهادی، مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته است.

به گزارش روزیاتو، طرح‌های خارق‌العاده‌ای از ژنراتور برقی که ۱۲۰۰ فوت (۳۶۵.۷۶ متر) ارتفاع دارد و دو برابر توربین‌های موجود انرژی تولید می‌کند منتشر شده است.

یک شرکت انرژی آلمانی پس از جمع‌آوری داده‌ها از یک دکل ۱۰۰۰ فوتی (۳۰۴ متر) که ۱۲ ماه پیش در شیپکاو در جنوب برلین بنا نهاده شد، این سازه را پیشنهاد داده است.

توربین غول پیکر ۳۳۰ تنی ژاپن برای تولید انرژی نامحدود در عمق اقیانوس

تیم تحقیقاتی دریافتند که توربین‌های مرتفع در مقایسه با توربین‌های معمولی با روتور‌های مشابه می‌توانند بیش از دو برابر بازده داشته باشند.

اما طرح بلندترین ژنراتور برق همین حالا هم با انتقادات شدید مردم محلی در منطقه و گروه‌های حافظ طبیعت روبرو شده است. آن‌ها هشدار می‌دهند که این توربین پرندگان و خفاش‌های بیشتری را از بین خواهد برد.

پره‌های روتور عظیم روی توربین‌های بادی حجم بالایی از فشار منفی ایجاد می‌کنند و هر چیزی را که در آن اطراف پرواز کند می‌مکند؛ و هرچه اندازه پره‌ها بزرگتر باشد، تأثیر آن بیشتر خواهد بود.

بیورن اِلنر، رئیس اتحادیه حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی، می‌گوید: «هرچه توربین‌ها مرتفع‌تر باشند، خطر برخورد پرندگان با آن‌ها بیشتر می‌شود. به عنوان مثال، کورکور حنایی (گونه‌ای پرنده شکاری) هنگام پرواز به پایین نگاه می‌کند تا طعمه‌اش را شناسایی کند. از آنجایی که هیچ مانع طبیعی در ارتفاع این پرنده وجود ندارد، رفتار پروازی آن با موانعی که در اطرافش قرار می‌گیرند سازگار نیست.»

با این حال، شرکت مجری این طرح ادعا می‌کند که تولید چنین توربین‌های بادی می‌تواند کمک زیادی به مصرف برق کشور کند، زیرا یک توربین واحد قادر به تامین انرژی ۸۰۰۰ خانوار خواهد بود.

این شرکت همچنین می‌گوید که سازه‌های جدید را می‌توان به مزارع بادی موجود اضافه کرد و بین توربین‌های کوتاه‌تر قرار داد، زیرا دکل‌ها آنقدر بلند هستند که روتور‌ها هم‌پوشانی نخواهند داشت و باد را از یکدیگر دور نمی‌کنند.

انتظار می‌رود بلندترین توربین بادی آلمان که طراحی متمایز و قفس‌مانندی دارد تا پایان سال جاری ساخته شود.

این شرکت قصد دارد ۱۰۰۰ توربین غول پیکر را در سرتاسر آلمان با تمرکز ویژه بر ایالت بایرن احداث کند.

در حال حاضر بلندترین توربین بادی جهان با ارتفاع ۲۸۰ متر در دانمارک قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • بلندترین توربین بادی جهان به ارتفاع ۳۶۵ متر در آلمان
  • میوه‌ها و سبزیجاتی که عمر شما را طولانی می‌کنند
  • کاهش مالیات بر تولید؛ چگونه؟/ مالیات غیرمولدها باید افزایش یابد
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • برای داشتن عمر طولانی از این مواد غذایی غافل نشوید
  • دانشمندان راه داشتن عمری طولانی‌تر را فاش کردند