Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:40:26 GMT

شهید شاخص مداحان کشور از شهرستان دیر معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۰۱۵۹

شهید شاخص مداحان کشور از شهرستان دیر معرفی شد

به گزارش ایرنا، سرگرد سید علی حسینی نیا روز دوشنبه  افزود: از میان شهدای والامقام شهرستان دیر، همه ساله شهید شاخص شهرستان، حوزه‌های تابعه و کانون‌های اقشار انتخاب و معرفی می‌شوند و در سال جاری نیز این شهرستان افتخار دارد که شهید شاخص مداحان کشور از میان شهدای این شهرستان انتخاب و معرفی شده است.

وی اضافه کرد: شهید سید عبدالهادی موسوی کراماتی نمونه بارزی از جوان مومن و انقلابی است که می‌تواند برای نسل جوان الگویی مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین سپاه ناحیه سیدالشهدا دیر بیان کرد: شهید موسوی کراماتی با شغل پاسدار، از مداحان اهل بیت بود که به دلیل مستندات مداحی در شهرستان و جبهه ها به عنوان شهید شاخص مداح کشور انتخاب شده است.

وی گفت: این شهید در مسجد محله نیز از جوانان فعال و پرشور محسوب می‌ شد و در مراسم دینی و مذهبی مداحی می کرد و ولایت پذیری و اخلاص و علاقه مندی این شهید به اهل بیت زبانزد عام و خاص بود.

حسینی نیا بیان کرد: شهید موسوی کراماتی در دفاع مقدس سال ۱۳۶۷ بر اثر تک دشمن در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه شهادت نائل شد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های خوبی برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان در پایگاه‌های مقاومت صورت گرفت که از این شمار برگزاری یادواره‌های مجازی و حضوری، تألیف چند عنوان کتاب، تولید نماهنگ و سرود می‌توان نام برد.

حسینی نیا، بازسازی تصاویر شهدای شهرستان را یکی از اصلی ترین برنامه های سپاه سیدالشهدا (ع) شهرستان دیر در سال جاری عنوان کرد و گفت: این کار معنوی و فرهنگی با همکاری دهیاری‌ها و شهرداری‌های شهرستان صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها بوشهر سازمان بسیج مداحان شهید بندردیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان بسیج مداحان شهید بوشهر سازمان بسیج مداحان شهید بندردیر شهید شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حاجیه خانم لعیا ابراهیم پور دخانی مادر شهیدان والامقام محمدباقر و مرتضی خانمحمدی، از شهدای دوران دفاع مقدس، در تبریز دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

این مادر شهیدان پس از تحمل سال‌ها رنج فراق فرزندانش، در سنّ ۸۲ سالگی و در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) تبریز دارفانی را وداع گفت.

پیکر مرحومه حاجیه خانم لعیا ابراهیم پور دخانی، فردا پنجشنبه ساعت ۱۰ صبح در میدان مراسمات وادی رحمت تبریز تشییع و در قطعۀ والدین شهدای این آرامستان به خاک سپرده می‌شود.

مجلس شام غریبان آن مرحومه نیز همان روز از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در مسجد شهید آیت الله مدنی (ره) واقع در ایستگاه شکلّی خیابان شمس تبریزی منعقد می‌شود.

شهید محمدباقر خانمحمدی متولد ششم تیر ۱۳۴۶ تبریز، در حالی که دانش آموز بود، عازم جبهه شد و سرانجام در بیست و چهارم مرداد ۱۳۶۱ در پاسگاه زید به شهادت رسید.

مرتضی هم که در بیست و هشتم فروردین ۱۳۵۰ به دنیا آمده بود، به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و بیست و ششم تیر ۱۳۶۷ به فیض شهادت نایل گشت.

مزار مطهر هر دو شهید والامقام در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز واقع است.

دیگر خبرها

  • ۵۰ هزار نفر از بقاع متبرکه زنجان در ایام عید نوروز بازدید کردند
  • شهید هدایت الله طیب شهید شاخص دانشجویی کشور در سال ۱۴۰۳
  • 173 روز از جنگ گذشت؛ شمار شهدای نوار غزه به 32 هزار و 490 هزار شهید رسید
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود
  • درگذشت مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز
  • کسب امتیاز ممتاز کشوری برای کنگره ملی شهدای خوزستان
  • جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین
  • دستگیری سارق محتویات درون خودرو در کهگیلویه
  • تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای فارس
  • تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای استان فارس