Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت خسارت کشاورزان و دامداران و طرح‌های آبرسانی در خوزستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه یکشنبه 27 تیرماه جاری در برنامه گفت و گو ویژه خبری شبکه خوزستان اظهار کرد: در پی بروز مشکلات تنش آبی و خشکسالی در استان با پیگیری‌های انجام شده هیاتی متشکل از رییس سازمان مدیریت بحران کشور، معاونان وزیران نیرو و جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و دادستانی کل کشور به استان سفر و نشست ستاد بحران خوزستان در استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در این نشست پیشنهادهای خوبی برای طرح در جلسه هیات دولت آماده شد که امروز یکشنبه(27 تیرماه جاری) دولت این پیشنهاد‌ها را بررسی و همگی را به تصویب رساند، گفت: از جمله این مصوبه ها پرداخت باقیمانده خسارت سیل ۹۸، پرداخت خسارت به دامداران و کشاورزان، اعتبار برای ساخت سد‌های مارد و چوئبده در آبادان و خرمشهر برای جلوگیری از ورود آب شور دریا و طرح‌های مقابله با تنش آبی در استان است که در مجموع در این خصوص یک هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

استاندار خوزستان افزود: ظرف دو سه روز آینده ۵۰ درصد این اعتبارات به صورت نقد پرداخت و یک ماه پس از اجرای طرح‌ها ۵۰ درصد باقی مانده آن پرداخت خواهد شد.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: پیش بینی ما این بود که سال زراعی امسال از نظر بارندگی نزدیک به نرمال باشد و طی سه چهار ماه نخست سال زراعی مشکل خاصی نداشتیم، ولی از اسفند ماه میزان بارندگی‌ها مناسب نبود و بر این اساس چندین نشست برگزار و برنامه ریزی‌های متنوعی انجام و برنامه سازگاری با خشکسالی تدوین و و دستور کار قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: براساس این برنامه تامین آب شرب، کشاورزی، دام‌ها، تالاب هورالعظیم مشخص شد که متاسفانه به علت عدم رعایت الگوی کشت با مشکلاتی روبرو شدیم.

او ادامه داد: تالاب هور العظیم دارای پنج مخزن ورودی است که آب آن توسط رودخانه کرخه و ذهاب‌های نیشکر تامین می‌شود و تلاش ما حفظ حقابه، ماهیان، پرندگان و آب موجود در تالاب است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: برای تامین آب دام هایی از جمله گاومیش حوضچه هایی فراهم شده که نیاز به آب دارند. در این زمینه و همچنین تامین آب دام های سبک تانکرهای آبرسانی مشغول انتقال آب هستند که البته بنیاد برکت و نیروهای مسلح آمادگی برای تامین تانکر های بیشتر را اعلام کردند.

سلیمانی دشتکی افزود: بنیاد برکت طبق تفاهم نامه‌ای در امر حل مشکل تنش آبی در ۴۷۱ روستا استان مشارکت می‌کند و در سفر آتی مدیر عامل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به استان اعتباری علاوه بر هزینه اجرای این تفاهمنامه برای طرح‌های آب استان تخصیص می‌یابد.

استاندار خوزستان گفت: همچنین در این زمینه بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی و محرومیت زدایی ریاست جمهوری نیز اعتبارهای خوبی برای حل مشکل کم آبی در استان در نظر گرفته اند.

سلیمانی دشتکی در پایان در خصوص انتقال آب خوزستان افزود: تا کنون هیچ عملیات اجرایی برای ساخت تونل بهشت آباد انجام نشد‌ه است و هیچ مجوزی برای آن نیز صادر نگردیده است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا مشکلات خشکسالی مدیریت بحران سازمان برنامه و بودجه دولت سیل تالاب رودخانه کرخه پرندگان نیروهای مسلح حضرت امام ریاست جمهوری خسارت استانداری خوزستان انتقال آب تنش آبی تونل بهشت آباد برنا خوزستان کشاورزان و دامداران استاندار خوزستان سلیمانی دشتکی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت همه جانبه مردم آبادان و خرمشهر از عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرنگار مهر، مردم آبادان پس از اقامه نماز جمعه با سر دادن شعارهایی مانند «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» و با در دست داشتن پرچم کشور عزیزمان و حزب الله اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان گوشزد کردند.

در خرمشهر هم نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه و راهپیمایی در مسیر مصلی نماز جمعه تا چهار راه مسجد جامع خرمشهر شعارهای ضد صهیونیستی سر دادند و تاکید کردند در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی و محکومیت استمرار جنایات علیه مردم مظلوم و شجاع غزه در صحنه هستند و دنیا بداند کوچک‌ترین اشتباه آنان بر علیه جمهوری اسلامی ایران پاسخ کوبنده‌تری خواهد داشت.

آنها همچنین حمایت خود را از عملیات وعده صادق اعلام کردند.

کد خبر 6082472

دیگر خبرها

  • حمایت همه جانبه مردم آبادان و خرمشهر از عملیات «وعده صادق»
  • رشد چشمگیر گرما در اروند
  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • رشد نم هوا در اروند
  • تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان
  • عملیات اجرایی سد و شبکه شرفشاه سومار طبق برنامه انجام شود
  • شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  • لزوم ایمنی در مسیر جایگزین جاده در حال ساخت یاسوج-سی‌سخت
  • نم نسبی ۴۹ درصدی در آبادان و خرمشهر