Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@17:20:45 GMT

بررسی نهایی برنامه پنج ساله دوم شهرداری قم

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۰۳۶۷

بررسی نهایی برنامه پنج ساله دوم شهرداری قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالله جلالی امروز و در یکصد و نود و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر با بیان این که بحث تفریغ بودجه شهرداری قم در سال گذشته در دستور کار قرار دارد اظهار کرد: در این راستا و بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر، تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری قم و سازمان های تابعه و همچنین شورای اسلامی شهر باید در همین دوره پنجم شورا مورد رسیدگی قرار گیرد و نهایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بنابراین در نشست امروز شورای اسلامی شهر، تفریغ بودجه سال گذشته شورای اسلامی شهر در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم تفریغ بودجه ۱۳۹۹ شهرداری قم و سازمان های تابعه آن نیز در نشست آتی شورا مطرح و رسیدگی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم همچنین ابراز امیدواری کرد بحث و بررسی برنامه پنج ساله دوم شهرداری قم نیز در نشست فردای کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر نهایی شود و به تصویب برسد.

در عین حال در نشست امروز شورای اسلامی شهر، دو لایحه مربوط به دو توافقنامه منعقده فیمابین شهرداری قم با برخی اشخاص حقیقی درباره تهاتر و یا مُعوّض برخی پلاک های ثبتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

همچنین لایحه اخذ مجوز تمدید مهلت محاسبه عوارض پروانه ساختمانی درب و پنجره سازان تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر همراه شد.

و اما یکی دیگر از دستورجلسه های نشست امروز شورای اسلامی شهر درباره بررسی تفریغ بودجه ۱۳۹۹ شورای اسلامی شهر مقدس قم بود که زین العابدین قراچورلو به عنوان یکی از اعضای این شورا درباره آن گفت: بودجه در نظر گرفته شده برای شورای اسلامی شهر در سال گذشته، جمعا حدود دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که بر اساس اسناد موجود، حدود دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از آن هزینه شده است.

وی با اشاره به تحقق حدود ۹۰ درصدی این بودجه تصریح کرد: مهم ترین کُدهای در نظر گرفته شده در این بودجه مربوط به حق جلسات، حق الوکاله و حق مشاوره ها بوده است.

بر این اساس اعضای شورای اسلامی شهر در پایان جلسه رسمی علنی  امروز خود لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ این شورا را با وصولی قطعی حدود ۲۳ میلیارد و هزینه قطعی حدود ۲۱ میلیارد ریال به تصویب رساندند.

انتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: قم شهرداری بودجه شورای اسلامی شهر شورای اسلامی شهر تفریغ بودجه شهرداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی در تخصیص ارز به دارو در سال گذشته اشکالاتی داشت، اما در پایان سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی چهار جلسه نظارتی درباره دارو برگزار کرد، اما هنوز مشکل گرانی و کمبود دارو حل نشده است.

وی متذکر شد: آخرین جلسه مجلس در این مورد در ۱۹ دی ماه سال گذشته برگزار شد که فرصت دو ماهه‌ای به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه داده شد. همچنین مقرر شد ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه‌ها و ۳۰ درصد را بیماران بپردازند که این اتفاق رخ نداده و تقریباً پرداختی از بیمه و بیمار به صورت برابر است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین اشکال در این زمینه به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه بازمی‌گردد، گفت: بانک مرکزی منابع ارزی را برای دارو تأمین نکرده است.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: همچنین سازمان برنامه و بودجه ۷۰ همت طلب دارو را پرداخت نکرده و سازمان تأمین اجتماعی هم طلب دانشگاه علوم پزشکی را نپرداخته است که باید این موارد رسیدگی شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: علاوه بر جلسات صحن مجلس، بنده نیز برای بررسی علل کمبود دارو جلسات جداگانه‌ای با مسؤولان بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان داشتم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان درباره دارو مسؤولیت دارند، تصریح کرد: بانک مرکزی برای اختصاص ارز دارو در اواخر بهار و ابتدای تابستان اشکالاتی داشت که باعث ایجاد مشکلاتی در توزیع دارو شد، اما در پایان سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند.

دیگر خبرها

  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • مطالبات مردم را تا نتیجه نهایی پیگیری می‌کنیم