Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» رسول فرخی میکال در نشست علنی صبح امروز(دوشنبه، ۲۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت:  ملت شریف ایران! من امروز به سبب تمام کمبودها و مشکلات موجود از شما عذرخواهی می کنم. بار سنگین قانون گذاری در نظام جمهوری اسلامی بر عهده نمایندگان مجلس است که به تعبیر امام خمینی (ره) " مجلس در راس امور است" ارتباط منطقی برپایه همکاری ، همدلی و هم افزایی وظیفه مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وظیفه زمانی تحقق پیدا می کند که با نظارت قانونی مجلس و پاسخگویی دو قوای دیگر بر محور تعامل که بزرگترین شاخص حل مشکلات مردم در داخل کشور و بهترین شیوه است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری برخی از خصوصیات انقلاب اسلامی را چنین بیان می کند؛ احیای ارزش های دینی و اخلاقی، مردمی بودن، حمایت از طبقات محروم، بیداری اسلامی در میان مسلمانان، احیا و کرامت ارزش زن است.

وی افزود: امروز زمانی که مقام معظم رهبری این مجلس را انقلابی می داند، یعنی نمایندگان دوره یازدهم در طراز انقلاب اسلامی هستند بنابراین شاخص ترین وظیفه نمایندکان مجلس بازگشت به رویکرد انقلاب اسلامی در ریل گذاری قانون کارآمد برای توسعه و آبادانی کشور است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: در گام دوم انقلاب مردم انتظار دارند نمایندگانشان با تدبیر و تدوین قانون، محور اقتصاد را از سیاست بازی ها و جناح بندی ها کاملا جدا کنند. مردم از رییس جمهور منتخب می خواهند در عرصه سیاست خارجی نیز ماندد دولت های گذشته عمل نکنند که با شعار اقتدار سیاست خارجی وارد شدند و در عمل دچار آسیب سیاست زدگی  وهوای نفس شدند و یا با مذاکره و سازش برجام که در عمل نافرجام بود، مشکلات بزرگی را برای کشور ایجاد کردند. بعد که مسیر سیاست خارجی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و در نهایت مکتب مقام معظم رهبری را دنبال کنند که ایستادگی و مقاومت عامل پیروزی و عقب نشینی نظام سلطه خواهد شد.

فرخی میکال گفت: امروز با توجه به وضعیت جامعه و اقتصاد فعلی تذکر و سوال نمایندگان مجلس به جایی نرسید، هر روز شاهد کوچک شدن اقتصاد، افزایش فقر و تبعیض سطح استاندارد های زندگی و خروج سرمایه از کشور، عدم ثبات اقتصادی و نرخ دو رقمی تورم  و رکود اقتصادی در کشور هستیم که در این خصوص مردم از رییس جمهور منتخب انتظار دارند که از جمله تاریخی مقام معظم رهبری " با دستمال کثیف نمی شود شیشه را پاک کرد" شروع نماید که از منابع انسانی متعهد و کار آمد با تفکر جهادی از سراسر کشور استفاده کند تا بتواند کلیه مشکلات کشور و وضع  موجود از موانع و محدودیت های محیط کسب و کار و سرمایه گذاری داخلی و خارجی به صورت شفاف انجام دهند و فعالیت های اقتصادی در کشور را مدیریت کند.

وی ادامه داد: این مردم از رییس جمهور منتخب و مجلس انقلابی انتظار دارند که اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و پذیرش تاثیر بخش خصوصی در توسعه کشور را عملیاتی کنند و در این دوره مهم پیشرو هدفگذاری دولت برای رسیدن به تورم تک رقمی، تقویت اقتصاد داخلی، واقعی کردن اوضاع کشور از جمله نرخ ارز، نرخ سود بانکی و بهای حامل های انرژی، هدفمند کردن یارانه ها، حذف و حداقل رسانی کسری بودجه و تقویت و تعامل با اقتصاد جهانی باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس افزود: اجرای کامل رتبه بندی فرهنگیان و همطرازی هیات علمی  مورد انتظار است. دایمی بودن حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی، تبدیل وضعیت قانونی کار و قراردادی و تعیین تکلیف ناظران چای.

وی خطاب به رییس جمهور گفت: استان گیلان وطن دوم ملت عزیز ایران است که هزینه مردم شریف گیلان ملی است ولی بودجه های آن استانی است. مردم گیلان در طول ۴۲ سال با داشته هایشان زندگی کردند که به عنوان مثال پروژه مجتمع فرهنگی هنری شهرستان لاهیجان در طول ۲۰ سال ، ۳۰ درصد پیشرفت داشته است که زمانی که از وزیر محترم سوال شد، ایشان گفتند که پروژه استانی است و نمی توانیم از محل ملی کمک کنیم.

فرخی میکال خطاب به رییس جمهور افزود: با توزیع ۱۵ درصد بودجه کشور در استان ها، می توان کار عمرانی انجام داد؟ پروژه فاضلاب شهرستان سیاهکل بعد از ۲۷ سال، ۱۰ درصد پیشرفت داشته است. پروژه فاضلاب شهرستان لاهیجان بعد از ۲۷ سال، ۵۰ درصد پیشرفت داشته است. مسیر اصلی سنگر- سراوان-سیاهکل از اتوبان تبدیل به جاده ۴ بانده شد و تمام زیر گذر و روگذر آن حذف شد و به دلیل تصادفات زیاد به اتوبان مرگ شهرت دارد. جاده به دریا شهرستان لاهیجان بعد از ۲۰ سال هیچ اقدامی صورت نگرفته است. درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی لاهیجان بعد از ۱۵ سال شروع نشده است. جاده گردشگری سیاهکل به دیلمان بعد از ۱۵ سال هیچ اقدامی صورت نگرفته است. تجهیز اراضی یکی از نیاز های اساسی کشاورزی گیلان است که بعد از ۳۰ سال، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: درفصل برداشت برنج به جای حمایت از کشاورزان، برنج وارد می شود و لایروبی به کندی صورت می گیرد و دلیل عدم حمایت از کشاورزان ، چای کاران و ابریشم، زمین ها تبدیل به ویلاهای گردشگری شده است. بزرگترین مشکل مردم در گیلان، منابع طبیعی و بنیاد مسکن است. مردم روستا ها برای احداث یک باب واحد مسکونی برای فرزندانشان دچار مشکل هستند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس  خاطرنشان کرد: از وزیر بهداشت به دلیل صدور دستور رسیدگی به وضعیت بیمارستان های حوزه انتخابیه کمال تشکر را دارم.

منبع: نماینده

کلیدواژه: گیلان نطق میان دستور مقام معظم رهبری درصد پیشرفت رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در برنامه تلویزیونی گفت: در اوایل دهه ۹۰ وقتی مشکلی در زمینه مایحتاج مردم در حوزه کشاورزی، پروتئین و ... پیش می‌آمد ۳ نهاد متولی بودند و از این روز مجلس یازدهم تلاش کردیم مدیریت واحدی را اجرایی نمایین و ر حوزه کشاورزی و تامین گوشت فقط وزارت جهاد کشاورزی پاسخگو است.

او افزود: در این مجلس مصوب شد که نقشی را به عهده سندیکا‌ها و انجمن‌های صنفی که مرتبط با کشاورزان است بدهیم، اما اکنون باز هم کشاورزان گلایه‌مند هستند و دلیل آن نیز تورم و افزایش هزینه‌های تولید طی سال‌های گذشته است که کشاورز را با مشکلاتی برای تامین درآمد مواجه کرده است.

آقای یوسفی می‌گوید: توجه به بخش کشاورزی در خوزستان با تولید ۱۷ و نیم میلیون تن محصولانت باغی و زراعی که با فاصله از استان‌های دیگر است یعنی توجه به پیشران‌های اقتصاد و قطعا توجه به کشاورزی هم باعث پیشرفت و تامین کالا‌های اساسی و امنیت غذایی است و هم معیشت کشاورز استان را تامین می‌کند.

تکمیل می‌شود...

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری
  • راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»
  • پاسخ تنبیهی به اسرائیل به دستور رهبری و خواسته مردمی بود
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • ۱۳۰ هزار میلیارد تومان، اعتبار مورد نیاز طرح دارویار
  • متاسفانه فقط ۶۹ هزار میلیارد تومان به طرح دارویار اختصاص داده اند
  • بیانیه نماینده مردم قم در مجلس در پی عملیات شکوهمند «وعده صادق»
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کنیم