Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - با فراهم شدن مقدمات کار و انتخاب پیمانکار پروژه، عملیات اجرایی فاز نخست توسعه شرقی خط 4 مترو تهران بزودی آغاز خواهد شد.
به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیرعامل شرکت مترو با اعلام مطلب فوق افزود: پیرو اولویت‌بندی خروجی‌های طرح جامع حمل و نقل ریلی مصوب شهر تهران، قصد داریم اوایل مرداد ماه عملیات اجرایی فاز نخست پروژه توسعه شرقی خط 4 را با تکیه بر منابع غیرنقد شهرداری تهران شروع نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاز نخست پروژه توسعه شرقی خط 4 از میدان شهید کلاهدوز تا تقاطع بزرگراه‌های شهید سلیمانی و شهید باقری امتداد پیدا خواهد کرد تا پهنه شرقی تهران از مواهب سیستم حمل و نقل ریلی زیرزمینی بیشتر بهره‌مند شود. البته کل طرح از میدان شهید کلاهدوز تا پردیس شهید عباسپور (منطقه حکیمیه) امتداد دارد.
مدیرعامل شرکت مترو طول مسیر کل پروژه مذکور را 11 کیلومتر عنوان کرد و افزود: احداث 10 ایستگاه در این پروژه پیش‌بینی شده است که 2 ایستگاه آن با خطوط دیگر تبادل مسافر خواهد داشت. البته یک ایستگاه تبادلی نیز با خطوط اکسپرس که در آینده ساخته خواهد شد، منظور شده است. در فاز نخست 4 کیلومتر از پروژه در برنامه ساخت قرار گرفته است.
امام در پایان افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، برآورد می‌شود در افق 20 سال آینده، حدود 25 درصد از کل مسافران خط 4، مراجعانی باشند که از ایستگاه‌های بخش توسعه شرقی آن استفاده خواهند کرد.
با تکمیل پروژه توسعه شرقی خط 4 مترو تهران، اهالی محله‌های تهران نو، تهرانپارس (شرقی و غربی)، دردشت، حکیمیه، میدان شقایق، میدان شاهد و همچنین مراجعان دانشگاه شهید عباسپور و دانشگاه آزاد واحد تهران – شمال، دسترسی آسانتری به شبکه حمل و نقل ریلی پیدا خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پروژه توسعه شرقی خط 4 فاز نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات اهالی شرق تهران از ترافیک بزرگراه شهید باقری | پل دوبرگردان ۴۸۰ تنی در حال نصب است

به گزارش همشهری آنلاین؛ کوتاه شدن سفرهای درون شهری و صرفه جویی در مصرف سوخت که در نهایت منجر به کاهش آلودگی پایتخت می‌شود، از جمله موضوعاتی است که مدیریت شهری ششم با اولویت آن را پیگیری می‌کند.

پروژه پل دور برگردان بزرگراه شهید باقری هم با هدف ایمن سازی تردد، روان سازی ترافیک و کوتاه شدن سفرهای درون شهری عملیاتی شده است و هادی حق بین در روزهای اخیر با بازدید از این پروژه آن را از طرح‌های مهم مناطق ۴ و ۸ دانست و گفت که اصلاح تقاطع‌های ناقص و ایجاد دسترسی‌های جدید در محورهای مواصلاتی پایتخت از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت فنی و عمرانی در دوره ششم مدیریت شهری است که بهره برداری از آنها سبب صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان می شود.

به گفته او با توجه به ایام نوروز و خلوتی معابر نصب سازه‌های این پروژه در حال انجام است. سازه فولادی پل دوربرگردان باقری جانبازان، با عرشه ۴۸۰ تنی، به کمک ۲ جرثقیل ۱۰۰ و ۱۶۰ تنی هم اکنون در حال نصب است.

کد خبر 840990 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها ترافیک - شهری طرح‌های عمرانی شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • نجات اهالی شرق تهران از ترافیک بزرگراه شهید باقری
  • نجات اهالی شرق تهران از ترافیک بزرگراه شهید باقری | پل دوبرگردان ۴۸۰ تنی در حال نصب است
  • لحظه ورود اتوبوس به ایستگاه مترو! + فیلم
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های صنعت نفت در مترو
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • جابجایی ۲۶ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در «محفل قرآنی امام حسنی‌ها» با مترو
  • آغاز عملیات پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • اقدامات توسعه‌ ای متروی تهران برای۱۴۰۳
  • اقدامات توسعه‌ای مترو تهران برای سال ۱۴۰۳
  • توسعه شرقی خط ۴ مترو؛ نیازی که فراموش شده است