Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خانه ملت قاضی زاده هاشمی بر اساس آمار و نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایسپا وابسته به جهاددانشگاهی و مرکز تحقیقات صداوسیما، میزان مشارکت قطعی در انتخابات قبل از ثبت نام و در دیماه سال ۹۹ نزدیک به ۲۷ درصد بود، که بعد از شکل گیری فضای انتخابات در کشور این آمار در آغاز ثبت نام نامزدها به ۳۴ درصد و در فرآیند ۲۱ روزه تبلیغات و بسیج افکار عمومی در روز انتخابات میزان مشارکت به ۴۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد رسید که این مهم بر نقش موثر کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در هدف گیری درست، طراحی، تنظیم و پردازش برنامه‌های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تاکید دارد.

همچنین بر اساس آمارهای موجود ۸۶.۶ درصد مردم از طریق صداوسیما اقدام به پیگیری مناظره‌ها کرده‌اند و اعتماد به سوالات مناظره‌ها و موضوع بندی برنامه‌های مناظره ۸۳ درصد بود و در نظرسنجی دیگری، ۵۸.۲ درصد مردم، اخبار مربوط به انتخابات را از طریق صداوسیما دنبال کرده‌اند و ۳۲.۱ درصد از طریق فضای مجازی اخبار انتخابات را دنبال می‌کردند.

در مورد شکایات صورت گرفته ۱۱ شکایت از نامزدها و اشخاص حقیقی و حقوقی در حین انتخابات صورت گرفت که در کمیسیون بحث و تعیین تکلیف شد و این اقدام قانونی  در قالب پاسخگویی به مطالب توهین آمیز و هتک حرمت سایر نامزدها و یا سایر افراد و یا اقدام مغایر قانون بر اساس ماده ۶۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری صورت پذیرفت.

در مورد شکایت از اقدام برنامه‌های انتخاباتی صداوسیما که نامزدها در آن حضور نداشتند، ۳ شکایت واصل شد که این شکایات در شورای نظارت بر صداو سیما رسیدگی خواهد شد.

بیان این نکته نیز حائز توجه است که کمیسیون از ۵ خرداد تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ (تا پایان تبلیغات) روزانه بطور متوسط ۱۰ ساعت و در ۲ نوبت تشکیل جلسه داد و بر کلیه اقدامات تبلیغاتی نظارت داشت.

ضمن آنکه کمیسیون نظارت بر تبلیغات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با یکایک ۷ نامزد تشکیل جلسه داد و ضمن ابلاغ قانون و دستورالعمل‌های تبلیغات انتخابات، در طول تمامی مناظره‌ها، تمامی اعضای این کمیسیون حضور داشتند.

باتوجه به انتقادات وارده نسبت به ۲ مناظره اول، کمیسیون با تغییر محتوا و ساختار در مناظره سوم سعی کرد در آخرین مناظره همه نامزدها دیدگاه‌های خود را شفاف تر و صریح تر مطرح کنند.

کد خبر 615513 برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!

به گزارش خبرآنلاین انتخابات برای تعیین سرنوشت ۵۴۳ کرسی مجلس سفلی پارلمان هند، موسوم به «لوک سابا» از امروز جمعه آغاز شد؛ انتخاباتی که به موجب آن نزدیک به یک میلیارد رای دهنده در مدت بیش از یک ماه تا تاریخ اول ژوئن در آن شرکت کرده و به نامزد و حزب مورد نظر خود رای می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک دو رقیب اصلی در انتخابات سراسری پر جمعیت‌ترین کشور جهان عبارتند از «ائتلاف دموکراتیک ملی» که توسط حزب «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند موسوم به حزب «بهاراتیا جاناتا»، رهبری می‌شود و ائتلافی متشکل از ۲۶ حزب موسوم به «ائتلاف فراگیر توسعه ملی هند» که رهبری آن را حزب مخالف اصلی یعنی «حزب کنگره ملی هند» بر عهده دارد.

به نقل از ایسنا ۹۶۹ میلیون نفر رای‌دهنده هندی واجد شرایط شرکت در این انتخاباتی که در هفت مرحله برگزار می‌شود، هستند. اولین مرحله در بازه زمانی ۱۹-۲۵ آوریل در ۱۰۲ حوزه انتخاباتی و ۲۱ ایالت برگزار می‌شود. پس از این مرحله نیز تعداد ۴۴۲ حوزه انتخاباتی و ۵۸ ایالت دیگر تا اول ژوئن در مراحل بعدی انتخابات که تا اول ژوئن به پایان خواهد رسید، شرکت خواهند کرد. شمارش آرای انتخابات نیز از روز چهارم ژوئن شروع خواهد شد.

نخست‌وزیر هند همچنان امیدوار است برای سومین دوره متوالی پیروز انتخابات سراسری شود در حالی که احزاب مخالف می‌گویند در صورت ماندن او در قدرت، هندی‌ها بسیاری از آزادی‌ها را از دست خواهند داد.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که حزب بهاراتیا جاناتا متعلق به مودی و متحدانش برای سومین بار در انتخابات پارلمان هند پیروز خواهند شد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897009

دیگر خبرها

  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • سفر دولت سیزدهم به استان، بارقه های امید را تقویت کرد
  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • آثار و پیامد‌های عملیات وعده صادق در تنبیه متجاوزان صهیونیست
  • معاون رییس جمهور: دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح ،خلع سلاح شده است
  • مردم استان بوشهر نماد ایرانی واقعی هستند
  • مستمری والدین شهدا به ۱۵۰ میلیون ریال در سال جاری رسیده است
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟