Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@10:57:18 GMT

ابوترابی: جنگ آب در کشور بوجود آمده!

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۰۹۲۱

ابوترابی: جنگ آب در کشور بوجود آمده!

ابوالفضل ابوترابی در جلسه علنی امروز(دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: در حال حاضر کشور با چندین جنگ واقعی مثل جنگ اقتصادی، بیماری کرونا، خشکسالی، بی‌برقی و .... مواجه است اما وعده الهی «همانا پس از هر سختی آسانی می‌آید» نزدیک است.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به ریاست سید ابراهیم رئیسی بر دولت سیزدهم گفت: مردم با انتخاب خود تغییر را با آراء خود فریاد زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم از ترک فعل‌های بزرگی مثل عدم ساخت و ساز مسکن، عدم ساخت پالایشگاه‌ها و… خسته‌ شدند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس مدعی شد: دولت دوازدهم کشور را با وعده سیب و گلابی برجام سر کار گذاشت. دستگاه‌های امنیتی باید پاسخ دهند که آیا این اقدامات با سوء نیت بوده یا خیر.

ابرترابی گفت: حالا با آمدن مرد میدان مثل سوابق درخشانمان در جنگ تحمیلی با توکل به خدا، همدلی مردم و مسئولان پیروز میدان خواهیم شدیم. شبیه تجربه جنگ پیچیده و خطرناک داعش که‌ توسط سرویس‌های اطلاعاتی - امنیتی کشورهای متخاصم بوجود آمده بود، با مرد میدان یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی تهدید بدل به فرصت شد و ایران بدل به یک ابر قدرت سیاسی شد.

وی همچنین با بیان اینکه ایران همزمان با جنگ اقتصادی تهدید کرونا را به فرصت بدل کرد، گفت: کشورمان تولید ماسک را از ۶ میلیون به ۴۰ میلیون رساند و در تولید و صادرات ونتیلاتور، واکسن کرونا و داروهای مربوطه و تولید الکل تبدیل به صادرکننده شدیم و راه بیست ساله را یک ساله طی کردیم. سه نمونه از بحران‌های بزرگ کشور را که کشور را بدل به ابر قدرت نظامی، سیاسی و ابر قدرت تولید واکسن کرونا کرد را مثال زدم بگویم اگر مردم مرد میدان را انتخاب کنند، می‌توانیم تهدیدهای بزرگ را به فرصت‌های بزرگ تبدیل کند.

ابوترابی در خصوص بحران اقتصادی گفت: خروجی جنگ اقتصادی ما نیز ابر قدرتی اقتصادی خواهد بود به شرطی که مسئولان عین مردم و بین مردم باشند؛ با صداقت با مردم حرف بزنند تا بتوانیم اعتماد سلب شده را بازگردانیم. با امکانات موجود آینده کشور بسیار امیدوار کننده است. مشکلات بسیار بزرگی داریم اما جوانان تحصیل کرده، منابع طبیعی عالی جغرافیای فوق‌العاده داریم. تنها حلقه گمشده ما قوه مجریه قوی بود که مرد میدان انتخابات اخیر ان شاءالله می‌تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با اشاره به بحران آب در برخی استان‌های ایران گفت: جنگ آب در کشور بوجود آمده است. ما باید با همدلی، اتحاد و نگاه ملی موضوع آب را حل کنیم. طرح‌های ما برای آب، طرح‌های پَت و مَت است. برای مثال برای انتقال آب به اصفهان، آب چهار محال و بختیاری ۹۰۰ کیلومتر از کارون به خلیج فارس می‌رسد و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای شیرین کردنش خرج می‌کنیم و به اصفهان انتقال می‌دهیم؟ آیا چیزی جز پَت و مَت چیزی به آن می‌توان اطلاق کرد.

پَت و مَت، نام دو شخصیت در یک انیمیشن خارجی است که دچار مشکلاتی شده و سعی در تصحیح اشتباهات با استفاده از تمامی وسایل ممکن و غیرممکن دارند! اما به شکل طنزگونه‌ای مشکلات جدیدی به وجود می‌آید./ ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: نماینده مجلس ابوترابی جنگ آب مرد میدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تعاونی‌ها در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم

مرتضی عزتی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره نقش تعاونی‌ها در تحقق شعار سال اظهار کرد: در اکثر کشور‌های دنیا، تعاونی‌ها فقط در بخش‌های خاصی می‌توانند موفق باشند و اگر خارج از آن بخش‌هایی که اقتصاد توصیه کرده توسعه یابند و در این بخش سرمایه‌گذاری شود و امکانات کشور را صرف آن کنیم موجب ناکارآیی‌های اقتصادی خواهد شد و رشد اقتصادی را نه‌تن‌ها افزایش نمی‌دهد بلکه عکس آن اتفاق می‌افتد.

وی افزود: یک بخش‌هایی در همه جای دنیا وجود دارد که در آن تولیدکنندگان کوچک، کالا‌های همگن تولید می‌کنند مانند بخش کشاورزی که همه گندم تولید می‌کنند و اگر اینها بتوانند تعاونی‌هایی را راه اندازند که مواد اولیه مورد نیازشان را از این طریق تأمین کنند و بتوانند در بستر آن کالا‌های تولیدشده را به فروش برسانند یا بنگاه‌های حاشیه‌ای را در تعاونی‌ای که تشکیل داده‌اند ایجاد کنند، می‌توان گفت تشکیل تعاونی در رشد این واحد‌ها مؤثر است.

فعالیت‌های تولیدی بزرگ در قالب تعاونی موفق می شوند

این کارشناس اقتصادی بیان کرد:، اما در بخش‌های دیگر مانند بخش صنعت، تعاونی نمی‌تواند موفق شود. اصلاً امکان ندارد بخش قابل توجهی از فعالیت‌های تولیدی بزرگ در قالب تعاونی موفق شوند حتی ممکن است ناکارآیی را در این بخش‌ها افزایش دهد.

عزتی ادامه داد: اگر می‌خواهیم تعاونی‌ها را توسعه دهیم و رشد اقتصادی را هدف قرار دهیم فقط باید در بخش‌هایی مانند کشاورزی، شیلات، دامپروری، دامداری و مشابه این‌ها سرمایه‌گذاری و ورود پیدا کرد و خارج از این‌ها به ندرت پیش می‌آید که تعاونی‌ها موفق باشند و بتوانند به رشد اقتصادی کمک کنند.

وی با بیان مثالی تأکید کرد: به عنوان مثال در کشور ما تعاونی‌های تأمین نهاده‌های تولیدات کشاورزی توانسته‌اند اثرگذار باشند و وضعیت هزینه‌ای کشاورزان را بهینه کرده‌اند ولی در مقابل اکثر تعاونی‌هایی که در بخش صنعت فعالیت داشته‌اند تعطیل شده‌اند. پس تعاونی در بخش صنعت نمی‌تواند موفق ظاهر شود.

از مالکیت بخش دولتی بکاهیم

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: تعاونی‌ها ابزار مناسبی در تولید هستند ولی نه در همه بخش‌های تولیدی و اگر بیش از پیش در همه بخش‌ها مورد استفاده قرار گیرند امکان دارد بازدهی اقتصادی را کاهش دهند. پس باید به این موضوع مهم توجه شود تا در راستای تحقق شعار سال خیلی همه چیز را به تعاونی‌ها نسپاریم و بیشتر تلاش‌ها بر تقویت بخش خصوصی متمرکز شود و از مالکیت بخش دولتی بکاهیم. به طور کلی تعاونی‌ها در کنار بخش خصوصی در تحقق شعار سال مثمر ثمر خواهند بود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم حلقه مفقوده اقتصاد
  • نقش تعاونی‌ها در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم
  • تشریح راهبرد‌های کلان و خرد در زمینه تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • «هماهنگی میدان و دیپلماسی» جلوه‌ افتخارآمیز عملیات نیروهای مسلح کشورمان بود
  • «هماهنگی میدان و دیپلماسی» و «دقت بالا در اجرا» از جلوه‌های افتخارآمیز عملیات نیروهای مسلح بود
  • «هماهنگی میدان و دیپلماسی» و «دقت بالا در اجرا» از جلوه‌های افتخارآمیز عملیات نیرو‌های مسلح بود
  • پیشنهادات ۱۶ گانه عضو هیات رئیسه اتاق ایران برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • تشکر تبریزی‌ها از سپاه برای تنبیه سخت اسرائیل + فیلم
  • مشارکت مردم در تولید تنها راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان
  • «جهش تولید» باطل السحر مشکلات اقتصادی است