Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه برخی مشاوران املاک آذربایجان‌غربی بدون مجوز و پروانه فعالیت کرده و بسیاری از تخلفات و جرایم از این مشاوران املاک فاقد مجوز نشأت می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سردار مسعود خرم‌نیا امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان که از طریق ویدیو کنفرانس با حضور روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی برگزار شد با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی اظهار داشت: برخورد در مراحل اولیه و در زمان حصارکشی بسیار مهم و پیشگیری کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی افزود: متاسفانه مشاوران املاک نیز بدون مجوز و پروانه فعالیت کرده و بسیاری از تخلفات و جرایم از این مشاوران املاک فاقد مجوز منشاء می‌گیرد و فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی نیز بسیار اهمیت دارد و بازدارنده است.

در ادامه رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ضمن تاکید به اقدام به موقع مسئولان در موضوعات مرتبط با حقوق بیت المال گفت: دادگستری امانت‌داران این نظام و مردم بوده و باید این مهم را در حوزه کاری خود یک اصل قرار داد و باید در موضوعات مرتبط با حقوق بیت المال اقدام به موقع، بجا و قانونی انجام شود.

دادگستری در حوزه صیانت از حقوق بیت‌المال به‌طور جدی ورود کرده است

ناصر عتباتی افزود: دادگستری در حوزه صیانت از حقوق بیت المال به طور جدی ورود کرده و در بحث حفاظت از اراضی کشاورزی به طور میدانی وارد عمل شده ‌تا از تجاوزات و تصرفات افراد سود‌جو که هدفمند کار می‌کنند جلوگیری و با آنان برخور قانونی و قاطع صورت پذیرد.

وی در ادامه خطاب به مسئولان و مدیران مرتبط با حوزه حفاظت از حقوق بیت المال تاکید کرد: اتخاذ اقدامات پیشگیرانه بسیار مهم است و سبب کاستن هزینه‌های مرتبط با رفع تصرفات و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز می شود، بنابراین نگاه دادگستری باید نگاه پیشگیرانه باشد و هر مسئولی در حوزه کاری خود تلاش کند برنامه‌های پیشگیرانه متناسب با وضعیت استان طراحی، پیش بینی و اجرا کند.

انتقاد تند مشاوران املاک از معاونت مسکن و ساختمان/ قلی‌خسروی: کم‌کاری وزارت راه بازار مسکن را بحرانی کردوزارت راه: مشاوران املاک معضل بازار اجاره مسکن هستندپل ارتباطی میان مشاوران املاک و آگهی‌دهندگان شخصی

رئیس شورای قضایی آذربایجان‌غربی در ادامه اظهار داشت: اگر خود را در مقابل آیندگان پاسخگو می‌دانیم باید در نحوه عملکرد و فعالیت خود در عرصه های منابع طبیعی و کشاورزی تجدیدنظر کرده و با حساسیت و دلسوزی و پشتکار امور را پیگیری کرد. اینکه امروز دریاچه ارومیه بدین شکل درآمده است،  ناشی از برخی فعالیت‌ها و عملکردها در برخورد با متخلفانی همچون افرادی که اقدام به حفر 63 هزار حلقه چاه غیر مجاز پیرامون آن کرده‌اند بر می‌گردد و اگر امروز بی تفاوت باشیم و دست وضعیت بدتر خواهد شد.

عتباتی خطاب به مسئولان سازمانها و نهادهای مرتبط با صیانت از حقوق بیت المال گفت: باید در قدم اول در حوزه مسئولیت‌ها و ورودهای خود بازنگری جدی داشته و اگر از لحاظ نیرو و تجهیزات محدودیتهایی دارند در شورای حفاظت از حقوق بیت المال مطرح تا این کمبودها برطرف شود و در قدم دوم از روسا و داستان‌های حوزه‌های قضایی درخواست می‌شود که اگر با کم کاری، ترک فعل و سهل انگاری مدیران مواجه شوند با آنان برخورد کرده و بی‌تردید دستگاه قضایی نگاه و برخورد منفعلانه در انجام وظایف را بر نمی تابد.

وی تاکید کرد: پشت میز نشینی آفت مدیریت است و باید وارد میدان عمل شد و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت و برای حل آن اقدام کرد.

عتباتی به اهمیت فرهنگ سازی اشاره کرد و اظهار داشت: باید با فرهنگ سازی اهمیت حفظ اراضی کشاورزی و تبعات سوء و جبران ناپذیر تغییر کاربری آنها به مردم بیان شود و باید مردم بدانند که یکی از امور مهم و مرتبط با استقلال کشور، استقلال غذایی است که حاصل این زمینهای کشاورزی بوده و با قطعه قطعه کردن آنها این استقلال که ثمره خون شهدا است به خطر می افتد.

‌مجیدی داستان مرکز استان و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قلع و قمع ها، دارای آثار بدی است، اولویت مدیران دستگاهای مجری را پیشگری و اقدام به موقع برشمرد و توصیه کرد: اقدامات مدیران در برخورد با متخلفات و متصرفین اراضی ملی باید به صورت گسترده و همه جانبه صورت پذیرد.

انتهای پیام/7548/ ز‌

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حقوق بیت المال مشاوران املاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ حکم سبز در آذربایجان‌غربی صادر شد

سعید شهند مدیرکل حفاظت‌ محیط‌زیست آذربایجان‌غربی با بیان اینکه توجه ویژه قضات استان به امر حفاظت از محیط زیست قابل تقدیر است، گفت: صدور ۳۱ حکم سبز نشان از اهتمام و توجه ویژه قضات استان به امر حفاظت و صیانت از محیط زیست و انفال الهی است.

وی با اشاره به مصادیق و نمونه‌های احکام سبز صادر شده نیز اضافه کرد: تهیه علوفه برای حیات وحش، تهیه بسته‌های آموزشی زیست محیطی و آبیاری درختان پارک ملی دریاچه ارومیه از جمله احکام سبز صادر شده هستند.

شهند با ابراز امیدواری درخصوص تبدیل شدن این احکام به رویه‌ای خاص افزود: متخلفان حوزه حفاظت محیط زیست بایستی آگاه باشند، در صورت خسارت رساندن به محیط زیست، مراجع قضایی بر اساس قانون با آنها برخورد کرده و حکم مناسب را صادر می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست در راستای عمل به وظایف سازمانی خود و صیانت از ودیعه‌های الهی، با حضور شبانه روزی در مناطق و عرصه‌های طبیعی با هرگونه تخلف زیست محیطی برخورد کرده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

شهند گفت: نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست نیازمند آموزش‌های مستمر است و کارشناسان آموزش و محیط بانان حفاظت محیط‌زیست در سراسر استان نیز با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در طول سال تلاش می‌کنند تا با افزایش آگاهی‌ها و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست، میزان تخلفات و جرایم این حوزه به حداقل برسد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست از همفکری و هم افزایی قاضیان و مسئولان و مدیران دستگاه قضایی در این عرصه بهره‌مند است و حمایت دستگاه قضایی از ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست به عنوان ضابطان قضایی، زمینه برخورد قاطع آنان را در برخورد با متخلفان این حوزه فراهم می‌سازد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی ورزشکاران سازمان یافته حوزه بانوان در آذربایجان‌غربی
  • ۳۱ حکم سبز در آذربایجان‌غربی صادر شد
  • توقیف محموله ۱۰ تنی روغن موتور قاچاق در مراغه
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس
  • انحصارزدایی از بازار اجاره نویسی با اعطای حق انتخاب به مردم
  • عدم رعایت فاصله مجاز، بیشترین تخلفات جاده ای آذربایجان غربی در نوروز
  • ۸۰۰۰مسافر نوروزی از طریق فرودگاه های آذربایجان غربی جابجا شده اند
  • بشنوید | تبلیغات منفی سنگین علیه امام حسن(ع) در طول تاریخ از کجا نشأت می گیرد؟
  • بازاریان آذربایجان‌غربی ۵۲ میلیارد ریال جریمه پرداخت کردند
  • پیشبینی دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران از انفجار قیمت مسکن در آینده؟