Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@22:42:16 GMT

سازمان سنجش به مجلس: بفرمایید تحقیق و تفحص!

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۱۷۹۲

سازمان سنجش به مجلس: بفرمایید تحقیق و تفحص!

 

به گزارش تابناک، سازمان سنجش آموزش کشور در پی موافقت امروز ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «سازمان سنجش آموزش کشور با بیش از ۵۳ سال سابقه، مسئولیت سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور را به عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طی این فعالیت و عملکرد تلاش کرده است با استقرار نظام کارآمد و روش های علمی سنجش و اندازه گیری و ارزیابی دانش داوطلبان ورود به آموزش عالی کشور در سطوح مختلف آموزشی این امر را به بهترین وجه ممکن به انجام برساند که حاصل این تلاش برقراری عدالت آموزشی و توزیع فرصت های تحصیلی در تمام مقاطع آموزش عالی کشور بوده و این خدمت که بر عموم مردم پوشیده نیست موجب راهیابی متقاضیان از محروم ترین اقشار به بهترین دانشگاه های کشور شده است.

در سال های اخیر با توجه به رشد روزافزون داوطلبان ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، سنجش و اندازه گیری از اهمیت بیشتری برخوردار شده و حساسیت جامعه نیز بیشتر شده است.

سازمان سنجش آموزش کشور ضمن درک حساسیت و اهمیت وجودی این سازمان با توجه به شفافیت کامل در تمامی حوزه های کاری این سازمان و مشخص بودن اسناد و مدارک مالی در تمام دوره های مدیریتی، آمادگی کامل خود را با هرگونه تحقیق و تفحص نهادهای رسمی کشور در زمینه آزمونها، نحوه برگزاری، آزمون سازی و شرکت تعاونی خدمات آموزشی کارکنان سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می کند.

این فرصت مغتنمی است تا نمایندگان و سایر دستگاه های نظارتی با گوشه ای از زحمات طاقت فرسای خدمت گزاران مردم در این سازمان از نزدیک آشنا شوند.»

گفتنی است در جلسه علنی امروز دوشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی، بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور از سال ۱۳۹۱ در دستور کار صحن قرار گرفت که نمایندگان با ۱۶۰ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در جلسه با این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

در متن این تحقیق و تفحص آمده است: سازمان سنجش آموزش کشور یکی از دستگاه‌هایی است که تاکنون هیچ گونه گزارش عملکرد شفافی به نهادهای نظارتی و مجلس شورای اسلامی ارائه نداده و ایرادات و ابهامات زیادی در حوالی آن مطرح بوده و روز به روز این ابهامات و سوالات بیشتر می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بحران آب طالبان موج پنجم کرونا حمیدرضا صدر بحران آب خوزستان اصغر فرهادی سازمان سنجش آموزش مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص بحران آب طالبان موج پنجم کرونا حمیدرضا صدر بحران آب خوزستان اصغر فرهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۱۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: یک طرح در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح تقویم آموزشی تهیه شده است که به شورای عالی آموزش و پرورش جهت بررسی ارجاع شد و این شورا اصلاحاتی اعمال کرد و آن را به مجلس بازگرداند.

وی افزود: این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد و هم‌اکنون در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در صورتی که این طرح به مصوبه مجلس تبدیل شود، مصوبه قبلی که زمان آغاز و پایان سال تحصیلی را تعیین کرده بود، لغو می‌شود و اختیارات بیشتری به آموزش و پرورش با توجه شرایط مختلف در جغرافیای کشور داده می‌شود.

امانی طهرانی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح در برگزاری امتحانات نهایی خلل ایجاد می‌کند یا خیر، گفت: امتحانات نهایی امری است که در یک برنامه واحد کشوری قابل ارائه است، اما در بسیاری از مناطق می‌توانند مدت سال تحصیلی را با برنامه‌ریزی بهتر با توجه به شرایط آب و هوایی خود تنظیم کنند.

منبع: تسنیم

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • آغاز آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری از ۲۹ فروردین
  • تجلیل سازمان سنجش از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»
  • طفره کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تفحص حقوق‌های نجومی
  • بیانیه سازمان سنجش آموزش کشور در تجلیل از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»
  • نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار تا سه روز آینده اعلام می‌شود/ ۳ هزار نیرو گزینش پذیرفته‌شدگان را گزینش می کنند
  • طرح تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی همچنان در بلاتکلیفی
  • تذکر درباره عدم تعیین تکلیف تفحص از حقوق‌های نجومی
  • درخواست نماینده تهران برای رسیدگی به گزارش «تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی»
  • گزارش تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس رسیدگی شود
  • جزئیات تغییر زمان آغاز سال تحصیلی