Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@16:41:38 GMT

چگونه کمتر احساس گرسنگی کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۲۶۷۲

چگونه کمتر احساس گرسنگی کنیم؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به تعدد روش‌های لاغری و تنوع برنامه‌های غذایی به منظور کاهش وزن، راهکارهایی ارائه داد تا افراد در مسیر رسیدن به وزن ایده آل بر فشار گرسنگی غلبه کنند.

دکتر گلبن سهراب متخصص تغذیه با اشاره به وجود روش های متفاوت کاهش وزن، عنوان کرد: برخی افراد روش های مختلفی را برای دستیابی به وزن ایده آل در پیش می گیرند که در بسیار از مواقع نتیجه دلخواه حاصل نمی شود، چراکه رژیم های غذایی متنوعی را انتخاب، پیروی از آن را شروع و بعد از مدت کوتاهی آن را رها می کنند و همین موضوع موجب کاهش اعتماد به نفس در افراد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه، یکی از مهمترین عللی که باعث می شود برنامه غذایی رها شود، فشار گرسنگی است.

دکتر سهراب ادامه داد: برای رفع این مشکل باید پروتئین، درصد قابل توجهی از وعده های غذایی را تشکیل دهد که البته این نوع غذاها فقط به تخم مرغ و گوشت قرمز محدود نمی شود، انواع پروتئین های گیاهی و حیوانی میتواند ما را در این مسیر یاری کند.

متخصص تغذیه با بیان اینکه حبوبات نیز درصد قابل توجهی پروتئین دارد، عنوان کرد: فیبر بالای موجود در حبوبات نیز منجر به بروز حس سیری طولانی مدت خواهد شد. همچنین از دیگر مواد غذایی حاوی فیبر می توان به انواع غلات سبوس دار، میوه ها و سبزی ها اشاره کرد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت هیدراته نگه داشتن بدن، اظهار کرد: مایعات بدون کالری در طول برنامه کاهش وزن، احساس سیری را کاهش می دهد. در همین راستا پیشنهاد می شود همواره یک بطری حاوی آب و مقداری دانه چیا یا تخم شربتی به همراه داشته باشید، این محلول علاوه بر داشتن فیبر بالا، مایعات فراوانی را وارد بدن می کند و در نتیجه حس سیری تا حد زیادی کنترل می  شود.

دکتر سهراب تصریح کرد: به هیچ وجه به آب، شکر یا مواد شیرین کننده دیگر اضافه نکنید، البته اضافه کردن مقداری آی لیموترش یا عرقیات گیاهی مثل بیدمشک و بهارنارنج موجب بهتر شدن طعم آن می شود.

متخصص تغذیه در خصوص عادت ریزه خواری در برخی افراد، اظهار کرد: حس ریزه خواری در طول روز را با دمنوش های گیاهی که حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است، کنترل کنید و از مصرف تنقلات پرکالری بپرهیزید. دمنوش ها را می توانید به همراه کمی توت خشک یا کشمش و سایر شیرین کننده های طبیعی بنوشید.

وی در پایان با اشاره به اینکه مواد غذایی جامد در مقایسه با مایعات شیرین با کالری یکسان، حس سیری بیشتری به فرد می دهد، بیان کرد: به عنوان مثال مصرف یک عدد سیب یا یک برش نان، حس گرسنگی را بسیار بیشتر از نوشیدن یک لیوان شربت کنترل می کند. بنابراین با رعایت این نکات می توانید راحت تر به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید./ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

راحت‌ترین رژیم لاغری در دنیا آیا می دانید چرا لاغر نمی‌شوید؟ دستگاه قفل دهان برای کاهش وزن سوخت و ساز بدن را چگونه بالا ببریم؟ ترک این عاد‌ت‌های غذایی سالم شما را لاغر می‌کند چرا وقتی رژیم لاغری می‌گیرید بیشتر عصبانی می‌شوید؟ عوارض رژیم غذایی سخت لاغری از چاقی خطرناک‌تر است این ۱۵ خوراکی را بعد از گذشت تاریخ انقضا هم می‌توانید بخورید هیچ داروی لاغری به عنوان معجزه قرن وجود ندارد/ فریب سلبریتی‌ها را نخورید

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

چاقی خطر ابتلاء به مشکلات سلامت مانند بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع ۲، آرتریت و چندین نوع سرطان را افزایش می‌دهد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ممکن است پیری مغز را نیز تسریع کند.

محققان دریافتند که چاقی و رژیم غذایی پرچرب به رگ‌های خونی در مغز موش‌ها آسیب رسانده و اکسیژن رسانی به سلول‌های مغز را کاهش داده و منجر به زوال شناختی می‌شود.

چاقی یک نگرانی رو به رشد بهداشت عمومی در سراسر جهان است. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، در سال ۲۰۲۲، ۱۶ درصد از مردم در سراسر جهان به چاقی مبتلا بودند.

این وضعیت یک نگرانی فزاینده در جوانان است. این سازمان گزارش می‌دهد که ۱۶۰ میلیون کودک و نوجوان در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ با چاقی زندگی می‌کردند.

خطر ابتلاء به مشکلات سلامتی در فردی که اضافه وزن دارد بیشتر است و هر چه فرد اضافه وزن بیشتری داشته باشد این خطرات بیشتر می‌شود. چاقی خطر ابتلاء به بسیاری از بیماری‌ها را افزایش می‌دهد، از جمله:

بیماری قلبی عروقی (عمدتاً بیماری قلبی و سکته مغزی)

دیابت نوع ۲

اختلالات اسکلتی عضلانی مانند استئوآرتریت

برخی از سرطان‌ها (آندومتر، سینه و روده بزرگ)

دکتر «شارون نگری»، نویسنده ارشد این مطالعه و عضو فوق دکتری در بخش جراحی مغز و اعصاب در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه اوکلاهاما، گفت: «چاقی ناشی از رژیم غذایی باعث ایجاد طیف وسیعی از پاسخ‌های التهابی سیستمیک می‌شود که می‌تواند اثرات گسترده‌ای روی بدن از جمله عروق مغزی داشته باشد. یکی از دلایل اصلی که چاقی ممکن است باعث پیری در عروق مغز شود، به دلیل حالت التهابی مزمنی است که ایجاد می‌کند.»

مطالعات نشان می‌دهد که چاقی با کاهش عملکرد مغز مرتبط است. مکانیسم دقیق آن مشخص نیست، اما التهاب - که یک اثر شناخته شده چاقی است - ممکن است بر عملکرد شناختی تأثیر بگذارد.

دکتر نگری توضیح داد: «بافت چربی در افراد چاق، مولکول‌های فعال زیستی مختلفی از جمله سیتوکین‌های پیش‌التهابی ترشح می‌کند که می‌توانند در جریان خون در گردش باشند و بر اندام‌های دوردست از جمله مغز تأثیر بگذارند».

او افزود: «این سیگنال‌های التهابی می‌توانند به پیر شدن سلول‌های عروقی منجر شوند، رشد پیری در مغز را تسهیل کنند، بنابراین توانایی عروق برای تنظیم جریان خون و پاسخ به فعالیت‌های عصبی را مختل می‌کنند.»

نگری گفت: «کاهش وزن و حفظ وزن سالم می‌تواند التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش دهد، که هر دو در آسیب عروق مغزی و زوال شناختی دخیل هستند. علاوه بر این، وزن سالم از سلامت جسمانی خوب پشتیبانی می‌کند که ارتباط نزدیکی با سلامت مغز دارد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند
  • معرفی بهترین روش های لاغری
  • سالم‌سازی همبرگر با کاهش سدیم
  • قرص‌های لاغری غیرمجاز، تهدید جدی برای سلامت جامعه 
  • بهبود کیفیت همبرگر با کاهش سدیم
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش اشتها می‌شود