Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت انگلیس با وجود شیوع گسترده ویروس دلتا از امروز (دوشنبه) لغو تقریبا همه محدودیت‌های کرونایی را اعلام کرده و نهادهای بهداشتی در فرانسه هم از افزایش چشمگیر موارد ابتلای جدید به این بیماری خبر داده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا همچنان در اروپا جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بیشتری به بار می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لغو قانون قرنطینه بعد از ارتباط با بیماران کرونایی برای کارکنان سازمان سلامت ملی انگلیس

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است از آنجا که در سازمان سلامت ملی انگلیس موسوم به NHS مرتبا بحران کمبود کارکنان بیشتر و بیشتر می شود دولت انگلیس قانون مربوط به قرنطینه کارکنان این نهاد مهم بهداشتی در انگلیس بعد از ارتباط با افراد مبتلا به کرونا را لغو می کند. این خبر در بیانیه دولت انگلیس در روز دوشنبه اعلام شده است.

تداوم بحران مالی رستوران ها و هتل ها در آلمان

به دلیل محدودیت های کرونایی رستوران ها و هتل ها در آلمان در ماه می تنها توانستند یک سوم فروش قبل از بحران را ایجاد کنند. با این همه شرایط درماه می کمی بهتر از آوریل بوده است.

تداوم روند افزایشی مبتلایان جدید در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 546 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که 222 نفر بیشتر از دوشنبه هفته پیش بوده و به این ترتیب نرخ مبتلایان در عرض یک هفته به ازای هر 100 هزار نفر به 10.3 افزایش پیدا کرد. در این مدت یک نفر دیگر هم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

لغو همه محدودیت ها در انگلیس

با وجود افزایش چشمگیر آمار مبتلایان کرونایی در انگلیس این کشور از امروز ( دوشنبه) تقریبا همه قواعد کرونایی را لغو کرده است. به این ترتیب هم استفاده اجباری از ماسک و قواعد فاصله گذاری و همچنین تعداد مشخص افراد در برگزاری تجمعات در این کشور لغو می شود.

پیش بینی بیش از 100 هزار ابتلای روزانه در انگلیس

"بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس البته بر مسئولیت های شخصی افراد از این پس برای مقابله با کرونا تاکید کرد. البته کارشناسان درباره اجرای طرح لغو محدودیت ها در این کشور هشدار داده و اعلام کرده اند که با وجود نرخ واکسیناسیون بالا شرایط می تواند غیر قابل کنترل شود. در حال حاضر روزانه به صورت میانگین حدود 50 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا می شوند که این تعداد با تعداد مبتلایان در نقطه اوج موج دوم کرونا در انگلیس برابری می کند.

ابتلای بیش از 24 هزار نفر دیگر به کرونا در روسیهتوکیوی کرونا زده درحال میزبانی از المپیکی‌هاکرونایی شدن یک ورزشکار دیگر در دهکده بازی‌های المپیک 2020کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از 191 میلیون نفر + جدول تغییراتکرونا در جهان/ ابتلای بیش از 562000 نفر در 24 ساعت گذشته + جدول تغییراتنگاهی به تابلو کرونا در ترکیه؛ باورهای غلطی که مانع از تزریق واکسن می‌شود

نیل فرگوسن از متخصصین اپیدمیولوژی کالج امپریال لندن این مسئله را غیر قابل اجتناب دانسته که شمار مبتلایان جدید در این کشور به زودی از مرز 100 هزار نفر عبور کند. وی حتی از امکان ضرورت بازگشت مجدد محدودیت ها خبر داده است.

البته بوریس جانسون، می خواهد در هر شرایطی از این مسئله جلوگیری کند. وی مسیر کشور به سمت لغو محدودیت ها را محتاطانه اما غیر قابل برگشت عنوان کرده و از ضعف شدید ارتباط بین موارد ابتلا و مرگ کرونایی خبر داده است.

افزایش چشمگیر مبتلایان جدید در قرانسه

نهادهای بهداشتی فرانسوی هم مجددا برای سومین روز پیاپی از بیش از 10 هزار ابتلای روزانه کرونایی خبر دادند. نهادهای بهداشتی این کشور روز یکشنبه از ابتلای 12532 مورد ابتلای جدید به کرونا خبر دادند. تعداد مبتلایان روزانه در روز شنبه 10949 مورد بود و در روز جمعه 10908 مورد ابتلای روزانه به کرونا ثبت شده بود.

شمار افراد واکسینه شده در اروپا از آمریکا پیشی گرفت

شمار افرادی که اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند در اتحادیه اروپا از آمریکا بیشتر شده است. این خبر را کمیسر صنعت اتحادیه اروپا و وزیر امور اروپایی فرانسه اعلام کردند که بر این اساس 55.5 درصد شهروندان اروپایی اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند، در حالی که در آمریکا این رقم 55.4 درصد است.

اعتراضات ضد محدودیت ها در قبرس به خشونت کشیده شد

یک تجمع اعتراضی علیه اقدامات و محدودیت های کرونایی در قبرس به خشونت کشیده شد. معترضان به محل ایستگاه تلویزیونی سیگما در قبرس هجوم بردند و برخی تجهیزات را نابود کردند. معترضان اتومبیل های برخی کارکنان را به آتش کشیدند. در این خشونت ها حداقل 12نیروی پلیس مجروح شدند. 5 معترض هم دستگیر شدند.

جدود 2 هزار معترض به قواعد کرونایی هم به مقابل کاخ ریاست جمهوری رفتند و خواستار استعفای رئیس جمهور شدند.

معترضان به محدودیت های کرونایی و طرح واکسن اجباری اعتراض داشتند.

گسترش شدید ویروس دلتا در مایورکای اسپانیا

به گزارش رسانه های اسپانیایی ویروس دلتا در مایورکا منشاء ابتلای 85 درصد بیماران به کرونا است. نرخ مبتلایان هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر در این جزیره توریستی در اسپانیا روز جمعه به 270 مورد رسید.

افزایش روند مهاجرت شهروندان از شهر به روستا

نتایج یک بررسی نشان می دهد که روند مهاجرت شهروندان آلمانی از مراکز شهرها به حومه و روستاها در حال افزایش است. بر اساس نظر سنجی منتشر شده از طرف انستیتو ایفو که از بین حدود 18 هزار نفر انجام شده است 13 درصد از ساکنان شهرهای بزرگ با بیش از 500 هزار سکنه اعلام کرده اند که قصد دارند در دوازده ماه آینده این شهرها را ترک کنند.

تقریبا نیمی از شرکت کنندگان در این نظر سنجی ( 46 درصد) هم اعلام کرده اند که همه گیری کرونا بر تصمیمات آن ها تاثیرگذار است.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 12,532نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 5 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 48,161نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 25نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 3,127 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 3نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,867,730نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 111,472نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 5,433,939نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 128,708نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,287,458نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,867نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 4,100,222 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 81,096نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,752,219نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 91,896نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اروپا ویروس کرونای جدید ویروس کرونا اروپا ویروس کرونای جدید ویروس کرونا نفر به کرونا مبتلا شده اند محدودیت های کرونایی افزایش چشمگیر محدودیت ها عرض 24 ساعت اعلام کرده تا به حال هزار نفر بر اساس 100 هزار نفر هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۲۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی

صدر اعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در برلین ضمن توافق برای تقویت همکاری‌های دفاعی بین دو کشور بر لزوم تداوم حمایت‌ها از اوکراین تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه" ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، در جریان سفر خود به برلین حمایت های آلمان از اوکراین را تمجید کرد. این مقام انگلیسی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولاف شولتز ، صدراعظم آلمان در دفتر صدر اعظمی با اشاره به متحدان اروپایی کی‌یف گفت: «نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که آلمان، همراه با انگلیس، مهم‌ترین حامی اوکراین هستند.

هنگامی که از سوناک در مورد امتناع مجدد صدر اعظم آلمان از تحویل موشک های کروز تاروس به اوکراین پرسیده شد، سوناک مستقیماً پاسخی نداد، اما تأکید کرد که هر کشور سهم متفاوتی دارد. سوناک به ویژه بر تصمیم آلمان برای تحویل یک سامانه دفاع هوایی دیگر پاتریوت به اوکراین تاکید کرد. به زعم وی شولتز از این بابت سزاوار چیزی جز ستایش نبود.

سفر به برلین اولین سفر سوناک به آلمان است که از اکتبر 2022 در انگلیس بر سر کار بوده است. وی عصر سه شنبه پس از سفر به ورشو، پایتخت لهستان وارد برلین شد.

به گفته منابع انگلیسی، علاوه بر افزایش همکاری ها در امور دفاعی، سران دو دولت همچنین همکاری در بخش انرژی و مبارزه با جرایم سازمان یافته را مورد بحث و بررسی قرار دادند. از جمله این بحث ها در مورد صادرات هیدروژن سبز به عنوان منبع انرژی از بریتانیا به آلمان بود.

سوناک در سفر روز سه شنبه خود به لهستان از افزایش بودجه دفاعی کشورش به 2.5 درصد تولید ناخالص داخلی تا سال 2030 خبر داد. ناتو تاکنون دو درصد را برای اعضای خود هدف گذاری کرده است.

تاکید شولتز بر لزوم تقویت ستون اروپایی ناتو

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان هم معتقد است که ستون اروپایی ناتو باید دارای پتانسیل بازدارندگی کافی باشد. این مقام آلمانی در این باره گفت: باید توجه داشت که جنگ روسیه علیه اوکراین ساختار امنیتی اروپا و همچنین درک این موضوع را که نباید با زور مرزها را تغییر داد به خطر انداخته است. شولز گفت: برای ما اینجا در اروپا، این بدان معناست که ما باید ستون اروپایی ناتو را تقویت کنیم. زیرا توانایی اروپایی ما برای بازدارندگی و دفاع باید همیشه معتبر باشد.

شولتز همچنین گفت آلمان و بریتانیا بزرگترین حامیان اوکراین در اروپا هستند. وی اففزود: در عین حال، این یک سیگنال دلگرم کننده و ضروری است که کنگره ایالات متحده اکنون بودجه ای را برای حمایت از اوکراین آزاد کرده است. وی افزود: این تصمیم نشان می‌دهد که پوتین زمانی که معتقد است کشورهای اروپا و ایالات متحده و همه حامیان دیگر، در مقطعی اوکراین را رها خواهند کرد، اشتباه محاسباتی می‌کند. ما این کار را نمی‌کنیم. صدراعظم همچنین گفت: بدون امنیت همه چیز هیچ است و تاکید کرد: آلمان و بریتانیا در کنار هم در کنار اوکراین ایستاده اند.

اگرچه بریتانیا بیش از چهار سال است که عضو اتحادیه اروپا نیست، اما همچنان یکی از مهم ترین متحدان آلمان در ناتو، G7 و G20 است. این کشور همراه با آلمان، مهمترین تامین کننده تسلیحات اروپایی اوکراین است و به تازگی وعده کمک های نظامی جدید در مقیاس بزرگ را به این کشور داده است.

لندن همچنین اعلام کرده است که آلمان و بریتانیا خواهان توسعه مشترک هویتزر کنترل از راه دور برای عملیات زمینی نظامی آینده هستند. این را مقر دولت بریتانیا در خیابان داونینگ 10 به مناسبت سفر ریشی سوناک به برلین اعلام کرد.

این هویتزر می تواند تا فاصله 40 کیلومتری 9 گلوله توپ با کالیبر 155 میلی متر در دقیقه شلیک کند. داونینگ استریت توضیح داد که RCH 155 اولین هویتزر جهان است که می تواند هنگام رانندگی شلیک کند و بنابراین برای فرار از آتش دشمن مناسب تر است.

تاکید مجدد شولتز بر مخالفت با ارسال تاروس به اوکراین

اولاف شولتز همچنان می‌خواهد به مخالفت خود با تحویل موشک‌های کروز تاروس به اوکراین ادامه دهد حتی اگر ایالات متحده موشک‌های ATACMS خود را با برد 300 کیلومتر به این کشور تحویل دهد. هنگامی که از وی در کنفرانس مطبوعاتی با سوناک در این مورد پرسیده شد، گفت: در مورد ارسال این موشک ها "تصمیم من تغییر نخواهد کرد."

این مقام آلمانی بار دیگر تاکید کرد که آلمان و بریتانیا مهمترین تامین کنندگان تسلیحات اوکراین هستند و به ویژه به حمایت همه جانبه آلمان در زمینه توپخانه و پدافند هوایی اشاره کرد. وی همچنین گفت:تصمیم من در مورد سیستم های تسلیحاتی بسیار واضح است. اما تصمیم من روشن است که ما همچنان بزرگترین حامی اوکراین در اروپا خواهیم بود و ما دو کشوری خواهیم بود که بیشترین اقدام را در کنار انگلیس انجام می دهیم.

توافق انگلیس و آلمان برای افزایش همکاری های دفاعی

اولاف شولتز و ریشی سوناک همچنین از افزایش همکاری های دفاعی بین کشورهایشان خبر دادند. شولز گفت: «از لحاظ عملی، ما این کار را با انگلیس در طیف وسیعی از پروژه‌ها انجام می‌دهیم از جمله یک سیستم توپخانه جدید و تانک چرخ‌دار باکسر، ابتکار «سپر آسمان اروپا» و جت جنگنده یوروفایتر. در این کنفرانس مطبوعاتی آمده است: ما توافق کرده‌ایم همکاری‌های دفاعی مستقیم خود از جمله در زمینه همکاری‌های عملیاتی و صنعتی را تعمیق کنیم و توانایی‌های خود و قابلیت همکاری نیروهای مسلح خود را ارتقا دهیم.

سوناک در برلین گفت که آلمان و بریتانیا "مسئولیت بیشتری در قبال امنیت جمعی ما بر عهده گرفته اند و امروز ما با گشودن فصل جدیدی در روابط امنیتی بین دو کشورمان از این هم فراتر می رویم." نخست وزیر انگلیس ادامه داد: هر دو کشور متعهد به ایجاد چارچوب جدیدی برای همکاری دفاعی خود هستند.

شولتز همچنین تأکید کرد که بریتانیا نیز می‌خواهد در طرح سامانه دفاع هوایی «سپر آسمان اروپا» که توسط آلمان راه‌اندازی شده است، شرکت کند. او همچنین ابراز خوش بینی کرد که انگلیس هم به توافق فرانسه، آلمان و اسپانیا در مورد کنترل صادرات بپیوندد.

ابراز نگرانی عمیق شولتز درباره افشای جاسوسی های اخیر

صدراعظم آلمان همچنین با توجه به ظن جاسوسی علیه یک کارمند حزب افراطی جایگزینی برای آلمان برای چین در این باره ابراز نگرانی کرد و در کنفرانس مطبوعاتی با سوناک گفت: وضعیت "بسیار، بسیار، بسیار نگران کننده" است. صدراعظم آلمان گفت: "خیلی مهم است که ما سرویس های اطلاعاتی خوب، دادستان های عمومی خوب و کار پلیس خوب داریم. همه آنها حتی در فراسوی مرزها از نزدیک با هم کار می کردند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم جاسوسی علیه خود را بپذیریم، مهم نیست از چه کشوری باشد. جاسوسان باید دستگیر و به دست عدالت سپرده شوند. از دستگیری‌های اخیر در این کشور و جاهای دیگر می‌بینید که این امر باید انگیزه‌ای باشد تا به همه کسانی که علیه ما و امنیت ما در کشورهایمان جاسوسی می‌کنند، دست پیدا کنیم. این پیام ضروری است.

اداره پلیس جنایی ایالت زاکسن قبلا جیان جی را با این اتهام دستگیر کرده بود. روز چهارشنبه حکم بازداشت علیه وی صادر شد. جی برای ماکسیمیلیان کراه، نامزد اصلی حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در پارلمان اروپا کار می کند. دادستان کل فدرال آلمان او را متهم می کند که به عنوان یک مامور سرویس مخفی در یک پرونده به صورت ویژه جدی عمل کرده است. بر این اساس، گفته می‌شود که این آلمانی که اصالتا اهل چین است، از جمله اطلاعات داخلی پارلمان اروپا را برای سرویس مخفی چین فاش کرده است. گفته می شود او همچنین از اعضای مخالف چین در آلمان جاسوسی کرده است.

در مجموع شش مظنون به جاسوسی چینی در این هفته در آلمان و بریتانیا دستگیر شدند.

نامه انتقادی سیاستمداران آلمانی به طرح ضد مهاجرتی سوناک

به نوشته رسانه های آلمانی همچنین 13 سیاستمدار آلمانی در نامه ای به ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، از طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا بدون هیچ گونه تشریفاتی، علیرغم نگرانی های قانونی، انتقاد کردند.

در نامه ای که در اشپیگل منتشر شده است آمده است: «ما رای گیری در مورد تغییرات قانون مربوط به اخراج به رواندا را با نگرانی دنبال کردیم. به ویژه، اظهارات شما مبنی بر اینکه دیگر نمی خواهید به دستورات موقت دادگاه اروپایی حقوق بشر احترام بگذارید، آزاردهنده است.»

توافق رواندا مهمترین وعده انتخاباتی سوناک است. نخست وزیر می خواهد جلوی مهاجرت غیرقانونی پناهجویان قایق را از کانال مانش بگیرد. پناهجویان اخراج شده باید در رواندا پروسه پناهندگی دریافت کنند، اما حتی در صورت موفقیت، نمی توانند به انگلیس بازگردند.

این قانون سه شنبه شب پس از اینکه لردها در مجلس علیا از مخالفت خود دست کشیدند، در پارلمان بریتانیا به تصویب رسید. اکنون فقط باید توسط شاه چارلز سوم تأیید و امضا شود. طبق گفته دولت، اولین پروازهای اخراج باید ده تا دوازده هفته دیگر آغاز شود.

با این قانون دولت بریتانیا رواندا را که به طور خودکامه اداره می‌شود به عنوان یک کشور سوم امن اعلام می‌کند – اگرچه قضات بریتانیایی آن را متفاوت می‌بینند. این قانون امکان تجدیدنظرخواهی را به حداقل می رساند و به مقامات این اختیار را می دهد که دادگاه های داخلی را نادیده بگیرند. سوناک اخیراً اعلام کرد که اجازه نخواهد داد "دادگاه های خارجی" او را متوقف کنند.

به این ترتیب نمایندگان پارلمان اروپا در برلین از این فرصت استفاده کردند تا تعهد بریتانیا به حاکمیت قانون و حقوق بشر را به سوناک یادآوری کنند. در این نامه اعتراضی آمده است: تصمیمات دادگاه اروپایی حقوق بشر باید محترم شمرده و اجرا شود. فرسایش حاکمیت قانون گسست از درس های تاریخ اروپا خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • افزایش چشمگیر سطح اجرا‌ها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • افزایش چشمگیر سطح اجراها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است