Web Analytics Made Easy - Statcounter

واتس اپ طی یک ماه اخیر حدود ۲ میلیون حساب کاربری را به دلیل آنچه نقض قوانین این رسانه اجتماعی مبارزه با اخبار جعلی توصیف می‌کند، حذف کرده است.

خبرگزاری میزان – پیام رسان «واتس اپ» تحت مالکیت شرکت «فیسبوک» اعلام کرد که ۲ میلیون حساب کاربری را محدود کرده است.

به گزارش پایگاه «اکسپرس»، «واتس اپ» بیش از ۲ میلیون کاربر را در هند به دلیل نقض قوانین «کمتر شناخته شده برای مبارزه با انتشار اخبار جعلی» مسدود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیام رسان می‌گوید ۲ میلیون حساب کاربری حذف شده قوانین را نقض و اقدام به انتشار اخبار جعلی کرده‎اند.

«واتس اپ»، می‎گوید «بیش از ۹۵ درصد از مسدودیت‌ها به دلیل استفاده غیر مجاز از پیام رسانی خودکار و یا استفاده از سیستم پیام‌های انبوه بوده است.»

«واتس اپ» با دارا بودن ۴۰۰ میلیون کاربر، بیشترین کاربر را در هند به خود اختصاص داده است.

قوانین ذکر شده در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ از سوی واتس اپ برای مبارزه با انتشار اخبار جعلی اعمال شده است.

طی یک سال اخیر تنش‌هایی میان دولت هند و رسانه‌های اجتماعی بر سر موضوعات مختلف از جمله نقض قوانین این کشور و خودداری این شرکت‌ها از حذف محتوا‌های ضد قوانین هند، ایجاد شده است.

«واتس اپ»، اوایل سال جاری میلادی قوانین حریم خصوصی جدید خود را معرفی و زمان اجرای آن را در پی اعتراضات شدید، چند نوبت به تعویق انداخت.

بیشتر بخوانید: شکایت اروپا علیه «واتس اپ»؛ جریمه ۵۰۰ میلیون یورویی «گوگل» در فرانسه «واتس اپ» از اعمال محدودیت برای کاربران عقب نشینی کرد

«واتس اپ» اخیرا نیز اعلام کرد حساب کاربرانی که با قوانین حریم خصوصی موافقت نکنند مسدود نمی‌شود، اما ارائه برخی خدمات به آن‌ها لغو می‌شود.

اکنون این رسانه اجتماعی به طور کامل از تنبیه کاربران مخالف قوانین جدید حریم خصوصی منصرف شده است.

تصمیم «واتس اپ» برای اجرای قوانین حریم خصوصی جدید قرار بود در ماه فوریه اجرا شود، اما در پی اعلام این تصمیم، کاربران به شدت به آن واکنش نشان دادند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل واتس اپ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واتس اپ تحولات بین الملل واتس اپ ۲ میلیون حساب کاربری اخبار جعلی حریم خصوصی واتس اپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید

 

به گزارش تابناک و به نقل از زومیت، واتس‌اپ قرار است میزبان چند ویژگی کاربردی جدید شود. یکی از این ویژگی‌های جدید به کاربران امکان می‌دهد تا فایل‌ها را از طریق شبکهٔ محلی به اشتراک بگذارند و قابلیت مهم دیگر، امکان اضافه کردن یادداشت به مخاطبین خواهد بود.

پیش‌تر اطلاعاتی دربارهٔ به اشتراک‌گذاری فایل‌ها از طریق شبکهٔ محلی منتشر شده بود و اسکرین‌شات‌های جدیدی که از صفحهٔ نصب اپلیکیشن واتس‌اپ منتشر شده، نشان می‌دهند که کاربران برای فعال کردن این قابلیت نیاز به چه مجوزهایی دارند.

 
تصاویر منتشرشده از نسخهٔ بتای ۲٫۲۴٫۹٫۲۲ در سیستم‌عامل اندروید نشان می‌دهند که واتس‌اپ در حال ایجاد روش جدیدی برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها، فیلم‌ها، اسناد و سایر فایل‌ها با کاربرانی است که در فاصلهٔ نزدیک قرار دارند. در این روش نیازی به شبکهٔ موبایل و اینترنت نخواهد بود.

با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید

برای استفاده از قابلیت جدید، کاربران باید مجوز را به واتس‌اپ بدهند و هر وقت بخواهند، می‌توانند این مجوزها را لغو کنند. اشتراک‌گذاری فایل‌ها مانند پیام‌های واتس‌اپ بر پایهٔ سیستم رمزنگاری سرتاسری (End-to-End Encryption) است و شماره‌های تلفن در طول فرایند به‌اشتراک‌گذاری پنهان می‌مانند.

یادداشت اختصاصی
واتس‌اپ هم‌چنین قصد دارد قابلیتی ایجاد کند که به کمک آن، کاربران بتوانند یادداشت‌هایی را به مخاطبین خود اضافه کنند. نسخهٔ بتای واتس‌اپ یادداشت‌ها را در صفحهٔ مخاطبین فعال می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا اطلاعات مفیدی را در مورد مخاطب اضافه کنند.

یادداشت‌ها تنها برای کاربری که آن‌ها را نوشته است، قابل‌مشاهده است و برای مخاطب نمایش داده نمی‌شوند. قابلیت یادداشت‌ها تنها برای اپلیکیشن موبایلی واتس‌اپ نخواهد بود و در دسترس کاربران نسخهٔ وب نیز قرار خواهد گرفت.

ویژگی‌های جدید واتس‌اپ فعلاً در نسخهٔ بتا قرار دارند و هنوز مشخص نیست که آیا وارد نسخهٔ پایدار خواهند شد یا نه؛ بااین‌حال اگر قابلیت‌ها از نظر کاربران مفید باشند، احتمال این وجود دارد که در به‌روزرسانی‌های جدید در دسترس کاربران قرار گیرند.

 

دیگر خبرها

  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • اتهام بزرگ: پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏
  • دست اسرائیل از آستین واتس‌اَپ بیرون زد/ کشتار کاربران فلسطینی با نقض حریم اطلاعاتی
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • فیلم| همدستی واتس‌اپ با اسرائیل برای کشتار مردم غزه!
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
  • دلیل واقعی قطعی مداوم سرویس‌های متا