Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@07:17:14 GMT

استقرار هوای شرجی در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۳۲۷۹

استقرار هوای شرجی در گیلان

محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب و هوای استان گیلان طی روزهای آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار هوای گرم و مرطوب «شرجی» در منطقه است. 

وی با اشاره به استقراری هوایی صاف و گرم در استان افزود: تا اواخر هفته هوای استان غالبا صاف، گاهی با افزایش ابر و وزش باد و همچنین روند افزایش دما مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت هوای استان طی ساعات صبح گفت: برای ساعات اولیه صبح در برخی مناطق جلگه‌ای گیلان پدیده مهر پیش‌بینی می‌شود. 

دادرس در تشریح وضعیت هوای استان برای سه روز آینده تصریح کرد: طی ۷۲ ساعت آینده به ویژه برای ساعات بعد از ظهر و غروب با توجه به شکل‌گیری ناپایداری‌های محلی و همرفتی، شرایط برای رشد ابر و وقوع پدیده رگبار موقتی رعد و برق و احتمال تگرگ به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها در مواقعی شدید دور از انتظار نیست. 

وی از صدور اطلاعیه هشداری سطح زرد در گیلان خبر داد و افزود: در پی فعالیت سامانه همرفتی و رگبار باران و رعد و برق که از بعد از ظهر امروز در استان شروع شده و تا بعد از ظهر روز چهارشنبه ادامه دارد اطلاعیه هشداری صادر شده و می‌طلبد مراقبت‌ها افزایش پیدا کند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان هواشناسی دما هوای گرم مدیرکل هواشناسی گیلان محمد دادرس هوای استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار سامانه بارشی تا سه شنبه در گیلان

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: آسمان استان از امروز با ورود سامانه بارشی، ابری و بارانی می‌شود و بارش باران و تگرگ در مناطق کوهستانی شدت خواهد داشت.

او با بیان اینکه این سامانه بارشی تا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه در گیلان ماندگار است، از کشاورزان خواست: ورودی و خروجی آب خزانه‌های شالیزار‌ها را مدیریت کنند تا دچار خسارت نشوند.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها اشاره کرد و به گردشگران هشدار داد در حاشیه رودخانه‌ها اسکان نکنند و به دلیل احتمال رانش زمین از صعود به مناطق کوهستانی اجتناب کنند.

به گفته دادرس، بارندگی به تدریج (گاهی رگباری و موقتی شدید)، وزش باد (بعضی نقاط شدید)، مه‌آلودگی، رعدوبرق و احتمال تگرگ از پدیده‌های جوی در این مدت است.

اداره کل هواشناسی گیلان با صدور اطلاعیه‌ای از هشدار سطح نارنجی ویژه ارتفاعات و دامنه‌های استان خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه، از فردا (دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه) تا پس فردا برای ارتفاعات و دامنه‌های استان گیلان؛ بارندگی (بعضی نقاط رگباری و شدید، موقتی خیلی شدید)، وزش باد (گاهی شدید، موقتی خیلی شدید)، مه‌آلودگی، رعد و برق و برای نقاط مستعد تگرگ پیش بینی شده است.

در تعریف رنگ بندی هشدار نارنجی هواشناسی آمده است: اقدام ضروری، احتمال خسارت گسترده زیاد است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه / باران و تگرگ در راه است
  • استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه | باران و تگرگ به تهران می رسد
  • استقرار هوای خنک و بهاری تا چهارشنبه در گیلان
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • وضعیت هوای ۷۲ ساعته کهگیلویه و بویراحمد
  • استقرار سامانه بارشی تا سه شنبه در گیلان
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت
  • پیش بینی وضعیت آب و هوای تهران