Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@14:00:54 GMT

احتمال طغیان رودخانه های فصلی در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۳۸۶۹

احتمال طغیان رودخانه های فصلی در هرمزگان

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد حسن زاده عصر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران عنوان کرد: از روز دوشنبه ۲۸ تیر تا چهارشنبه ۳۰ تیر ماه، تاثیر فعالیت سامانه بر وضعیت جوی و افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن دریا را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به مناطق تحت تاثیر فعالیت سامانه در استان، اظهار کرد: بیشترین تاثیرات این سامانه بر ارتفاعات استان از جمله در شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، رودان، بستک و ارتفاعات مرکزی استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن زاده با اشاره به رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد، بیان کرد: طی روزهای یاد شده به دلیل شرایط جوی موجود و بالا آمدن آب رودخانه های فصلی، وقوع گرد و خاک و کاهش دیده میدانی، هم استانی های عزیز از ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند.

وی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن دریا، افزود: وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی و شمال غربی نزدیک به ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع امواج تا ۱۲۰ سانتیمتر طی روزهای آینده تنگه هرمز و دریای عمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اینکه این شرایط جوی در دریا می تواند موجب مواج شدن دریا، اختلال در ترددهای دریایی و پاره شدن تورهای صیادی شود، افزود: از هم استانی عزیز تقاضا می شود از تردد با شناورهای سبک در تنگه هرمز و دریای عمان جدا خودداری کنند.

کد خبر 5261860

منبع: مهر

کلیدواژه: مهرداد حسن زاده طغیان رودخانه مدیریت بحران ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا ایلام سیلاب گرگان خطبه های نماز جمعه بارش باران شیوع کرونا اردبیل عکس استانها قوه قضاییه وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی اردبیل هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، پدیده‌های مورد انتظار در اثر این سامانه جوی استقرار ناپایداری‌های فصلی و محلی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و عصر از امروز تا ظهر سه‌شنبه (چهارم اردیبهشت) پیش‌بینی شده است.
در اطلاعیه هواشناسی استان اردبیل نوع مخاطره رگبار باران، رخداد رعد و برق، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندبا‌های موقتی و اثر مخاطره نیز احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به دلیل بارندگی‌های رگباری و اصابت صاعقه بویژه در نواحی کوهستانی اعلام شده است.
این اداره کل بر لزوم اجتناب از اتراق و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی تاکید کرده است.

دیگر خبرها

  • هواشناسی اردبیل هشدار سطح زرد صادر کرد
  • سامانه بارشی امروز از هرمزگان خارج می شود
  • دریای مواج با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی، ۳۰ فروردین
  • طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن آبشار از دل کوه‌های لارستان + فیلم
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۲۹ فروردین
  • کاهش شدت فعالیت سامانه بارشی در غرب، شمال و مرکز هرمزگان
  • انسداد ۵ محور اصلی بر اثر طغیان رودخانه‌ها در هرمزگان
  • انسداد ۵ محور اصلی و ۲۷ محور روستایی بر اثر طغیان رودخانه‌ها
  • محور زهکلوت-دلگان در کرمان مسدود شد
  • محور زهکلوت-دلگان مسدود شد