Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جذب برخی مسئولان دولتی به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه علامه، در روزهای پایانی دولت اعتراض بسیج دانشجویی این دانشگاه را در پی داشت. 

براساس این گزارش، اخیرا نیز حضور برخی چهره های دولتی و افرادی از یک گرایش سیاسی خاص برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه موجب اعتراض بسیج دانشجویی دانشگاه و برخی دانشجویان بسیجی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، بسیج دانشجویی بسیج دانشگاه علامه طباطبایی (ره) طی نامه‌ای به رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم، مجدداً نسبت به اتفاقات جاری در روند جذب اعضاء هیئت علمی جدید این دانشگاه در روزهای پایانی دولت هشدار داد. 

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در این نامه تاکید کرد: ‌معمولاً سالهای پایانی دولت‌ها شاهد تصمیمات و انتصابات بدون قاعده و قانون هستیم که این مسئله در دانشگاه‌ها به گونه ای دیگر خود را نشان می‌دهد.

در ۶ ماه پایانی دولت دوازدهم در دانشگاه علامه طباطبایی (ره) شاهد حضور برخی چهره های دولتی و افراد گرایش سیاسی خاص برای عضویت هیئت علمی دانشگاه بودیم که از آن ابتدا بسیج دانشجویی دانشگاه بدون ملاحظه و موضع گیری سیاسی مطالبه احترام به نهاد علم و دانشگاه و جلوگیری از پایمال شدن حق دانشجویان جوان نخبه با عدم جذب عناصر حزبی-سیاسی بوده است.

گفتنی است دی ماه سال ۹۹ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) به آغاز فرایند انتقال معاون اقتصادی استانداری تهران به دانشکده اقتصاد این دانشگاه اعتراض کرده و شنیده‌ها حاکی از آن است انتقال این مدیر دولتی به دانشگاه علامه طباطبایی ملغی گردیده است. 

براساس نامه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه؛ اکنون در روزهای پایانی دولت، سخن از مصادیق جدیدی در میان است که نشان از افرادی با گرایش های سیاسی خاص در حال جذب، انتقالی‌ و تبدیل وضعیت در دانشگاه علامه طباطبایی هستند.

در بخشی از نامه این تشکل دانشجویی تاکید شده است: به‌نظر می‌رسد جریان سیاسی خاصی که مدیریت فعلی دانشگاه بدان منتسب است، در حال تبدیل دانشگاه به پارکینگ مدیران دولتی و حزب‌بازی‌‌های سیاسی است. و هیچ احترامی برای جایگاه و اعتبار دانشگاه علامه طباطبایی تهران قائل نیستند.

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه همچنین در نامه خود تاکید کرده است: همان‌طور که در سال ۹۹ نهادهای نظارتی به اتفاقات جاری در دانشگاه علامه ورود کردند، انتظار می‌رود در روزهای باقی مانده نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و نهادی‌های ذی‌ربط حساسیت خویش به جذب، انتقالی‌ و تبدیل وضعیت‌های مشکوک در روزهای پایانی دولت‌ در دانشگاه‌های حساس و مهم کشور به ویژه دانشگاه علامه طباطبایی (ره) را مضاعف کنند.

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی تهران به همین منظور طی نامه‌ای به رضوان طلب رئیس مرکز عالی جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری، کی‌نژاد رئیس هیئت عالی جذب و همچنین حجت الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نسبت به جذب برخی افراد و مدیران دولتی در دانشگاه ابراز نگرانی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت علوم بسیج دانشجویی دانشگاه علامه رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها بسیج دانشجویی دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبایی روزهای پایانی دولت دانشگاه علامه هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور

ایسنا/اردبیل رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) به اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد و گفت: امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند.

میرسید احمد محیط طباطبایی ۵ اردیبهشت در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند، عنوان کرد: هر توسعه پایداری از بستر موزه عبور می‌کند و موزه شاخص پیشرفت و توسعه‌یافتگی یک جامعه را بیان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موزه‌ در آخرین تعریف به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی برشمرده شد، ادامه داد: موزه‌ یک نهاد آموزشی و پژوهشی است و بخشی از میراث فرهنگی، طبیعی، تاریخی و هنری بشر را حفاظت، شناسایی و معرفی کرده و اوقات فراغت و خیلی چیزهای دیگر را رقم می‌زند.

محیط طباطبایی افزود: موزه‌ها باید پاسخگوی معضلات و مشکلات امروز جامعه باشند؛ چراکه موزه‌ها به عنوان نهادی که گذشته بشر، زمینه‌ها و زیرساخت‌های آن را به آینده مرتبط می‌کند، مهمتر شده و جایگاه بسیار خاصی را پیدا کرده‌ است.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) با اشاره به اینکه امسال آموزش و پژوهش در محور فعالیت‌های موزه‌ها قرار گذاشته شده است، تصریح کرد: در طی این ۳۰ سال مشکلات جامعه بشری از جمله صلح، محیط زیست، تغییرات اقلیمی، پایداری و مواردی از این قبیل محور فعالیت‌های موزه‌ها می‌باشد.

وی با تأکید بر اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور، گفت: دانشگاه‌ها مثل هر نهاد دیگری به موزه احتیاج دارند، موزه نه به عنوان یک ویترین، دکور و افتخار برای دانشگاه، بلکه به عنوان بخش ارتباطی بین دانشگاه و جامعه مخاطب می‌باشد و از این جهت دانشگاه‌ها باید جایگاه موزه‌های خود را به صورت رسمی در حوزه معاونت پژوهشی بشناسند.

محیط طباطبایی با بیان اینکه مخاطب اصلی موزه‌ها کودکان و نوجوانان هستند، افزود: موزه‌ها برای آن هستند که بتوانیم تمام مسائل پیچیده و مهم، معضلات و هویت که منشأ فرهنگی هر جامعه است را به نسل آینده منتقل کنیم.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) ادامه داد: امیدوارم جامعه ما با نگاه موزه‌ای و از طریق تجربه ۱۰ هزار ساله مردمی که در این سرزمین زیستند، برای رفع مشکلات و معضلاتی که امروز در سطوح مختلف با آن روبرو هستند، تلاش کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر