Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات می‌گوید: رئیسی حاضر نمی‌شود در دولتش از اصلاح‌طلبان استفاده کند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، غلامرضا ظریفیان در گفتگو با نامه‌نیوز و درباره تعامل آقای رئیسی با اصلاح‌طلبان اظهار داشت: نباید پیش‌داوری کرد و باید اجازه داد که انسجام ملی در کشور شکل بگیرد و اگر چانه‌زنی با گروه‌های مختلف برای منافع ملی رخ می‌دهد، باید از آن استقبال صورت بگیرد و به نظر من گفتگو با جناح‌های مخالف می‌تواند فرای اصلاح‌طلبان و اصولگرایان باشد و نظرات اساتید دانشگاه، فعالان اجتماعی و هنرمندان هم گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به هر حال این رویکرد از سوی آقای رئیسی مثبت است و نیازی نیست با نگاهی منفی با آن روبه‌رو شویم.
او ادامه داد: «حالا باید دید که آیا رویکرد تعاملی با نیرو‌های منتقد استمرار خواهد داشت یا نه؟ باید مشاهده کرد که دولت آقای رئیسی در این مسیر چه قدر ثابت‌قدم است و اینکه آیا تعامل با گروه‌های مختلف ادامه‌دار خواهد بود، یا نه. در نهایت هنوز مشخص نیست که تعامل آقای رئیسی با منتقدان چقدر واقعی است».
این فعال اصلاح‌طلب افزود: «واقعیت‌های سیاسی جامعه و البته تجربه زیسته نشان می‌دهد که چنین تعامل‌هایی تداوم نمی‌یابد، زیرا وقتی یک دولتی سر کار می‌آید، جناح حامی‌اش انتظاراتی دارد که باید به آن‌ها عمل شود. واقعیت این است که نگاه ملی به موضوعات در کشور ما ضعیف است. اکنون هیچ جناحی نمی‌تواند ادعا کند که مای اصلاح‌طلب یا مای اصولگرا می‌توانیم همه مشکلات را حل کنیم و اگر چنین نگاهی وجود داشته باشد، توهمی بیش نیست؛ بنابراین امروز نیاز داریم که دولت از همه ظرفیت‌ها در همه جناح‌ها استفاده کند و از همه برنامه بگیرد، اما متاسفانه عرض کردم که چنین نگاهی به‌دلیل جناح‌بازی‌ها به انزوا می‌رود و همه چیز ایدئولوژیک و به حق و باطل تقسیم می‌شود».
او اظهار داشت: «من باور دارم آقای رئیسی حاضر نمی‌شود از اصلاح‌طلبان در دولتش استفاده کند و تعامل او با اصلاح‌طلبان در حد همین رایزنی‌ها باقی می‌ماند، اما اگر به فرض محال او اصلاح‌طلبی را وارد دولت کند، حتما اصولگرایان برنمی‌تابند و علیه آقای رئیسی و دولتش موضع می‌گیرند. از این سو اصلاح‌طلبان به‌دلیل مبهم بودن فضای سیاسی به‌راحتی تن به همکاری همه‌جانبه با دولت آقای رئیسی نمی‌دهند و اگر به فرض درخواستی برای همکاری باشد، با تامل با آن مواجه می‌شوند».
جا دارد آقای ظریفیان توضیح بدهد که مگر ارکان دولت روحانی، چیزی جز ایده‌ها و فعالان اصلاح‌طلب بودند؟ یعنی مثلا جهانگیری و زنگنه و محمد شریعتمداری و علی ربیعی و نوبخت اصلاح‌طلب نبودند، یا ظریف و همتی و محمود حجتی و طیب‌نیا و صد‌ها معاون وزیر و مدیرکل و استاندار و فرماندار؟!
سوال دیگر این است که آیا این طیف، ایده و برنامه ارزشمندی دارند که در دولت روحانی اجرا نشده باشد و ارزش دوباره پرداختن داشته باشد؟ آیا جز این است که خروجی مدیریت و برنامه‌ریزی آنها، همین رکورد‌های فاجعه‌بار اقتصادی در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف است؟
اگر مردم می‌خواستند هشت سال سوءمدیریت اصلاح‌طلبان تکرار شود حتما جای آقای رئیسی، به نامزدی رای می‌دادند که خاتمی و کروبی و احزاب اصلاح‌طلب خواستار رای به او شده بودند.
مردم اتفاقا انتظار دارند خانه‌تکانی جدی در برنامه دولت و تحول اساسی در آن پدید بیاید و حال آنکه مدعیان اصلاح‌طلبی، نهاد و وضع موجود دولت هستند.

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اصلاح طلبان دولت سیزدهم دولت رئیسی اصلاح طلبان آقای رئیسی اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی روحانی بعداز ظهر چهارشنبه در همایش اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش های اساسی اقتصاد ایران که در دانشگاه قم برگزار شد گفت: در عرصه رشد اقتصادی و همچنین کاهش آمار بیکاری وضعیت بهتری نسبت به گذشته داریم.

معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به شعار سال گفت: در راستای ارتقا مولفه های اقتصادی نیازمند مواردی همانند تامین انرژی لازم برای فعالیت بیشتر واحدهای تولیدی هستیم.

وی افزود: تامین، مدیریت و تخصیص نرخ ارز برای واحدهای تولیدی از جمله موضوعات مهمی است که در این عرصه از تمامی ظرفیت ها به خصوص بانک ها استفاده خواهد شد.

روحانی گفت: ثبات در برنامه ها از سیاست دولت در عرصه بهبود شرایط اقتصادی و فعالیت بخش های تولیدی است و در این راستا تلاش می شود وضع و تغییرات در دستورالعمل ها کاهش یابد.

وی همچنین بیان کرد: دولت تلاش دارد با تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و مدیریت نرخ ارز، شرایط مطلوبی را برای بنگاه های اقتصادی فراهم آورد.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر لزوم برقراری تعادل میان تولید و مصرف گفت: این امر سبب خواهد شد انگیزه تولیدکنندگان برای تولید محصولات افزایش یابد و از سویی دیگر مصرف کننده ها نیز با قیمت مناسب تر بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

کد خبر 6081490

دیگر خبرها

  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محور پلدختر _خرم‌آباد
  • انتقاد فرماندار بستان آباد ازوضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی دام
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • وکیل مدافعان شیطان در تهران!
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند