Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:24:08 GMT

بازی هایی موثر برای تقویت ذهن و خلاقیت کودکان

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۷۱۶۰

بازی هایی موثر برای تقویت ذهن و خلاقیت کودکان

هنگامی که کودک شما به اولین سالگرد تولد خود نزدیک می شود، به احتمال زیاد به طور چشمگیری تحرک و کنجکاوی بیشتری پیدا می کند. با توجه به اینکه کودک به سرعت رشد می کند و استقلال جسمی خود را می طلبد، یافتن اسباب بازی های مناسب برای وی، ضروری است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دنیای اسباب بازی، همه کودکان دارای ذهنی خلاق هستند و فقط کافیست تلاش کنید تا خلاقیت را از طریق اسباب بازی های مناسب کودک شما افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دنیای کودک شما پر از ایده و توانمندی های خارق العاده و منحصر به فرد است که اگر به آن بی توجهی کنیم باعث نابودشدن آنها می شویم. امروزه والدین بیشتر از گذشته به این موضوع توجه می کنند و به اهمیت آن پی برده اند و به همین دلیل به دنبال راهی برای افزایش این خلاقیت می گردند با ما در فروشگاه اینترنتی دنیای اسباب بازی همراه باشید تا شما را با بازی های مناسب آشنا کنیم.

بازی های سازه ای

یکی از اسباب بازی های پسرانه و دخترانه  بسیار جذاب اسباب بازی های  سازه ای هستند. منظور ما همان قطعه هایی هستند که در رنگهای بسیار متنوعی و به شکل های مختلفی هستند. کودک با ذهن توانمند خود شروع به درست کردن و قرار دادن آنها در کنار هم می کند. تشخیص  رنگ ها و شناخت شکل ها موجب تقویت ذهن کودک شما می شود.

پازل ها  

شما هیجان کودک را برای درست کردن پازل، حتی تصور هم نمی توانید بکنید. پازل فواید  بسیار زیادی دارد که از جمله آنها می توان به قدرت حل مسئله،  تقویت حافظه،  یادگیری مفاهیم هندسی، افزایش اعتماد به نفس، خلاقیت و غیره در کودکان می شود. به طور مثال ممکن است کودک برای اینکه سریع تر پازل را درست کند  راهی را انتخاب کند که سریع تر به نتیجه برسد.

پیدا کردن کلمات

تصور کنید کارتهای حروف الفبا دارید و با آن کلمه سگ را می سازید حالا از کودک خود می خواهید از میان کارت های حیوانات عکس سگ را در میان کارت ها پیدا کند. این کار به کودک در شناخت حروف الفبا و تقویت حافظه او بسیار کمک می کند.

خاله بازی

خاله بازی یکی از راه های بسیار موثر برای پرورش خلاقیت کودکان است. کودکان یک رو در نقش پدر، پسر، برادر و یا نقش مادر، دختر، خواهر و یا هزاران نقش مختلف مانند شغل ها را بازی می کنند و  هم اصول اخلاقی را یاد می گیرند. این تجربه بازی کم کم کمک می کند برای زندگی واقعی هم آماده شوند.

پیدا کردن اشیا

برای این بازی شما می توانید کارت هایی تهیه کنید که بر روی آن اشیا مختلف کشیده شده باشد مثلا کلاه و از کودک بخواهید در اطراف بگردد و کلاه را برای شما بیاورد. در این نوع بازی هم کودک با تلفظ ها و هم با اشیایی که در اطرافش است آشنا شود.

روبیک

مکعب روبیک باعث هماهنگی بین چشم و دست کودکان می شود و باعث تقویت ذهنی، تمرکز و سرعت در کودک می شود. در این بازی باید کودک بتواند تمام مکعب های همرنگ را در یک سطح قرار دهد.

فروشگاهی برای خرید اسباب بازی

برای خرید و مشاهده قیمت اسباب بازی دخترانه و پسرانه کافیست به سایت ما در  فروشگاه اینترنتی دنیای اسباب بازی سر بزنید تا بتوانید  جدیدترین، متنوع ترین و با کیفیت ترین اسباب بازی ها برای رده سنی های مختلف با بهترین  قیمت تهیه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسباب بازی اسباب بازی ها کودک شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، خانم لووا-بلووا، دادآور حقوق کودکان روسیه این موضوع را امروز چهارشنبه، ۲۴ آوریل اعلام کرد.

مذاکرات در شهر دوحه انجام شد و توافق شد که ۲۹ کودک به اوکراین و ۱۹ کودک به روسیه نقل مکان کنند.

کد خبر 847034 برچسب‌ها قطر کودکان خبر ویژه روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است/قدردانی شریف از رئیسی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند