Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «عبدالله دوم» پادشاه اردن، در جریان دیداری که در کاخ سفید صورت گرفت، درباره کمک و پشتیبانی آمریکا برای مدرن سازی ناوگان جنگنده های اف-۱۶ اردن گفتگو کردند.

بیانیه مطبوعاتی کاخ سفید درباره این دیدار اعلام کرد: سران دو کشور درباره روابط دفاعی -راهبردی دو جانبه تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها درباره پشتیبانی و کمک آمریکا جهت مدرن سازی ناوگان جنگنده های اف-۱۶ اردن که منجر به قابلیت عملیاتی و کارایی بیشتر نیروهای مسلح اردن می شود، گفتگو کردند.

بیانیه کاخ سفید همچنین مدعی شد: بایدن و عبدالله دوم درباره چالش های قابل توجه در سوریه و علی الخصوص تلاش ها جهت اطمینان یافتن از اینکه کمک های بشردوستانه به دست مردم سوریه می رسد، گفتگو کردند. بایدن همچنین بر فرصت های ثبات در خاورمیانه تاکید کرد و از گفتگوهای بین اردن و کابینه جدید رژیم صهیونیستی اعلام حمایت کرد.

ادعا می شود که دولت بایدن قصد دارد همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف را در ماه های آینده شامل مسائل اقتصادی، تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیدار بین عبدالله دوم و بایدن در حالی انجام می‌شود که پادشاهی اردن هاشمی به عنوان یکی از متحدان ثابت قدم و وفادار ایالات متحده، در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» روابط پرتنشی را با واشنگتن تجربه کرد.

روابط امان- واشنگتن پس از آن رو به وخامت گذاشت که در سال ۲۰۱۷، عبدالله دوم به ترامپ گفت که تصمیم وی برای به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رسمی رژیم صهیونیستی «پیامدهای خطرناکی برای ثبات و امنیت منطقه» خواهد داشت.

ملک عبدالله، با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا، به برقراری روابطی بهتر با واشنگتن امیدوار است. دولت بایدن اعلام کرده که سفارت ایالات متحده را به تل آویو بازنخواهد گرداند اما کنسولگری این کشور را در قدس اشغالی بازگشایی خواهد کرد و روابطش را با تشکیلات خودگردان فلسطین مجدداً برقرار می‌کند.

کد خبر 5262184 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اردن ایالات متحده امریکا عبدالله دوم جنگنده اف 16 جو بایدن ایالات متحده امریکا افغانستان عراق رژیم صهیونیستی لبنان فلسطین طالبان روسیه سوریه ایران مسجدالاقصی ترکیه اتحادیه اروپا عربستان سعودی عبدالله دوم کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد

به گزارش خبرآنلاین، رسانه آمریکایی گزارش داد دیدار «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با «خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین، خشم کاخ سفید و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را به همراه داشته است.

میلی و ترامپ در حاشیه «کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران» در ماه فوریه با یکدیگر دیدار کردند و مسئولان تبلیغاتی ترامپ تصاویر این دیدار را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد ملاقات میلی و ترامپ از قبل برنامه‌ریزی نشده بود؛ بلکه پس از ورود رئیس‌جمهور آرژانتین به واشنگتن، مسئولان این کنفرانس به او اعلام کردند ترامپ قصد دارد قبل سخنرانی‌اش، با وی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت خارجه آمریکا از این دیدار که در سال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، متعجب شدند. همچنین آکسیوس گزارش داد سفیر آمریکا در آرژانتین بعدها درباره این دیدار در یک نشست خصوصی به وزیر خارجه آرژانتین گلایه و اظهار کرده است که کشورهای خارجی نباید در انتخابات آمریکا مداخله کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امسال در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و از حزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ و از حزب دموکرات جو بایدن رقبای اصلی این انتخابات محسوب می‌شوند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898431

دیگر خبرها

  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • (ویدئو) لبیک مردم اردن به درخواست ابوعبیده
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • چین F_۲۲ آمریکا را فلج کرد! آیا فناوری جدید در اختیار ایران قرار می‌گیرد؟