Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@14:06:38 GMT

هاشمی طباء: نمایندگان هیچ کاری در مجلس نکردند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۸۹۶۶

هاشمی طباء: نمایندگان هیچ کاری در مجلس نکردند

سیدمصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی اصلاح طلب، در خصوص چالش‌های پیش روی اصلاح طلبان اظهار کرد: از چالش‌های پسا انتخاباتی اصلاح طلبان یکی این است که منسجم نیستند و دوم اینکه مثل اصولگرایان و بقیه احزاب، برنامه‌ای برای پیشرفت و آینده مملکت ندارند البته فقط اصلاح طلبان اینگونه نیستند بلکه بقیه هم به همین شکل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا، او در خصوص برخی اظهارنظر‌ها مبنی بر اتمام فعالیت نهاد اجماع ساز گفت: بالاخره در طول زمان تغییراتی باید ایجاد شود. باید به روش‌های جدید بیاندیشند و درباره آن فکر کنند. باید حول یک محوری بنشینند و اتحاد داشته باشند، اما نه محور شخصی بلکه محور موضوعی، چون برخی می‌گویند که قانون اساسی باید عوض شود، برخی می‌گویند که باید اصلاحات اقتصادی انجام شود.

کاندیدا اسبق ریاست جمهوری در خصوص کاهش اقبال عمومی جامعه نسبت به اصلاح طلبان عنوان کرد: در این خصوص اگر موضوع انتخابات ملاک است من خودم هیچ موضعی ندارم که بگویم این حرف درست است یا نه، ولی هیچ دلیلی هم ندارم که درست باشد. نظرسنجی‌ها هم بسته به اینکه انسان چگونه سوال کند و از چه کسی سوال کند خیلی مطرح است. ما می‌توانستیم نتیجه انتخابات را ملاک قرار بدهیم، ولی در انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبی به آن معنا وجود نداشت. از بین افرادی که معرفی کرده بودند کسی نبود و یا توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شده بودند؛ بنابراین ما ملاکی نداریم که سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان از دست رفته است یا خیر من نمی‌توانم این را بپذیرم.

هاشمی طبا در خصوص تغییر موضع برخی افراد در رابطه با برجام تصریح کرد: وقتی انسان این طرف میز یا آن طرف میز باشد خیلی چیز‌ها تغییر می‌کند. شما وقتی به یک اداره دولتی به عنوان متقاضی مراجعه می‌کنید، خیلی فرق می‌کند با اینکه شما به عنوان یک کارمند بنشینید، دیدگاه شما نسبت به مسائل فرق می‌کند.

او اضافه کرد: وقتی که نمایندگان به مجلس نرفته بودند بسیار درباره معیشت مردم می‌گفتند، اما حالا که در مجلس هستند هیچ کاری نکردند و نمی‌توانند هم کاری به آن معنا انجام بدهند. افرادی که وارد صحنه رقابت و مبارزه می‌شوند و با یک موضوع در برابر اجرای مسائل و تقاضا‌ها وارد می‌شوند طبیعی است که موضع آن‌ها تغییر کند بنابراین تغییر این مواضع خیلی طبیعی به نظر می‌رسد.

هاشمی طبا در خصوص کابینه رئیس جمهور منتخب نیز خاطرنشان کرد: به نظر نمی‌آید آقای رئیسی از افراد شناخته شده اصلاح طلب استفاده کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مصطفی هاشمی طبا اصولگرایان نمایندگان مجلس اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران


 

به گزارش تابناک، نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنج‌شنبه «ششم اردیبهشت ماه»، در قطعنامه‌ای، خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

 پارلمان اروپا در حمایت از مسائل حقوق بشری، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» محکوم شده است.

نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنج‌شنبه  «ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳»، در قطعنامه‌ای، حمله موشکی و پهپادی اخیر ایران به اسرائیل را محکوم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

نمایندگان اروپا همچنین با اظهار نگرانی از تشدید اوضاع در منطقه، بر حمایت کامل از امنیت اسرائیل تاکید کردند.

آن‌ها همچنین در این قطعنامه، صرفا به اظهار تاسف در خصوص حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق بسنده کردند.

قانون‌گذاران در پارلمان اروپا در این قطعنامه همچنین، درخواست افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و همچنین تحریم رئیس جمهوری ایران را تکرار کرده‌اند.

در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، چهار رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسید، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده، محکوم شده و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.

در این قطعنامه بر لزوم آزادی بی‌قید و شرط «کامران قادری» و «مسعود مصاحب» نیز تاکید کرده است که خرداد ماه گذشته به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شدند.

گفتنی است که تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیم‌ نهایی با شورای اروپاست. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت، تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه‌های پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند

این در حالی است که طبق منشور ملل متحد، کنوانسیون‌های بین‌المللی به ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک 1961 وین و کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرائم علیه اشخاص مورد حمایت بین‌المللی از جمله ماموران و سازمان‌های بین‌المللی حمله اسرائیل به سفارت ایران محکوم بوده و ایران از لحاظ حقوقی و طبق ماده 51 منشور ملل متحد می‌توانسته پاسخ دهد.

نمایندگان پارلمان اروپا در ادامه، مدعی نقش بی‌ثبات‌کننده‌ ایران در خاورمیانه شدند.

پارلمان اروپا همچنین از تصمیم اتحادیه برای افزایش تحریم‌های فعلی خود علیه ایران، از جمله تحریم عرضه و تولید هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ استقبال کردند.

در بخشی از این قطعنامه، در خصوص توافق هسته‌ای ایران نیز صحبت شده و بدون توجه به عدم اجرای تعهدات آمریکا و خروج یکجانبه این کشور از برجام و همچنین عدم اجرای تعهدات طرف‌های اروپایی ادعا شده است که ایران به تعهدات پادمان و حقوقی خود در توافق هسته‌ای عمل نمی‌کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری اصلاح شد
  • اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!