Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امسال دومین موسم حج است که آدمیان به بلای کرونا و شاید حاکمان نامبارک حرم الهی از نفس کشیدن در سرزمین یادگار انبیاء و اؤلیاء خداوند محروم مانده‌اند و عرفات را با زمزمه دعای عرفه از اشک بندگی سیراب نمی‌کنند.

اما «القلب حرم الله» و بال روح انسان را سفق های دنیا نمی تواند ببندد، چشم را که ببندی و روح را در آسمان بندگی و اطاعت خداوند پرواز دهی، گویی نرمی خاک زبر عرفات و خنکای آفتاب سوزان حجاز را حس می‌کنی و اگر کمی با پای ارادت اهل بیت(ع) در وادی محبت خاندان رسول خاتم بدوی، دردانه پیامبر اعظم(ص) را بر بلندای عرفات می‌بینی و صدای نازنینش را به گوش جان می‌شنوی که عرفه می‌خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه راه سرزمین عرفات بسته است اما راه معرفت و تقرب به حضرت حق باز است و فرصتی فراهم آمده که هرکسی کو دور ماند از اصل خویش بازجوید روزگار وصل خویش و نصف‌جهان هم از قافله عشاق عقب نمانده است و برنامه‌های مختلف قرائت این دعای پرفیض در گوشه و کنار شهرمان به صورت مجازی و حضوری با رعایت آیین نامه‌های بهداشتی برقرار است که جزئیات آن به شرح زیر است.

گذر فرهنگی چهار باغ

نوای دعای عرفه در گذر فرهنگی چهارباغ روز سه شنبه از ساعت ۴ الی ۷ عصر طنین‌انداز خواهد شد.

آستان مقدس شاه میر حمزه(ع)

آستان مقدس شاه میر حمزه(ع) امروز سه شنبه از ساعت ۱۷ میزبان عاشقان الهی برای قرائت دعای پر فیض عرفه با نوای سید رضا نریمانی خواهد بود.

گلستان شهدای اصفهان

همچنین نوای پر فیض دعای عرفه در گلستان شهدای اصفهان با حضور حجت‌الاسلام مهدوی ارفع و نوای حاج مجید ربانی، سید روح‌الله حسینی و کربلایی جواد حیدر از ساعت ۱۵ طنین انداز خواهد شد.

مصلای نماز جمعه اصفهان

گفتنی است، نوای دعای پر فیض عرفه در مصلای نماز جمعه اصفهان امروز سه شنبه از ساعت ۱۶ برای عاشقان الهی با حضور آیت‌الله مهدوی طنین‌انداز خواهد شد.

دانشگاه صنعتی- مسجد فاطمه الزهرا(ص)

مراسم مجازی قرائت دعای عرفه با حضور حجت‌الاسلام استاد رهبر و همچنین با نوای کربلایی حسین طاقدار امروز سه شنبه از ساعت ۱۷:۳۰ از طریق صفحه مجازی MASJED_LIVE در اینستاگرام برگزار می‌شود.

همچنین مسجد انبیاء واقع در سه را سیمین امروز سه شنبه میزبان عاشقان الهی برای قرائت دعای روحبخش عرفه از ساعت ۱۹ خواهد بود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ر۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: دعای عرفه در اصفهان دانشگاه صنعتی گذر فرهنگی چهارباغ روز عرفه سه شنبه از ساعت امروز سه شنبه عاشقان الهی دعای عرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۹۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از حضور مسئولان و مردم در مراسم خاکسپاری پدر شهیدان دهنوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، در این بیانیه آمده است: 
چند صبحی از شام رحلت پدر شهیدان دهنوی، مرد وفادار به پیمان الهی، می‌گذرد و در این ایام محبت و برادری خالصانه خویشان، اهالی جبهه، مسؤلین، مدیران و مردم بزرگوار را از نخستین لحظات وداع با ایشان تا خاکسپاری آن پیکر مطهر و سایر مراسم شاهد بودیم. 
بدینوسیله تقدیر و سپاس خانواده را از یکایک شمابزرگواران که با حضور خود و ارسال پیام التیامی بر اندوه فقدان آن پدر بزرگوار بودید اعلام می‌داریم و اجرفراوان الهی  را برای شما عزیزان مسئلت داریم. برخود وظیفه می‌دانیم به رسم همیشگی پدرعزیزمان عرض کنیم آنچه صبوری خانواده‌های شهیدان را دوچندان خواهد کرد، پایمردی بر آرمان‌های انقلاب عزیز و پاسداری از دستاورد عظیم شهیدان است. 
بی‌تردید پیروی مسئولان محترم و ملت شهیدپرور ما از زعیم امت اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بار غم از دل‌های داغدیده خواهد زدود. 
امید داریم که همگی با پشتیبانی قاطع از نظام جمهوری اسلامی ایران که حرم اهل‌بیت است در زمینه سازی ظهور منجی بشریت. موفق به انجام تکلیف خود و سربلند در پیشگاه حضرت حق و سید شهیدان حضرت اباعبدالله علیه السلام باشیم.
عزت و سعادت همه شماعزیزان را از خداوند تبارک خواهانیم. 

دیگر خبرها

  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است
  • ۳۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان اجرا می‌شود
  • برگزاری مراسم گرامیداشت ایام رحلت حضرت عبدالعظیم با شعار «جهاد و شهادت»
  • پایان مسابقات این هفته با برگزاری دو مسابقه در اصفهان و گیلان
  • عملیات «وعده صادق» مصداق بارز وعده الهی است
  • فیلم| طنین نوای هزار دف در کردستان
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۱ اردیبهشت
  • قدردانی از حضور مسئولان و مردم در مراسم خاکسپاری پدر شهیدان دهنوی
  • طنین نوای هزار دف در پالنگان + تصاویر
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم از ۱۳ اردیبهشت